• 17.117 nieuwsartikelen
  • 181.815 films
  • 12.551 series
  • 34.702 seizoenen
  • 654.762 acteurs
  • 200.302 gebruikers
  • 9.455.365 stemmen
Avatar
 
banner banner

Michael (2026)

Biografie / Muziek | 127 minuten

Genre: Biografie / Muziek

Speelduur: 127 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Jaafar Jackson, Nia Long en Laura Harrier

IMDb beoordeling: 7,5 (144.755)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 23 april 2026

Plot Michael

"Discover the making of a king."

Het levensverhaal van de beroemde zanger Michael Jackson. Hij wordt beschouwd als de “King of Pop”. Aan bod komen zijn kindertijd als de ster van de Jackson 5 en het misbruik door zijn vader Joe Jackson. Verder is er aandacht voor zijn hit "Thriller", de aankoop van Neverland Valley en nog meer tot zijn tragische en onverwachte dood op 25 juni 2009.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Michael Jackson

Joseph Jackson

Katherine Jackson

Young Michael Jackson

John Branca

Jackie Jackson

Tito Jackson

Jermaine Jackson

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van schram101

schram101

  • 16724 berichten
  • 2342 stemmen

Wat gewaagd


avatar van Fikret8

Fikret8

  • 6177 berichten
  • 4247 stemmen

Kijk ik erg naar uit. Zal wel minder gewaard zijn dan een Michael Jackson transformatie in een Lancia Stratos Zero of een dansende konijnen versie van zichzelf. !Moonwalker spoilers!


avatar van Fikret8

Fikret8

  • 6177 berichten
  • 4247 stemmen

Fikret8 schreef:

Kijk ik erg naar uit. Zal wel minder gewaard zijn dan een Michael Jackson transformatie in een Lancia Stratos Zero of een dansende konijnen versie van zichzelf. !Moonwalker spoilers!

* Gewaagd


avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 2258 berichten
  • 426 stemmen

Vanaf 23 april 2026 in de bioscoop (Universal Pictures International Netherlands)


avatar van lang pee

lang pee

  • 3617 berichten
  • 1535 stemmen

Je kan beter naar de vierdelige Britse docu, Michael Jackson, The Trail kijken, die een ontluisterende inkijk geeft in de perverse wereld van Jackson (hln)


avatar van Quado Quango

Quado Quango

  • 18 berichten
  • 24 stemmen

Hiervoor trek ik nog eens naar de bioscoop, kijk enorm uit naar de film, de trailer is alvast al een schot in de roos!


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4762 berichten
  • 2127 stemmen

Inmiddels is er een echte trailer en ik ben wel gematigd enthousiast. Als 80s kid was hij een deel van mijn jeugd, je kon er niet omheen. Hardcore fan? Misschien niet, maar vooral gefascineerd door de mythe. En die was groot. Hedendaagse artiesten als Bruno Mars kun je nog op een parkeerplaats tegenkomen terwijl hij WC-rollen in zijn auto laadt, maar MJ was een mysterie.

Maar dit project is wel gemaakt met een dikke vinger in de pap van de familie. Ik hoop dat het niet zo'n glad, braaf, afgeborsteld en kritiekloze kitsch wordt als Bohemian Rhapsody. De beste biopics worden gemaakt zonder inmenging van de persoon zelf, laat staan hun familie.

Ik ben benieuwd hoe ze in een film van 2 uur en 7 minuten ook de controverse willen benoemen. Van zijn pa die een totale lul was, tot het steeds bleker worden van zijn huid, de plastische chirurgie, dat zijn haar bij de Pepsi commercial in de fik vloog, en dan natuurlijk nog de elephant in the room. Misschien stoppen ze wel in 1992, dat zou het beste zijn.



avatar van RevengeN

RevengeN

  • 216 berichten
  • 223 stemmen

lang pee schreef:

Je kan beter naar de vierdelige Britse docu, Michael Jackson, The Trail kijken, die een ontluisterende inkijk geeft in de perverse wereld van Jackson (hln)

Wat heeft dat te maken met deze film?


avatar van lang pee

lang pee

  • 3617 berichten
  • 1535 stemmen

RevengeN schreef:

(quote)

Wat heeft dat te maken met deze film?

