Rustlers' Rhapsody (1985)

Verenigde Staten / Spanje
Komedie / Western

geregisseerd door Hugh Wilson
met Tom Berenger, Marilu Henner en Patrick Wayne

Cowboy Rex O'Herlihan arriveert met zijn paard in Oakwood om er het kwaad te bestrijden in de vorm van een gemene veebaron. Deze tracht de schaapherders uit de omgeving te verdrijven.

avatar van Brix
Deze parodie is een absolute must voor de liefhebbers van B-westerns, zoals die werden gemaakt in de jaren '30 t/m '50, met de 'singing cowboys'.
Kenners van dat genre zullen hierin heel wat vertrouwde elementen tegenkomen, maar nu dus wel in komedie stijl verpakt.

Groot aandeel in het slagen van de film heeft Tom Berenger, die zijn rol "serieus" blijft spelen, onder alle omstandigheden.
Uitstekende rollen van de 'bad guys' Andy Griffith, Fernando Rey en Patrick Wayne (zoon van
' Big John' )
Sela Ward is bijna te mooi om waar te zijn

Zoals het hoort in een B-western in deze stijl speelt natuurlijk ook het paard van de held een belangrijke rol.
Daarvoor heeft men een look-alike van de beroemde palomino Trigger, van Roy Rogers, genomen.

Een zeer vermakelijke film voor de liefhebbers.
Blij dat ik de DVD eindelijk heb kunnen bemachtigen.

avatar van Grindhouse62
Brix schreef:

' Big John' )
Sela Ward is bijna te mooi om waar te zijn

Een zeer vermakelijke film voor de liefhebbers.
Mooi omschreven. Ik heb Rustlers' Rhapsody gisteravond met plezier vanuit mijn collectie gekeken en is als parodie zeker geslaagd op de met name westernshorts, gemaakt in de jaren '30 t/m '50 met o.a. George"Gabby"Hayes als een van de bekendste side kicks. Ik vond G.W. Bailey (Lt. Harris uit de Police Academy films), die de rol van wannabee side kick Peter speelt, super. Ik heb mij prima vermaakt met deze film. Een vette 3.0+

avatar van Brix
Grindhouse62
Ik krijg er zowaar zelf ook weer zin in om de film nog eens in de DVD speler te stoppen