ad
  • 8.104.588 stemmen

Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen (2020)

Animatie / Actie | 117 minuten

Genre: Animatie / Actie

Alternatieve titels: Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba: Demon Train Arc / Demon Slayer the Movie: Mugen Train / 劇場版「鬼滅の刃」無限列車編

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Haruo Sotozaki

Met onder meer: Natsuki Hanae, Akari Kito en Hiro Shimono

Oorspronkelijke taal: Japans

Oorspronkelijke titel: 劇場版「鬼滅の刃」無限列車編

Releasedatum: 16 oktober 2020

Over Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen

"With your blade, bring an end to the nightmare."

Tanjiro Kamado en zijn vrienden van het Demon Slayer Corps besluiten om samen met Kyōjurō Rengoku een vreemde zaak te onderzoeken. Ze komen terecht op een trein zonder ogenschijnlijk einde, om een reeks mysterieuze verdwijningen onder de loep te nemen. Wat ze echter niet weten is dat dit allemaal een plan is van Enmu met als doel hen op de trein te krijgen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sanemi Shinazugawa (stem)

Dit plaatste ik al eerder in het topic Box Office VS (/wereldwijd):

Japans bioscooprecord gebroken in pandemie: 'Hoopvol signaal' | NOS

NOS schreef:

In Japan heeft animatiefilm Demon Slayer middenin de coronapandemie een bioscooprecord van bijna twintig jaar oud gebroken. Binnen tien dagen bracht de film meer dan 10 miljard yen (ruim 80 miljoen euro) op.

De vorige recordfilm - de animatie Spirited Away uit 2001 - had 25 dagen nodig om die mijlpaal te passeren.

avatar van tbouwh

tbouwh

wie verzint dit

avatar van Shinobi

Shinobi

Demon Slayer breaks Spirited Away’s record, becomes number-one movie of all time in Japan.

Best opvallend voor een vervolg op een serie. Desondanks ben ik wel benieuwd, want de serie zelf vond ik wel vermakelijk.

Onderhond

Njah, de timing heeft er vast wat mee te maken, maar de trailer ziet er toch ook wel de moeite uit. Knap gebruik van 3D animatie, die vaak amper nog herkenbaar is, maar wél veel meer detail toelaat. Heb er ook wel zin in.

Vanaf 3 juni in de bioscoop (Periscoop Film)