• 8.258.838 stemmen

Geregisseerd door: Valerie Breiman

Met onder meer: Famke Janssen, Jon Favreau en Noah Emmerich

Releasedatum: 22 februari 2001

Plot Love & Sex

Kate Welles is een schrijfster voor een vrouwenblad. Ze krijgt de opdracht om een stuk over de ideale relatie te schrijven. Uit eigen ervaring kan ze niet putten, aangezien ze vindt dat ze nooit een goede relatie heeft gehad. Via flashbacks is echter te zien dat ze ooit Adam is tegengekomen, die hopeloos verliefd op haar was.

imageimageimage

avatar van dttom

dttom

Niet echt vernieuwend. meer van hetzelfde

avatar van TylerD

TylerD

't is inderdaad een film waar er al heel veel van zijn, en het is vaak beter gedaan, maar toch wel redelijk vermakelijk af en toe.. vooruit.. 2 en een half

avatar van Jordy

Jordy

De film is niet erg bijzonder. Je ziet een paar flashbacks over het leven van Kate, en na 80 minuten is de film alweer afgelopen. Echt slecht is de film niet, er zitten wel wat vermakelijke momenten in, maar genoeg om de film de moeite waard te maken is dit niet. 2 sterren.

avatar van reulbat4

reulbat4

Heerlijke film!

Ik vind deze film gewoon ontzettend goed natuurlijk geacteerd. Je ziet echt dat het goed klikt tussen Janssen en Favreau.

Ik vind het echt een feelgood-movie, voor je het weet is de tijd alweer voorbij.

avatar van neo

neo (crew films)

erg standaard, maar wel wat leuke momenten.

avatar van herman78

herman78

Ik vond dit eigenlijk ook wel een erg leuke film. Ik zag hem destijds in de Sneak en heb me er prima mee vermaakt.

avatar van Purmerend

Purmerend

Standaard filmpje, maar genoeg voor 2*

Die lilliputter was goed, en broodje kaas origineel.

avatar van AGoos

AGoos

deze film was heel vermakelijk,,,en ik wil graag ook even wijze op 1 der leukste quotes ooit..:

Adam Levy: [listening to Kate's pregnant stomach] mmm-hmmm... yea, Ned says he wants a womb with a view.

Kate: Ned's not very funny.

Adam Levy: Well, we should cut Ned some slack, Ned's only a fetus.

oke...leukste ooit is het niet..maar ik vond hem wel geweldig...;)

avatar van mandy18

mandy18

Ik vind het erg knap van mevrouw Janssen dat:

1* aan het begin van de film ze zo 'gemakkelijk' met hete koffie kan lopen (we kennen allemaal de hete bekers koffie van McDonalds en van de kiosk op t station...)

2* dat wanneer ze spullen laat vallen, der beker geheel schuin 'hangt', en er nog steeds geen koffie uit valt

3* dat ze dan ook nog aangkomen op der werk koffie kan drinken uit de beker...

Ach jah, eerste wat me opviel....

avatar van matthijs_013

matthijs_013

mandy18 schreef:

Ik vind het erg knap van mevrouw Janssen dat:

3* dat ze dan ook nog aangkomen op der werk koffie kan drinken uit de beker...

Ach jah, eerste wat me opviel....

Heb je een koffie-fetisj ofzo?

avatar van v.i.c.t.o.r.

v.i.c.t.o.r.

Wat een baggerdrama. De kleine joddse artistieke zeikerd tegenover de stereotype andere types en dan janssen die daarvoor valt en vreselijk cliches uikraamt. Dikke 0!

avatar van mandy18

mandy18

Heeft niks te maken met de koffie, of zoals jij het noemt een koffie-fetisj, het had ook appelsap kunnen zijn....

Het gaat om het idee, zo'n fout, die nog (in mijn geval) erg opvalt ook...beetje amateuristisch...

avatar van missl

missl

ik vind dat dit echt niet een film is om op dat soort dingen te letten. het is namelijk helemaal geen hoogstandje.

gewoon vermakelijk, blijft niet hangen.

avatar van ***MaYa*1001***

***MaYa*1001***

BORING!!!!! na een half uurtje meteen weg gezapt toen ik deze film op tv zag. Zonde van je tijd. Standaard verhaaltje. niks aan

avatar van Melvin Udall

Melvin Udall

Leuke wegkijker met hier en daar een geslaagde grap die door de minimale lengte goed verteerbaar is.

