Love & Sex (2000)

geregisseerd door Valerie Breiman
met Famke Janssen, Jon Favreau en Noah Emmerich

Kate Welles is een schrijfster voor een vrouwenblad. Ze krijgt de opdracht om een stuk over de ideale relatie te schrijven. Uit eigen ervaring kan ze niet putten, aangezien ze vindt dat ze nooit een goede relatie heeft gehad. Via flashbacks is echter te zien dat ze ooit Adam is tegengekomen, die hopeloos verliefd op haar was.

Niet echt vernieuwend. meer van hetzelfde

't is inderdaad een film waar er al heel veel van zijn, en het is vaak beter gedaan, maar toch wel redelijk vermakelijk af en toe.. vooruit.. 2 en een half

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De film is niet erg bijzonder. Je ziet een paar flashbacks over het leven van Kate, en na 80 minuten is de film alweer afgelopen. Echt slecht is de film niet, er zitten wel wat vermakelijke momenten in, maar genoeg om de film de moeite waard te maken is dit niet. 2 sterren.

Heerlijke film!
Ik vind deze film gewoon ontzettend goed natuurlijk geacteerd. Je ziet echt dat het goed klikt tussen Janssen en Favreau.
Ik vind het echt een feelgood-movie, voor je het weet is de tijd alweer voorbij.

neo (crew)
erg standaard, maar wel wat leuke momenten.

avatar van herman78
Ik vond dit eigenlijk ook wel een erg leuke film. Ik zag hem destijds in de Sneak en heb me er prima mee vermaakt.

avatar van Purmerend
Standaard filmpje, maar genoeg voor 2*

Die lilliputter was goed, en broodje kaas origineel.

avatar van AGoos
deze film was heel vermakelijk,,,en ik wil graag ook even wijze op 1 der leukste quotes ooit..:

Adam Levy: [listening to Kate's pregnant stomach] mmm-hmmm... yea, Ned says he wants a womb with a view.
Kate: Ned's not very funny.
Adam Levy: Well, we should cut Ned some slack, Ned's only a fetus.

oke...leukste ooit is het niet..maar ik vond hem wel geweldig...;)

Ik vind het erg knap van mevrouw Janssen dat:

1* aan het begin van de film ze zo 'gemakkelijk' met hete koffie kan lopen (we kennen allemaal de hete bekers koffie van McDonalds en van de kiosk op t station...)

2* dat wanneer ze spullen laat vallen, der beker geheel schuin 'hangt', en er nog steeds geen koffie uit valt

3* dat ze dan ook nog aangkomen op der werk koffie kan drinken uit de beker...

Ach jah, eerste wat me opviel....

avatar van matthijs_013
mandy18 schreef:
Ik vind het erg knap van mevrouw Janssen dat:

3* dat ze dan ook nog aangkomen op der werk koffie kan drinken uit de beker...

Ach jah, eerste wat me opviel....

Heb je een koffie-fetisj ofzo?

Wat een baggerdrama. De kleine joddse artistieke zeikerd tegenover de stereotype andere types en dan janssen die daarvoor valt en vreselijk cliches uikraamt. Dikke 0!

Heeft niks te maken met de koffie, of zoals jij het noemt een koffie-fetisj, het had ook appelsap kunnen zijn....

Het gaat om het idee, zo'n fout, die nog (in mijn geval) erg opvalt ook...beetje amateuristisch...

avatar van missl
ik vind dat dit echt niet een film is om op dat soort dingen te letten. het is namelijk helemaal geen hoogstandje.

gewoon vermakelijk, blijft niet hangen.

avatar van ***MaYa*1001***
BORING!!!!! na een half uurtje meteen weg gezapt toen ik deze film op tv zag. Zonde van je tijd. Standaard verhaaltje. niks aan

Melvin Udall
Leuke wegkijker met hier en daar een geslaagde grap die door de minimale lengte goed verteerbaar is.
Famke en Jon zijn grappig gecasted als tegenpolen, al werkt het in de ene scene een stuk beter dan in de ander.
Jon Favreau maakt nu naam als director van Iron Man!

avatar van Aapje81
Film heeft best zijn momenten maar je hebt het allemaal al eens eerder en beter gezien en eigenlijk is dit zo inwisselbaar als maar kan. Femke kan er net mee door vandaar de beoordeling

XFX
Erg leuke film. Leuke humor, leuk verhaal en Famke Janssen is een topper.

avatar van m1701
Ik vond em niet zo bijzonder
Sommige momenten zelfs saai
Ze acteert wel leuk!

Een zondagmiddag film

ik vond hem wel leuk
ze speelt het erg leuk en gezellig om na te kijken
maar ja niet iedere film vind iedereen leuk
over smaak is niet te twisten toch
dus kijk en oordeel zelf en ga niet uit over wat andere vinden
eerst kijken en dan oordelen

nou veel kijk plezier

Ik vond deze film zwaar tegenvallen. In het begin lijkt het allemaal nog veelbelovend, maar op een geven moment begint met name Jon Favreau/Adam verschikkelijk te irriteren. De zelfingenomenheid spat er gewoon vanaf. De zielige pogingen om Famke/Kate terug te krijgen waren wat mij betreft echt tenenkrommend. Ik heb me echt moeten inhouden om de film niet af te zetten.

avatar van dray
Ik vond de film verrassend leuk. Ging allemaal vlot en af en toe echt gelachen om enkele scenes.

Was geen beste film..
Het begon redelijk, vond het middenstuk tijdens hun relatie soms grappig, maar daarna, vanaf toen het uitging tot het einde, was het overdreven en niet leuk. De romantiek miste naar mijn mening ook.

Best een aardige film zo op de vrijdagavond na het eten. Famke is mooi maar ook grappig op z'n tijd. Ze was goed. Vreemd en jammer dat ze niet een grotere ster is geworden. Jon Favreau is te leuk om naar te kijken. Geen hoogstandje maar keek lekker weg en had ook nog prettige tijdsduur. Heb me prima vermaakt; vaak zitten lachen. En daar had ik ff behoefte aan na het nieuws.

avatar van thunderball
Vreselijk slechte film, waarin werkelijk niets goeds te bespeuren valt.

Deze gekocht om bij bol.com aan de twintig euro te komen, zodat er geen verzendkosten betaald hoefde te worden, maar had achteraf beter de twee euro betaald, want deze film is niet bepaald een aanwinst.

Famke is normaal mijn persoonlijke favoriete actrice, maar hier bakt ze er niet veel van. Ze heeft duidelijk geen komische timing en ook geen kaas gegeten om een voice-over enigszins interessant, of op zijn minst goed lopend, in te spreken.

Verder is er ook totaal geen chemie met haar mannelijke tegenspeler, wat toch redelijk belangrijk is bij een romantische comedy.

Film begint al niet hoopvol, maar gaat als nachtkaars uit.

Slecht: een 1 voor de moeite!

avatar van john mcclane 2
was toen best een leuke poging om een relatie ontwikkeling te zien.
Maar het is af en toe leuk om te zien,.
vooral omdat Famke er in speelt.
Maar daar kan je geen voldoende voor geven.