• 8.300.723 stemmen

The Land of Steady Habits (2018)

Drama / Komedie | 98 minuten

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Nicole Holofcener

Met onder meer: Ben Mendelsohn, Edie Falco en Thomas Mann

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Land of Steady Habits

Anders Hill is echtgenoot, vader van de volwassen zoon Preston en pas gepensioneerd. Hij gaat bij zijn vrouw Helene weg in zijn zoektocht naar vrijheid. Na verloop van tijd beseft hij evenwel dat zijn roekeloze reis hem doet verlangen naar zijn vroeger stabiel leventje. Hij poogt daarom zijn verleden te verzoenen met zijn heden.

imageimage

avatar van AC1

AC1

Het boek is waarschijnlijk beter.

scorsese

Redelijke film waarin een man zijn gezin verlaten heeft, en zich afvraagt of hij de juiste beslissing heeft genomen. Een beetje bitterzoet van toon en de film heeft een aantal prima scenes. De personages en het milieu waarin ze zich bevinden zijn wel goed uitgewerkt, maar het gaat allemaal een beetje te veel richtingen uit. Ondanks het goede acteerwerk net geen 3.5 sterren.

avatar van james_cameron

james_cameron

Leuk, net als alle andere films van regisseuse Nicole Holofcener, maar ook ditmaal iets te vrijblijvend en onafgerond om echt indruk te maken. De sympathieke personages en grappige dialogen maken gelukkig veel goed. Ben Mendelsohn voelt zich duidelijk wat onwennig in de hoofdrol, maar de eersteklas cast om hem heen zorgt ervoor dat dit tragikomisch werkje prettig wegkijkt.

avatar van Koos

Koos

Film is wat mij betreft redelijk mislukt. Wat er misgaat is lastig te zeggen. Karakters hebben iig geen diepgang. Acteurs zijn daarom ook wat verdwaald zo lijkt het.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Kijk nou ... een kerstfilm ... in maart. Tja binnen dat genre is het allemaal wat minder zoetsappig dan gebruikelijk, er wordt wordt wat drugs gebruikt en Can horen we ook niet zo vaak voorbij komen in dit genre. Kijk hem rond de kerstdagen als alternatief voor de gebruikelijke kerst-onzin, dan zou ie wellicht nog ietsje hoger kunnen scoren.

avatar van b00ts

b00ts

Vreemd dat deze film hier een onvoldoende scoort. Ik heb even overwogen er vier sterren van te maken. Dat is net iets teveel. Dikke vette voldoende. Ik heb me prima vermaakt,

stinissen (crew films & series)

Uitstekende film met een uitmuntende cast.

avatar van Mickey b

Mickey b

Weet je, ik vond deze eigenlijk wel goed. Melodramatisch. Een man verlaat alles en probeert een nieuw leven op te bouwen. Dit met de vele ups en downs. Samen met de problemen rond echtscheiding, nieuwe partners, kinderen, drank, enz... Klinkt ongetwijfeld zeer bekend in de oren van sommigen. Voor mij een 4* waard. Ben Mendelsohn ken ik niet, maar speelt hier een mooie rol. Doet mij beetje denken aan Ford Harrison. Film uit het leven gegrepen en hou daar wel van.