• 10.566 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jason Statham, Emmy Raver-Lampman en Josh Hutcherson

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 11 januari 2024

Plot The Beekeeper

"Expose the corruption. Protect the hive."

Adam Clay is een gepensioneerde staatsagent die voorheen werkte voor een machtige en clandestiene organisatie die bekendstaat als 'Beekeepers'. Nu brengt hij zijn dagen door als bijenhouder. Een vriendelijke vrouw die voor hem heeft gezorgd, wordt op een dag het slachtoffer van een phishing-zwendel en pleegt zelfmoord. Clay begint daaropvolgend een eenmansoorlog om de verantwoordelijken te laten boeten.

Matt Wiley

Janet Hayworth

avatar van Anjin

Anjin

sportfan27 schreef:

U is 13 jaar met uw "hahahaha"?

En" The Dark Rises" ?

Vreemd, ik ken die titel niet en staat ook niet bij mijn favoriete films.

Er bestaat ook geen categorie favoriete films, wel een persoonlijke top 10.

Kleine tip mijnerzijds: wellicht is het handig om uw berichten te controleren op foutieve informatie alvorens te posten.

The Dark Night dan,komt bijna op hetzelfde neer..

Das ook meer voor 13 jarige mensen...

avatar van sportfan27

sportfan27

Anjin schreef:

1 van z'n beste films tot nu toe..

Heb er van genoten,van begin tot end..

*Eind.

avatar van max cady

max cady

Leuk even. Verstand op nul en wat chips erbij.

(Edit) Ik dacht waar ken ik die vent met die markante stem nou van? De bad guy uit Die Hard 3 van 30 jaar geleden natuurlijk !

avatar van max cady

max cady

sportfan27 schreef:

*Eind.

Wel knap dat je je in 2006 hebt geregistreerd als je nu 13 jaar oud bent ...

avatar van sportfan27

sportfan27

max cady schreef:

Wel knap dat je je in 2006 hebt geregistreerd als je nu 13 jaar oud bent ...

Ach ja, een fanboy die een negatieve recensie van zijn held niet kan verkroppen houd je toch wel. Verder houd ik er over op voordat een moderator moet ingrijpen. Het gaat tenslotte om de film.

avatar van Corcicus

Corcicus

Fantastische en knotsgekke actiefilm. Wat mij betreft misschien wel de beste van Jason Statham. Hij gaat als een onsterfelijke en meedogenloze zot te keer, om "de korf te beschermen" of zoiets. Een maniakale versie van John Wick met interesse in bijen, inclusief hilarische honing- en bijgerelateerde oneliners. Puur genieten deze onzin.

avatar van macrobody

macrobody

Haha, totale over de top nonsense met Jason Statham. Altijd goed voor 4 sterren als het verhaal ook een beetje mee wil werken en dat doet het wel tot en met het einde toe.

avatar van TMP

TMP

Jason Statham is best aardig op dreef in deze film, die het vooral moet hebben van het eerste half uur. Dat is qua verhaal en sfeerzetting niet verkeerd. Daarna wordt het steeds grootser en onzinniger. (Dat de bad guy nou uitgerekend de zoon van de president van de VS moet zijn, is wel heel vergezocht.) Met verstand op nul is dit best een vermakelijke film, al gaat het gaandeweg dus wel bergafwaarts en had ik het tegen het einde ook wel gezien. Statham komt overal ook wel heel makkelijk en (vrijwel) ongeschonden uit.

Pdeniro schreef:

Verschrikkelijk,total waste of time

Ach iemand die qua stemmen het meest 0.5* uitgedeeld heeft, kan je al moeilijk serieus nemen, ook oa Anjin, die The Dark Knight voor 13jarigen lijkt te vinden

Iemand met een stemmingsgrafiek in de vorm van een 'piramide' is veelal logischer en betrouwbaarder qua stemmingsgedrag. Je hebt echt puur die een account aanmaken, om dan voornamelijk uiterste stemmen uit te delen en puur films simplistisch afbreken

Ubersimplistisch actieverhaaltje waarin Statham gewoon weer Statham is.

Het slaat allemaal nergens op maar 't kijkt wel aardig weg bij vlagen.

Wel leuk om Claire Huxtable zowaar weer eens te zien.

avatar van lang pee

lang pee

umbra schreef:

Komt mij bekend voor, iemand die een film niet leuk vind en dan maar over zijn beoordelingen beginnen, niet iedereen heeft jou smaak. Misschien moeikijk te begrijpen maar ik zou het toch eens proberen, en trouwens een éénmansoorlog en Statham, lijkt mij echt wel afschuwelijk...

avatar van lang pee

lang pee

Pdeniro schreef:

Verschrikkelijk,total waste of time

Een tip, als je Jason Statham ziet staan, gewoon niet kijken!!!

avatar van filmkul

filmkul

Aardige actiefilm. Het verhaal is wat bij elkaar gejat van andere films, maar dat mag de pret niet drukken. De film kijkt lekker weg en de tijd vliegt voorbij. Gewoon verstand op nul en gaan met die banaan. De film bevat aardig wat actie en de actiescenes zien er goed en verzorgd uit, echter zonder memorabele scène. Visueel zit de film goed in elkaar. Het acteerwerk is okay. Minpunt is wel dat de badguys en girls er wel wat overdreven en daardoor geforceerd uit zien. Lekker tussendoortje. 3.0/3.5

avatar van Pdeniro

Pdeniro

lang pee schreef:

Een tip, als je Jason Statham ziet staan, gewoon niet kijken!!!
dat is dus niet helemaal waar,hij heeft ook goede films gemaakt waaronder snatch,lock stock and two smoking barrels en 13

avatar van boemboem27

boemboem27

we hebben er even op moeten wachten maar dit is weer een fantastische film van Jason Statham.

zoals hij moet zijn, als een 1 persoons leger.

genoten van de eerste tot de laatste minuut

geweldig top...

