The Owl and the Pussycat (1970)

geregisseerd door Herbert Ross
met Barbra Streisand, George Segal en Allen Garfield

Prostituee Doris (Streisand) wordt haar appartement uitgegooid door toedoen van medebewoner Felix (Segal), met wie ze voortdurend in de clinch ligt. Hij haat haar levensstijl en zij vindt hem enorm preuts.

Speciaal voor FisherKing !
Een hele film lang Barbra Streisand !
Of film... het is een kluchtig toneelstuk voor twee personen die in het begin volstrekt verschillend zijn [hoertje, spontaan, flapuit, tegenover intelectuweel die natuurlijk een beschroomde onhandige kluns is] - en na de pauze snel naar elkaar toegroeien.
Wie had dat gedacht.
Voor liefhebbers.

LOL
Ze ziet er weer bééldig uit,

FisherKing
Het ongelooflijke toeval wil, dat ik deze film altijd heb kunnen mijden. Staat ook helemaal bovenaan op mijn Not-to-see list.

Zorrie dat ik hier kritiek op hebt,
maar ze ziet er wel beeldig uit..
Zei is echt geweldig,
ook haar act is oké!!

Nou ja, ik heb er een 5,0 * voor gegeven..
Ik vindt Miss Streisand geweldig!

MFEO
Die BH in de film vind ik geweldig

avatar van movie acteurs
Grappige komedie eigenlijk. Zit ook wat Romantiek in. Best aardig filmpje en die 95 minuten waren zeker vol te houden. Was volgens mij ook Streisands echte eerste film zonder liedjes. Klein 3,0tje.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Dit soort films hou ik wel van! Vooral gedreven op dialogen en 2 personages die totaal verschillend van elkaar zijn maar stiekem toch bewondering voor elkaar krijgen. Vooral de eerste helft van de film voelt realistisch aan, Barbra Streisand in haar sexy outfit steelt de show en haar personage is niet alleen voor George Segal irritant.

3,5 sterren kan ik hier zeker aan kwijt!