Dit heeft alles met deze film te maken! En het had in de film verschenen, een gote inval in Neverland en waarom, maar ze hebben het moeten verwijderen van de Advocaten die over het nalatenschap gaan. Ook een stuk over de vele schandalen zou in de film aan bod komen dus kom niet af dat dit niks met de film te maken heeft, het stond er gewoon in!!!


avatar van RevengeN

RevengeN

  • 216 berichten
  • 223 stemmen

lang pee schreef:

(quote)

Dit heeft alles met deze film te maken! En het had in de film verschenen, een gote inval in Neverland en waarom, maar ze hebben het moeten verwijderen van de Advocaten die over het nalatenschap gaan. Ook een stuk over de vele schandalen zou in de film aan bod komen dus kom niet af dat dit niks met de film te maken heeft, het stond er gewoon in!!!

Deze man is nooit veroordeeld voor deze aanklachten, dus alleen maar beter dat dit uit de film is gelaten


avatar van Basto

Basto

  • 12435 berichten
  • 7536 stemmen

RevengeN schreef:

(quote)
Deze man is nooit veroordeeld voor deze aanklachten, dus alleen maar beter dat dit uit de film is gelaten

Wat een onzin. Het is een belangrijke gebeurtenis. En dat hij niet veroordeeld is, is omdat er miljoenen aan zwijggeld is betaald. Zo blijven miljonairs doorgaans buiten schot. Van Trump tot Prins Andrew….


avatar van RevengeN

RevengeN

  • 216 berichten
  • 223 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Wat een onzin. Het is een belangrijke gebeurtenis. En dat hij niet veroordeeld is, is omdat er miljoenen aan zwijggeld is betaald. Zo blijven miljonairs doorgaans buiten schot. Van Trump tot Prins Andrew….

De man is op alle punten vrijgesproken door een jury, en ook de FBI heeft nooit enig bewijs gevonden na jarenlange onderzoeken. Kindvrienden zoals Mccauly Culkin, en Corey Feldman, hebben onder ede verklaart dat er van misbruik nooit sprake is geweest. En zij sliepen regelmatig bij Michael Jackson in de slaapkamer.

Maar blijkbaar zijn er mensen die denken dat hij schuldig is aan kindermisbruik zonder enige aanleiding.


avatar van Basto

Basto

  • 12435 berichten
  • 7536 stemmen

RevengeN schreef:

(quote)

De man is op alle punten vrijgesproken door een jury, en ook de FBI heeft nooit enig bewijs gevonden na jarenlange onderzoeken. Kindvrienden zoals Mccauly Culkin, en Corey Feldman, hebben onder ede verklaart dat er van misbruik nooit sprake is geweest. En zij sliepen regelmatig bij Michael Jackson in de slaapkamer.

Maar blijkbaar zijn er mensen die denken dat hij schuldig is aan kindermisbruik zonder enige aanleiding.

Blijkbaar zijn sommige mensen nog erg naief…


avatar van lang pee

lang pee

  • 3617 berichten
  • 1535 stemmen

RevengeN schreef:

(quote)

De man is op alle punten vrijgesproken door een jury, en ook de FBI heeft nooit enig bewijs gevonden na jarenlange onderzoeken. Kindvrienden zoals Mccauly Culkin, en Corey Feldman, hebben onder ede verklaart dat er van misbruik nooit sprake is geweest. En zij sliepen regelmatig bij Michael Jackson in de slaapkamer.

Maar blijkbaar zijn er mensen die denken dat hij schuldig is aan kindermisbruik zonder enige aanleiding.

Man man, ieder zijn mening maar een beetje ernstig blijven he, hij heeft miljoenend betaald aan zwijggeld..


avatar van RevengeN

RevengeN

  • 216 berichten
  • 223 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Blijkbaar zijn sommige mensen nog erg naief…

Geef mij één stukje bewijs.


avatar van Basto

Basto

  • 12435 berichten
  • 7536 stemmen

RevengeN schreef:

(quote)

Geef mij één stukje bewijs.

Een stukje mensenkennis zou je meer helpen.


avatar van Freakje554

Freakje554

  • 127 berichten
  • 261 stemmen

Hoge verwachtingen, maar dit slaat echt tegen...

Na het zien van de trailer was ik direct verkocht, heel veel zin in.

Jaafar (Michael) & Colman (Vader) blinken echt uit in deze film. Sterke acteerprestaties.

Muziek & beeld ook prima.

Het verhaal voelt verkeerd aan en er is ook veel geknipt uit deze film heb ik het gevoel.

Met verkeerd bedoel ik dat het duidelijk aanvoelt dat ze Michael Jackson enorm positief in beeld willen brengen, terwijl er ook slechte kanten waren. Dat weet iedereen. Het voelt gewoon te geforceerd aan.