Chefkes

Grote tegenvaller. Script is zo cliché als maar kan. Veel diversity hires. Hele film voelt aan alsof een 10 jarige de regie had. Absurde bad guys.

Ik zag werkelijk waar IBM computers met groene schermen en matrix printers. Denken die mensen dat we achterlijk zijn? Alsof de cia / fbi dat soort apparatuur nog gebruikt? Of denken ze dat we deze apparatuur niet meer kennen en het juist high tech lijkt met die groene schermen. Come on man!

Verder de gebruikelijke zaken van een top soldaat uit een geheim programma die met pensioen was en toch weer aan de bak moet. Lachwekkend, zo standaard allemaal. En dan die vechtscenes waar de protagonist honderden politie/militairen/bad guys verslaat. Ook die vrouw met haar dikke kont die niet eens een geweer normaal vast kan houden en dan zogenaamd die briljante fbi agente is. Echt, een belediging voor de kijker. Zo’n slechte actrice, tenenkrommend. Net als vele andere bijrollen overigens.

1 ster.

umbra schreef:

The dark knight is ook een erg slechte film. Verhaallijnen die nergens naar toe gaan, totaal ongeloofwaardige gebeurtenissen en dan die domme zware stem van batman, brrrr. Afschuwelijk.

Hoggiebro schreef:

Heerlijke actie zoals we gewend zijn van Jason, verveelde geen minuut. Laatste scenes in huis van President beetje onrealistisch

Beetje dan he. Hahahahaha. Wat een bagger.

umbra

Of hier nog zo eentje Chefkes

Chefkes schreef:

Neen dat is geen slechte film, JIJ vindt dit een slechte film.

Ikzelf heb ook films uit de toplijsten, met hoge scores, vol lof en prijzen, die ik heel wat minder weet te waarderen, om 2 giga blockbusters te noemen, Schindler's List en Jaws, IK vind dit geen goede/slechte films, maar daarom zijn het geen slechte films tout court.

avatar van mrklm

mrklm

Bijenhouder Adam Clay [Jason Statham] is boos omdat Eloise Parker [Phylicia Rashad], die hem enige tijd onderdak verschafte, een einde van haar leven heeft gemaakt nadat ze slachtoffer was geworden van datahackers die onder anderen $ 2 miljoen van een goed doel stalen. De politie is al lange tijd op zoek naar de verantwoordelijken, maar dit is een vehikel voor Jason Statham. Dus is hij toevallig ook nog een gepensioneerde superagent die maar een telefoontje te plegen om diezelfde dag het kantoorgebouw van de daders in de fik te steken en flink wat botten te breken. Het oeverloos botten breken gaat door tot hij de ware aanstichter van deze miljoenenfraude heeft gevonden. Daarbij komt Adam wel tegenover Eloises dochter Veronica [Emmy Raver-Lampman] te staan, die een eind moet maken aan Clays rücksichtslose bloedbad. Het begin is niet onaardig, maar zodra de klappen beginnen te vallen gaat alle logica overboord. Criminelen of wetsgetrouwe SWAT-agenten, Statham maakt ze net zo graag een kopje kleiner – en het liefst met zoveel mogelijk bruut geweld.

avatar van Jynxter

Jynxter

The Beekeeper begon veelbelovend. Vrij ingetogen en beheerst. Ook als na het trigger moment Statham heerlijk bot, direct en ongecompliceerd reageert, blijft alles nog redelijk binnen de perken. (De head on approach van de gepensioneerde Beekeeper deed me overigens een beetje denken aan de toffe wraakfilm Payback, met Mel Gibson.) Maar nadat Adam Clay zijn opvolger op het toneel verschijnt (een cartoonesk figuur dat in de verkeerde film lijkt te zijn beland) is het wel gedaan met enige vorm van geloofwaardigheid of subtiliteit. En dat is jammer, want tot dat punt wist deze actie film zich nog enigszins positief te onderscheiden ten opzichte van het gros van zijn genregenoten. Het tweede deel kan echter gewoon op de grote hoop met alle andere ongeloofwaardige en clichématige actiepulp. En alsof het karakter van de nieuwe Beekeeper nog niet misplaatst genoeg was, wordt er tegen het einde een nog grotere clown opgevoerd. Al was het opzichtige bespotten van de belevingswereld van de hedendaagse generatie gesjeesde zakenmannetjes dan wel weer grappig.

avatar van Jynxter

Jynxter

Anjin schreef:

en dat zeg iemand die een The Dark Rises in z'n favoriete films zet..hahahaha

Meningen zijn meningen hoor. Maar als je geen verschil ziet tussen "The Dark Knight" (die inderdaad in zijn top 10 staat) en deze "The Beekeeper", lijkt het me verstandiger om maar iets in te dammen op een filmforum.

avatar van Kort&bondig

Kort&bondig

Sterke actiefilm! Overdreven ja dat wel maar prima popcorn vermaak

avatar van Dennisj

Dennisj

ik vind dat deze film een hoge score heeft hier. Wanneer je op zoek bent naar een totaal hersenloze actiefilm dan zit je hier goed. Er zit echt een flinterdun verhaal in en de bad guys zoals ik ze maar zal noemen zijn ook een stel nietsnutten.

Normaal kan ik een Jason Statham film goed hebben maar deze sprak mij echt totaal niet aan. Daarom een lage score.