The Land of Steady Habits (2018)

Drama / Komedie

geregisseerd door Nicole Holofcener
met Ben Mendelsohn, Edie Falco en Thomas Mann

Anders Hill is echtgenoot, vader van de volwassen zoon Preston en pas gepensioneerd. Hij gaat bij zijn vrouw Helene weg in zijn zoektocht naar vrijheid. Na verloop van tijd beseft hij evenwel dat zijn roekeloze reis hem doet verlangen naar zijn vroeger stabiel leventje. Hij poogt daarom zijn verleden te verzoenen met zijn heden.

avatar van AC1
AC1
Het boek is waarschijnlijk beter.

Redelijke film waarin een man zijn gezin verlaten heeft, en zich afvraagt of hij de juiste beslissing heeft genomen. Een beetje bitterzoet van toon en de film heeft een aantal prima scenes. De personages en het milieu waarin ze zich bevinden zijn wel goed uitgewerkt, maar het gaat allemaal een beetje te veel richtingen uit. Ondanks het goede acteerwerk net geen 3.5 sterren.

avatar van james_cameron
Leuk, net als alle andere films van regisseuse Nicole Holofcener, maar ook ditmaal iets te vrijblijvend en onafgerond om echt indruk te maken. De sympathieke personages en grappige dialogen maken gelukkig veel goed. Ben Mendelsohn voelt zich duidelijk wat onwennig in de hoofdrol, maar de eersteklas cast om hem heen zorgt ervoor dat dit tragikomisch werkje prettig wegkijkt.

avatar van Koos
Film is wat mij betreft redelijk mislukt. Wat er misgaat is lastig te zeggen. Karakters hebben iig geen diepgang. Acteurs zijn daarom ook wat verdwaald zo lijkt het.