• 10.591 nieuwsartikelen

Met onder meer: Martin Lawrence, Melissa Roxburgh en John Malkovich

Gesproken taal: Engels, Frans en Turks

Plot Mindcage

"The art of the kill."

De Artist is een seriemoordenaar die bekend staat om de artistieke enscenering van zijn moorden. Hoewel hij in de gevangenis zit, vinden er nog steeds moorden plaats die op zijn werk lijken. Rechercheurs Jake Doyle en Mary Kelly vermoeden dat het een imitator is en roepen de hulp in van de Artist. Terwijl Mary naar aanwijzingen zoekt in de briljante maar gruwelijk verwrongen geest van de Artist, worden zij en Jake meegesleept in een duivels kat-en-muisspel. In een race tegen de klok moeten de rechercheurs hun uiterste best doen om beide seriemoordenaar een stap voor te blijven.

avatar van macrobody

macrobody

Zo dat was niet best. Een film over een copycat killer in een copycat film. De ironie. Het is duidelijk afgekeken van The Silence of the Lambs (Film, 1991) - MovieMeter.nl maar ik kijk die film nog liever 10 keer achter elkaar dan deze film 1 keer. Het acteerwerk was gewoonweg slecht. Het verhaal vol met gaten en het plot lachwekkend. Maar gelukkig zijn we divers en inclusief dus who cares, right?

avatar van schumacher

schumacher

Ik deel de mening van hierboven.

avatar van Cathy69

Cathy69

Afkooksel van hier al vernoemde film ,

avatar van XanderJ

XanderJ

Ik ben verward, was dit een parodie? Dan was ie alles behalve van grappig.

Was dit een serieuze poging om Silence of the Lambs te evenaren? Dan is dat vet mislukt.

Begint ondertussen ook genant te worden om John Malkovich in deze films te zien, en kan iemand Martin Lawrence vertellen zijn eten door te slikken!

avatar van mrklm

mrklm

Een serie bizarre moorden doet ervaren agent Jake Doyle [Martin Lawrence] dusdanig denken aan het werk van seriemoordenaar Arnaud ‘The Artist’ Lafeuvre [John Malkovic] dat de dader vrijwel zeker persoonlijk contact met Lafeuvre moet hebben gehad. Jakes jongere partner Mary [Melissa Roxburgh] werpt zich op om Lafeuvre over te halen mee te werken aan het onderzoek, maar die staat op het punt te worden geëxecuteerd en maakt op sluwe wijze gebruik van zijn machtspositie. Malkovich is geknipt voor deze rol maar het scenario speelt te nadrukkelijk leentjebuur bij The Silence of the Lambs. Op zich nog niet eens zo onaardig, tot de idiote ontknoping de zaak om zeep helpt.

avatar van Doom4

Doom4

Erg van genoten,

Dat het concept een beetje gestolen is, heb ik geen moeite mee gehad. Verhaal steekt uiteindelijk goed inelkaar met een leuk einde. Ik houd van dit soort films en naar mijn mening zijn hier veel te weinig van.

avatar van AniSter

AniSter

• 1946 berichten

Ik ben een beetje uitgekeken op Malkovich. Het soort onnozele karakters zoals in deze film worden volgens mij speciaal voor hem bedacht. Naast thriller was dit ook een behoorlijk mysterie waarvan ik alleen het einde goed vond.