Famke en Jon zijn grappig gecasted als tegenpolen, al werkt het in de ene scene een stuk beter dan in de ander.

Jon Favreau maakt nu naam als director van Iron Man!

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1907 berichten

Film heeft best zijn momenten maar je hebt het allemaal al eens eerder en beter gezien en eigenlijk is dit zo inwisselbaar als maar kan. Femke kan er net mee door vandaar de beoordeling

avatar van XFX

XFX

Erg leuke film. Leuke humor, leuk verhaal en Famke Janssen is een topper.

avatar van m1701

m1701

Ik vond em niet zo bijzonder

Sommige momenten zelfs saai

Ze acteert wel leuk!

Een zondagmiddag film

avatar van j.willems

j.willems

ik vond hem wel leuk

ze speelt het erg leuk en gezellig om na te kijken

maar ja niet iedere film vind iedereen leuk

over smaak is niet te twisten toch

dus kijk en oordeel zelf en ga niet uit over wat andere vinden

eerst kijken en dan oordelen

nou veel kijk plezier

avatar van Marco5150

Marco5150

Ik vond deze film zwaar tegenvallen. In het begin lijkt het allemaal nog veelbelovend, maar op een geven moment begint met name Jon Favreau/Adam verschikkelijk te irriteren. De zelfingenomenheid spat er gewoon vanaf. De zielige pogingen om Famke/Kate terug te krijgen waren wat mij betreft echt tenenkrommend. Ik heb me echt moeten inhouden om de film niet af te zetten.

avatar van dray

dray

Ik vond de film verrassend leuk. Ging allemaal vlot en af en toe echt gelachen om enkele scenes.

avatar van linda--89

linda--89

Was geen beste film..

Het begon redelijk, vond het middenstuk tijdens hun relatie soms grappig, maar daarna, vanaf toen het uitging tot het einde, was het overdreven en niet leuk. De romantiek miste naar mijn mening ook.

avatar van Lupussy Galore

Lupussy Galore

Best een aardige film zo op de vrijdagavond na het eten. Famke is mooi maar ook grappig op z'n tijd. Ze was goed. Vreemd en jammer dat ze niet een grotere ster is geworden. Jon Favreau is te leuk om naar te kijken. Geen hoogstandje maar keek lekker weg en had ook nog prettige tijdsduur. Heb me prima vermaakt; vaak zitten lachen. En daar had ik ff behoefte aan na het nieuws.

avatar van thunderball

thunderball

Vreselijk slechte film, waarin werkelijk niets goeds te bespeuren valt.

Deze gekocht om bij bol.com aan de twintig euro te komen, zodat er geen verzendkosten betaald hoefde te worden, maar had achteraf beter de twee euro betaald, want deze film is niet bepaald een aanwinst.

Famke is normaal mijn persoonlijke favoriete actrice, maar hier bakt ze er niet veel van. Ze heeft duidelijk geen komische timing en ook geen kaas gegeten om een voice-over enigszins interessant, of op zijn minst goed lopend, in te spreken.

Verder is er ook totaal geen chemie met haar mannelijke tegenspeler, wat toch redelijk belangrijk is bij een romantische comedy.

Film begint al niet hoopvol, maar gaat als nachtkaars uit.

Slecht: een 1 voor de moeite!

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

was toen best een leuke poging om een relatie ontwikkeling te zien.

Maar het is af en toe leuk om te zien,.

vooral omdat Famke er in speelt.

Maar daar kan je geen voldoende voor geven.

avatar van AnyaH

AnyaH

Vooropgesteld ben ik geen komedie-fan, maar I just gave it a try! Geen topper, maar wel een feelgoodmovie. Af en toe best komische of hilarische momenten en ook een paar wat serieuzere scenes die niet zo vrolijk waren. Jansen en Favreau spelen een leuk stelletje. Ik weet niet of ik wel op Adam was gevallen, maar ja, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.......