Gezien in IMAX. Was leuk, maar een biopic moet kloppen, maar deze voelt echt dubbel aan.


avatar van catdog

catdog

  • 1436 berichten
  • 2062 stemmen

lang pee schreef:

(quote)
Man man, ieder zijn mening maar een beetje ernstig blijven he, hij heeft miljoenend betaald aan zwijggeld..

Dat is niet correct. Hij heeft miljoenen betaald in een civiele zaak om zijn verdediging niet weg te geven in de criminele zaak. Die criminele zaak kwam er alleen nooit omdat de aanklagers de zaak lieten vallen. Normaal gesproken dient een criminele zaak voor de civiele zaak maar dat was niet het geval in de jaren 90 in Californië.


avatar van catdog

catdog

  • 1436 berichten
  • 2062 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Blijkbaar zijn sommige mensen nog erg naief…

Heeft niks met naïviteit te maken, maar met een beetje verdiepen in de zaken. Het zou overigens de meest opzichtige pedofiel ooit zijn, en dan toch nooit bewijs én vrijspraak. Niet eens in de Epstein files.

Waar zijn de tientallen slachtoffers dan, zoals gebruikelijk in deze zaken?

Dit helpt als startpunt.


avatar van Basto

Basto

  • 12435 berichten
  • 7536 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Heeft niks met naïviteit te maken, maar met een beetje verdiepen in de zaken. Het zou overigens de meest opzichtige pedofiel ooit zijn, en dan toch nooit bewijs én vrijspraak. Niet eens in de Epstein files.

Waar zijn de tientallen slachtoffers dan, zoals gebruikelijk in deze zaken?

Dit helpt als startpunt.

Je hoeft geen tientallen slachtoffers te maken. 1 is ook al te veel en die is afgekocht. Verder is bewijs bij dit soort zedenzaken altijd lastig. Maar een vent van 40 die met 10 jarige jochies en bed kruipt is sowieso al heel eng….


avatar van catdog

catdog

  • 1436 berichten
  • 2062 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Je hoeft geen tientallen slachtoffers te maken. 1 is ook al te veel en die is afgekocht. Verder is bewijs bij dit soort zedenzaken altijd lastig. Maar een vent van 40 die met 10 jarige jochies en bed kruipt is sowieso al heel eng….

1 slachtoffer is uniek als je te maken hebt met een pedofiel. En lees mijn reactie erboven of bekijk de video. De zaak is verre van afgekocht. Je kan een criminele zaak niet afkopen. En dat laatste is zeker vreemd; maar denk je dat een pedofiel daarmee loopt te pronken? Iemand die daar dan zogezegd wel miljoenen voor wilt neerleggen om het “af te kopen”?


avatar van Ekmichel

Ekmichel

  • 53 berichten
  • 2732 stemmen

catdog schreef:

(quote)

1 slachtoffer is uniek als je te maken hebt met een pedofiel. En lees mijn reactie erboven of bekijk de video. De zaak is verre van afgekocht. Je kan een criminele zaak niet afkopen. En dat laatste is zeker vreemd; maar denk je dat een pedofiel daarmee loopt te pronken? Iemand die daar dan zogezegd wel miljoenen voor wilt neerleggen om het “af te kopen”?

Maar wat vind je eigenlijk van het feit dat hij met kinderen in bed sliep? Zelfs als er geen misbruik is bewezen, lijkt dat toch een beetje vreemd, of niet?


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7562 berichten
  • 0 stemmen

Ekmichel schreef:

(quote)
Maar wat vind je eigenlijk van het feit dat hij met kinderen in bed sliep? Zelfs als er geen misbruik is bewezen, lijkt dat toch een beetje vreemd, of niet?

De echte Die hard fans vinden dat blijkbaar maar normaal. Moet kunnen toch he. Als je kleine kinderen bij jou in bed laat slapen, dan spoor je gewoon niet, punt, wat ze er ook van zeggen.


avatar van catdog

catdog

  • 1436 berichten
  • 2062 stemmen

Ekmichel schreef:

(quote)
Maar wat vind je eigenlijk van het feit dat hij met kinderen in bed sliep? Zelfs als er geen misbruik is bewezen, lijkt dat toch een beetje vreemd, of niet?

