Something Big (1971)

Western

geregisseerd door Andrew V. McLaglen
met Dean Martin, Carol White en Brian Keith

Bandiet Joe trekt naar het Westen om voor zichzelf en zijn bruid rijkdom te vergaren. Zij vindt echter het wachten te lang duren en reist hem alvast tegemoet.

avatar van thunderball
Op het einde van mijn kinderjaren kwam deze regelmatig op TV en vond ik het een hele goede film. Jaren later terug gezien en toen bleek ie vooral heel erg flauw en melig te zijn.
Het is dan ook meer een comedy, dan een spannende western.
Behoorlijk goede sterrencast met ook nog Honor Blackman (ex-wrekerster en Bondgirl uit Goldfinger) als toefje op de slagroomtaart.

avatar van mr rumson
Net als thunderball zag ik deze western vroeger ook nog wel eens op tv voorbij komen .
Maar net als zoveel films die je vroeger gezien hebt raken in de vergetelheid.
En dat terwijl ik hier best leuke herinneringen aan had .
Na zovele jaren later heb ik deze film gisteren terug gezien .
Jammer genoeg vind ik de film nu niet meer zo leuk als toen .
Het is ook geen echte actie western maar meer een komische.
De komische scenes stellen nu niet meer zoveel voor als denk ik in begin jaren 70 toen deze film uitkwam.
Omdat er verder weinig te beleven valt in deze western begint het zo nu en dan wat aan de saaie kant te worden .
Ondanks dit alles kan ik de film nog wel waarderen dit is te danken aan de acteurs.
Voor westernliefhebbers is het dan ook een feest van herkenning om deze acteurs die in aardig wat westerns te zien waren aan het werk te zien .
Het zijn dan ook niet de minste acteurs zoals bv. . Dean Martin,Brian Keith,Ben Johnson,Harry Carey Jr . ,Denver Pyle
Ook is het fijn om te zien dat deze western zo goed als in zijn geheel op mooie buitenlocaties is opgenomen.
Voor wat actie heb je wel wat geduld nodig want dat zien we pas op het laatst .
En doet een beetje denken aan The Wild Bunch .
De muziek vond ik niet altijd bij een western passen maar goed smaken verschillen .

avatar van thunderball
Deze afgelopen avond bekeken op een uitstekende regio A blu ray.
Was wel een jaar of dertig geleden dat ik deze nog eens zag.
Leuk weerzien en stukken minder flauw dan ik mij herinnerde. Heb met een glimlach eigenlijk de volle film zitten kijken. Martin is goed in de hoofdrol, geldt ook voor Keith als de kolonel, die met pensioen gaat, terwijl de vrouwelijke rollen leuk worden neergezet door Blackman en White.
Ook de song van Bacharach ben ik mij altijd vaag blijven herinneren en keert de hele film telkens instrumentaal terug.

Ik doe er een halve ster bij!