The Lost World (2001)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Duitsland
Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Stuart Orme
met Bob Hoskins, Peter Falk en James Fox

Professor George Challenger wil bewijzen dat er nog dinosaurussen bestaan en onderneemt daarom een expeditie naar het Amazone-woud. De wetenschappers ontdekken naast de dino's echter ook een groep gemuteerde apen, die er rotsvast in geloven dat professor Challenger een god is.

ik hoop dat er zondag eerst een samenvatting van het eerste deel volgt, want toen dit een goed halfuur bezig was, viel er een hoop bezoek bij ons binnen en moest ik het afzetten.

avatar van Timecop
Verassend leuke adventure film. Dinosaurussen zien er ook levensecht uit, wat ik eigenlijk niet verwacht had. Kortom geen tijdverspilling. Duurt ook lekker lang. Minpuntje zijn soms de wat sentimentele stukjes, had iets minder gemogen. Een 3,0.

avatar van matitie
zonder meer is dit een prachtige film, helaas is hij in Nederland en België vrijwel onbekend. En dat is oprecht jammer. Het is de 9e verfilming van het boek van Conan Doyle maar dit is echt de beste!

De film heeft stuk voor stuk sterke karakters en met geloofwaardige dinosaurussen die er veel beter uitzien dan in jurassic park 3 of raptor die in hetzelfde jaar zijn gemaakt.

een prachtige film en een aanrader voor iedere dinosaurus fan

avatar van matitie
Timecop schreef:

sentimentele stukjes waar dan?

Waar "The Lost World" van 1992 (met John Rhys-Davies) zich afspeelt in Afrika en die van 1998 (met Patrick Bergin) in Mongolië wordt in deze film het boek van Conan Doyle redelijk goed (maar niet geheel) gevolgd. Dat gedoe met de dominee (Peter Falk) en diens "nichtje" horen hierin niet thuis en vormen een nodeloze aanvulling. Ook de afloop van Lord Roxton is niet volgens origineel en het slot van het boek met de diamanten was interessanter.
Mooi gefilmd (en wederom Nieuw-Zeeland!!).

avatar van eltorro
Was wel een leuke film de special effects gingen nog wel
het verhaal was opzich ook nog wel redelijk
alleen die apen waren behoorlijk dom en die oude man die op het einde doordraait is best wel irritant

avatar van jan
jan
Prima film. Kijk lekker weg.

avatar van kirk douglas
hoewel de film het boek niet compleet opvolgd blijft dit de beste verfilming van het bekende boek.
goed acteerwerk en de beste mogelijke effecten maken deze film tot een goed kijkbare versie van het zeer bekende verhaal.

avatar van Phantasm
Leuke film die lekker wegkijkt.

avatar van arno74
Een film die voor de TV is gemaakt, zonder al te hoog budget en een tikkie voorspelbaar. Onderhoudend is het wel, al is het acteerwerk wisselend en vind je een enkele scène die teveel wordt gerekt (zoals het "over de boom oversteken"). Script is redelijk, al zitten enkele stukken die botsen met de logica (de rol van de priester bijvoorbeeld).

CGI is best goed gelukt. Prima geschikt als avonturenfilm voor de jeugd. Ruim 2*

Bantavoer
Vermakelijke film. Hoewel ik de rol van de priester wel erg overtrokken vond. Even de religieuzen op de hak nemen. Enkele gewetensvragen worden ook behandeld. Is het nodig om een heel ras uit te moorden, alleen, omdat ze vijandig zijn? Er werd goed geacteerd (bekende acteurs zoals Peter Falk), verhaal zat ook goed in elkaar en special effects waren prima in orde. Het is gelukkig geen film wat verveelt. Verrassend was ook de natuur. Na googelen bleek dit in Nieuw Zeeland te zijn opgenomen. Mooi land. Aanrader om het nog een keer te kijken? Misschien.