Doet dat ertoe? Als ik dat gedrag vreemd vind maakt dat iemand per definitie toch niet gelijk een pedofiel? Dit was de grootste popster aller tijden die al sinds zijn 5e op de bühne staat voor een miljoenenpubliek. Iemand die volledig uitgekleed werd door media en vijanden. Die kunnen we ook niet door de lens van jan en alleman bekijken.


avatar van Basto

Basto

  • 12435 berichten
  • 7536 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Doet dat ertoe? Als ik dat gedrag vreemd vind maakt dat iemand per definitie toch niet gelijk een pedofiel? Dit was de grootste popster aller tijden die al sinds zijn 5e op de bühne staat voor een miljoenenpubliek. Iemand die volledig uitgekleed werd door media en vijanden. Die kunnen we ook niet door de lens van jan en alleman bekijken.

Vandaar dat ik me niet druk maak om het bewijs. Dit soort sterren zijn daar goed voor beschermt.

En goed praten dat hij met 10-jarige jochies het bed deelt, vind ik ook wat van….


avatar van catdog

catdog

  • 1436 berichten
  • 2062 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Vandaar dat ik me niet druk maak om het bewijs. Dit soort sterren zijn daar goed voor beschermt.

En goed praten dat hij met 10-jarige jochies het bed deelt, vind ik ook wat van….

Dit soort sterren… en je hebt het over de man die Wacko Jacko genoemd werd. Oké. Als er iemand niet goed beschermd was in de industrie… Je interesseert je voor geen meter in de details van zijn aanklachten maar je wilt wel alles voor anderen invullen hoe ze moeten denken en wat ze hierover moeten vinden?

Prima dat jij vind wat jij vind over Michael maar anderen de maat lezen over iets waar je je 0,0 over ingelezen hebt en je enkel baseert op de bekende media-leuzen, daar vind ík wat van. En dat is alles wat ik hierover kwijt wil, want dit wordt een nietszeggende discussie.


avatar van Ekmichel

Ekmichel

  • 53 berichten
  • 2732 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Doet dat ertoe? Als ik dat gedrag vreemd vind maakt dat iemand per definitie toch niet gelijk een pedofiel? Dit was de grootste popster aller tijden die al sinds zijn 5e op de bühne staat voor een miljoenenpubliek. Iemand die volledig uitgekleed werd door media en vijanden. Die kunnen we ook niet door de lens van jan en alleman bekijken.

Waarom denk je dat jouw mening hierover er niet toe doet? Het is toch best lastig om iemand te verdedigen die met kinderen in bed heeft geslapen, zelfs zonder bewijs van misbruik?


avatar van Basto

Basto

  • 12435 berichten
  • 7536 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Dit soort sterren… en je hebt het over de man die Wacko Jacko genoemd werd. Oké. Als er iemand niet goed beschermd was in de industrie… Je interesseert je voor geen meter in de details van zijn aanklachten maar je wilt wel alles voor anderen invullen hoe ze moeten denken en wat ze hierover moeten vinden?

Prima dat jij vind wat jij vind over Michael maar anderen de maat lezen over iets waar je je 0,0 over ingelezen hebt en je enkel baseert op de bekende media-leuzen, daar vind ík wat van. En dat is alles wat ik hierover kwijt wil, want dit wordt een nietszeggende discussie.

Hoezo heb ik me niet ingelezen? Wat een aanmame.

Die man stond sinds begin jaren 80 vooraan in de media. Die man heeft nooit gespoord en werd altijd achtervolgd door pedo roddels. Iets met rook en vuur.

Heb ook nog die 4 uur lange docu gezien over zijn kindvriendjes en sleepover feestjes. En je wordt gewoon kapot geprocedeerd als je daarover naar buiten treed. Tuurlijk wint een modaal gezin noit van een superster met 20 advocaten.

Dat hij waco werd gemoend zegt genoeg. Wat een engerd….


avatar van catdog

catdog

  • 1436 berichten
  • 2062 stemmen

Ekmichel schreef:

(quote)
Waarom denk je dat jouw mening hierover er niet toe doet? Het is toch best lastig om iemand te verdedigen die met kinderen in bed heeft geslapen, zelfs zonder bewijs van misbruik?

Kijk, hier ligt het punt waar wij het niet over eens zijn. Men vind er wat van dat er kinderen in zijn bed hebben geslapen. Volkomen begrijpelijk.

Maar is dat reden om gelijk moraalridder te gaan spelen en anderen de les te gaan lezen? Je probeert iemand zwart te maken op basis van gevoel. Ik hou me liever bij feiten. Overige zaken zijn voor mij niet zo zwart wit.