Corrina, Corrina (1994)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jessie Nelson
met Whoopi Goldberg, Ray Liotta en Tina Majorino

Als Manny's vrouw sterft, verliest z'n dochtertje Molly door de shock haar vermogen tot spreken en ze sluit zich af voor de buitenwereld. Omdat hij een hulp in de huishouding nodig heeft, huurt hij de vlotte Corrina Washington in. Corrina heeft zo'n invloed op Molly dat het haar lukt om Molly uit haar schulp te krijgen.

geronimo
De combinatie Liotta/Goldberg is op het eerste gezicht te absurd voor woorden, maar vreemd genoeg valt het allemaal best mee.

Ik vond het wel een aardige film, zou je toch niet zeggen.

Moviestar
Best een goede film, maar de combinatie is inderdaad niet echt wat je in eerste instantie zou zien geweldig maar het klopt toch.

Ik vond het een leuke en vooral ook bij vlagen behoorlijk grappige film. Het overkwam me een paar maal dat ik dacht: 'het zakt ietwat in, het wordt een beetje saai' en prompt gebeurde er iets waardoor je weer gegrepen werd.

geronimo schreef:

Ik kan mij geen Reden bedenken waarom deze combinatie niet zou kunnen.
Ik vind dat bijde acteurs hun rol heel erg goed neerzetten en de film weet ,tegen mijn verwachting in, wel de aandacht vast te houden. 3*

avatar van Regan_Robbie24
heel mooi hoe dat meisje zo van heel stil en depressief opeens vrolijk wordt, je ziet gewoon dat het een team wordt!
****,5

ik vond het een goeie en meeslepende film, met de nodige humor
is helaas niet meer te koop
misschien wordt ie nog eens uitgebracht op dvd of video
en dan zal ik hem zeker toeveogen aan mijn collectie

avatar van moviegirl
Best wel een leuke film

avatar van Purmerend
Goede film, met goede acteurs ook het kleine meisje speelt haar rol geweldig. Discriminatie, sigaretten, geloof en een schildpad.3*

avatar van moviegirl
leuke vermaakelijke film

gave film 4

BlueSword
een mooie film, erg goed geacteerd.

Gothepica
mooi 4.0

avatar van matthijs_013
Vermakelijke film. Goed te doen voor een avond. Typisch Whoopi Goldberg

avatar van alec
Werkelijke fantastische film. De combinatie Liotta en Goldberg is verbluffend met goed tegenspel. Marjoni is bijzonder innemend, en speelt de sterren van de hemel. Eigenlijk vond ik iedereen die meespeelde wel innemend. Een warme film waar uitstekend wordt geacteerd. Helaas de laatste rol van Don Ameche, de rol van opa Harry, die vlak na de film overleed.
Een must see, zeker als de 50er jaren je iets doet. De sfeer, de muziek, de vele (slowmotion) scenes geeft goed aan hoe het er in die tijd er aan toe ging. Ten slotte Goldberg, die hier vrij ingetogen speelt maar het toch niet kan laten om soms grappig uit de hoek te komen.
4.5

ik vind erg voor meisje dat zij heeft geen meer moeder. maar zij heeft nu andere vrouw als nieuwe moeder, dat nieuwe moeder heel goed voor haar heeft gezorgd... ook liefde met haar vader. das goede combinatie film... (Y)

avatar van fieko
geweldige film,
dat stukje dat Molly sigaretten geeft aan Jenny omdat ze weet dat je dood kan gaan door roken is geniaal
ondanks dat ik niet van dit soort films ben vond ik deze heel leuk

avatar van Carl
Complimenten voor Lotta.
In somethjing wild zette hij een slechterik pur sang neer, en hier een compleet ander type. Prachtig wat die man kan.
Daarbij Whoopi Goldberg en de film loopt als een trein
De rol van het kind daarbij en het plot maakt er een prachtige drieëenheid van.

Pakkende film.

avatar van lettervorm
Liotta is heel anders in deze film dan in films als Goodfellas enzo.
Vooral dat stuk waarin hij begon te zingen vond ik echt hilarisch.

avatar van kanjertje
Prachtfilm

Briljante film, als hij op tv is blijf ik ervoor thuis. Moet 'm toch maar eens op dvd kopen.

avatar van bitterzoet__
Leuke film!

Hij is alleen nérgens verkrijgbaar, iemand een idee?

Marktplaats...

avatar van boemboem27
gewoon een lekker zondagmiddagfilmpje
niet onaardig,prima cast

Mooi filmpje!ontroerend,vrolijk en warm sfeertje.

Een aardige, hartverwarmende, huiselijke antiracistische komedie die teveel de gulden middenweg bewandelde en daardoor vuurwerk, dramatiek en emotionaliteit miste. Whoopi Goldberg was, zoals te verwachten viel, charismatisch en de soundtrack was mooi.

avatar van clubsport
de combinatie LIOTTA GOLDBERG pakt verrassend goed uit in deze drama comedie .
Ook het kleine meisje zet een overtuigende rol neer van het kind dat haar moeder verliest en
uit verdriet zich helemaal in haar eigen wereld terug trekt .
De rassenscheiding als onderwerp speelt gelukkig een wat bescheiden rol anders was de film waarschijnlijk wel heel zwaar op de hand geworden .