ad

Genre: Western

Geregisseerd door: Gordon Douglas

Met onder meer: Bing Crosby en Mike Connors

Over Stagecoach

"These Were The Ten Who Fought Indians, Outlaws And Each Other As They Rode To Greatness On The Stagecoach To Cheyenne!"

Remake van de Wayne-klassieker uit 1939. Een bende Sioux onder leiding van Crazy Horse maakt de omgeving van Cheyenne onveilig. De postkoets naar Cheyenne staat op het punt te vertrekken als dit nieuws bekend wordt. Aan boord bevinden zich Dallas, een saloongir; Peacock, een drankenhandelaar; Hatfield, een gokker; Doc Boone, een aan lager wal geraakt arts en dronkaard; Gatewood, een bankbediende die net zijn bank beroofd heeft, en de zwangere mrs. Mallory, de vrouw van de legerkapitein van Cheyenne. De koets vertrekt toch onder begeleiding van het leger en van marshall Curly. Onderweg nemen ze nog de voortvluchtige Ringo Kid mee. Bij de eerste stopplaats vinden ze echter enkel de lijken van de legertroep die hen verder moest begeleiden. Ze staan voor de keuze: terugkeren of verder reizen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Hatfield (as Michael Connors)

Doc Josiah Boone

Henry Gatewood (as Bob Cummings)

Marshal Curly Wilcox

Ringo Kid

Buck, Stagecoach Driver

Mrs. Lucy Mallory

Luke Plummer

avatar van chrissie

chrissie

Wordt veel vergeleken met het origineel natuurlijk. Ik vond het geen slechte versie. Bing Crosby verraste me. Deze versie wordt eigenlijk door de hele cast gedragen en dat werkt voor mij prima. Er zitten wel hier en daar wat gaten in het verhaal

De Sioux slagen er 2 maal in een hele legercompanie uit te moorden. Als ze de postkoets aanvallen, slagen een handvol burgers en 1 marshall erin tientallen Indianen af te schieten en ze zelfs op de vlucht te drijven.

avatar van speedy23

speedy23

Die konden misschien beter mikken Chrissie...

avatar van tsjidde

tsjidde

Weet iemand misschien of deze film reeds op DVD is verschenen of dat deze mogelijk binnenkort zal worden uitgegeven? Ik wil hem namelijk ook wel op dvd-r kopen, maar natuurlijk niet wanneer ie volgende maand ook origineel te koop is.

avatar van trebremmit

trebremmit

Sinds kort op dvd te krijgen.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Tonen deze op TV, zondagavond 25 maart op CAZ.

avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

Die zondag opgenomen en in delen bekeken. Vooral gekeken voor Ann-Magret, die ik uiteraard ken uit de Elvis film Viva Las Vegas. Aardige western met leuke karakters, die interessanter zijn als degene in Tatantino's The Hateful Eight, als ik die vergelijking mag trekken.

Tarkus

Leuke western, met een goede cast, waaronder wel enkele bekende namen.

In deze film is de vorig jaar overleden Mike Connors te zien, die we allen wellicht kennen uit de politieserie 'Mannix'.

avatar van Noodless

Noodless

Kan niet vergelijken met het originele, maar deze film weet niet echt mijn aandacht vast te houden. Matig verhaal met heel veel dialogen en zicht op de verschillende karakters, maar er gebeurt gewoon te weinig.

De uiteindelijke aanval van de indianen stelt ook al niet te veel waarbij deze scène ook de plotgaten heel duidelijk maakt. Een leger soldaten wordt tweemaal toe uitgemoord door de Sioux en een postkoets met wat burgers kunnen deze indianen wel aan. Hoogstwaarschijnlijk zal het originele met John Wayne toch wel beter zijn. 5/10

avatar van mr rumson

mr rumson

Met de Stagecoach van John Wayne had ik al niet zoveel mee.

En met deze remake heb ik ook niet zoveel mee.

Deze versie begint nog wel aardig maar eenmaal aan gekomen bij het station wordt het een stuk saaier.

Voor mij teveel aan dialoog die niet altijd even boeiend zijn om te volgen .

Het is dan ook wachten op het laatste half uur voor er wat actie in komt .

En hoewel de schietpartij op den duur wat eentonig begint te worden .

Heb ik mij prima vermaakt hoe de Stagecoach op een spectaculaire manier over de padden raast .

Een pluspunt hierbij is dat dit in een overweldigende natuur gefilmd is .

Ook Bing Crosby verrast mij in positieve zin.

Kortom zeker geen slechte western maar weet niet de gehele film te boeien .