• 8.611.118 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Violent Night

"You better watch out."

Het is kerstavond en we bevinden ons op het landgoed van een rijke maar verdeelde en kibbelende familie. Een groep keiharde huurlingen valt vervolgens het landhuis aan. Het is aan een gedesillusioneerde kerstman om deze criminelen uit te schakelen, die onder leiding staan van Ben.

imageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 1 december 2022 in de bioscoop (Universal Pictures International Netherlands)

The Oceanic Six

Best wel leuke trailer, ik kan vaak erg van dit soort films genieten.

avatar van Kondoro

Kondoro

Leuke trailer, dit soort films maken kerst altijd wel weer wat leuker.

avatar van Corcicus

Corcicus

Fantastische regisseur dus dit wordt vast om te smullen.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Jotil schreef:

EDIT: vanaf 30 november 2022 te zien. Ook in IMAX.

Theunissen

"Die Hard" met een kerstman, kan wel eens mijn eerste kerstfilm ooit in de bioscoop worden.

avatar van Banjo

Banjo

Aha ik dacht dat deze met Billy Bob Thornton was dan heb ik verkeerd gekeken..

Of die slechte film kerst film van hem is me nog bijgebleven..

Banjo schreef:

Aha ik dacht dat deze met Billy Bob Thornton was dan heb ik verkeerd gekeken..

Of die slechte film kerst film van hem is me nog bijgebleven..

Bad Santa (Film, 2003)

En dat was zeker geen slechte film. Bijzonder leuk zelfs.

avatar van Banjo

Banjo

The Oceanic Six schreef:

En dat was zeker geen slechte film. Bijzonder leuk zelfs.

Ja het had wel iets en de film bleef bij mij ook wel hangen..

Ga je deze film bekijken in de bioscoop The Oceanic Six ?.

Banjo schreef:

Ja het had wel iets en de film bleef bij mij ook wel hangen..

Ga je deze film bekijken in de bioscoop The Oceanic Six ?.

Zeker weten. Ergens in de komende dagen een momentje zoeken.

Vanavond gezien tijdens Pathé Sneak Night.

Het is wat je ervan verwacht. Harbour doet het geinig als kerstman, gewoon fun. Qua gore valt het reuze mee, soms bij bepaalde stukken dat je echt verwacht dat het bloed rondvloeit en dat is dan niet het geval en soms zie je genoeg.

Niet super, maar gewoon leuk, en das genoeg. Één scene richting het eind vond ik wel slappe hap.

Die vent die dan de zak met al het papiergeld pakt en in de fik steekt. Gast...

Het is niet dat hij dat soort geld niet goed kan gebruiken voor een nieuwe start met zijn gezinnetje. Gewoon een stomme scène.

avatar van Shinobi

Shinobi

"Time for some seasons beatings."

Het is fijn om voor de verandering eens geen brave kerstfilm te zien.

David Harbour stapt hier in de laarzen van de Kerstman. De beste man is zich tijdens kerstavond flink aan het bezatten, omdat hij helemaal klaar is met Kerstmis. Wanneer hij met tegenzin weer aan zijn ronde begint, belandt hij bij een landgoed waar net een gijzeling plaatsvindt.

'Violent Night' komt op mij over als een kruising tussen 'Die Hard' en 'Bad Santa'. Daarbovenop wordt er zelfs hevig verwezen naar 'Home Alone'. Het is op zich een aardige mix, hoewel het gebeuren met de familie de boel geregeld kan ophouden. Hierdoor is het vaak wachten totdat de - cynische - Kerstman (geweldig neergezet door Harbour) weer ten tonele verschijnt.

Met Tommy Wirkola aan het roer weet je dat het qua geweld nooit kan tegenvallen. De actie wordt dan ook lekker bruut in beeld gebracht, gesteund door wat creatieve gore. De foute grappen en lompheid maken het helemaal af. Het is alleen jammer dat de zoetsappigheid op momenten toch de overhand krijgt, gezien de film niet voor kinderen is bedoeld.

Al met al een vermakelijke kerstfilm voor tussendoor.

3,0 Sterren.

Leuke film, af en toe wat flauw.

De home alone boobytraps waren leuk.

Het personage van Cam Gigandet was verschrikkelijk.

Humor was verder wel oke en aktie is goed

avatar van wwelover

wwelover

Je moet even door die cringy familie verhaal buiten, maar Harbour maakt veel goed.

avatar van Stargiver1002

Stargiver1002

Zeer van genoten,behoorlijk wat originaliteit in the kills en behoorlijk wat humor!

The Oceanic Six

Ja, dit was gewoonweg heerlijk, vanmiddag bekeken in de bios. Zo fijn dat er af en toe nog eens afwijkende kerstfilms komen die niet zoetsappig en suf zijn. Je hebt Die Hard en Bad Santa, maar daarna was er niet veel, tot nu dan. Want Violent Night heeft alles in zich om een cult-klassiekertje te worden in dit subgenre, zo heerlijk fout, lomp en bij vlagen zwaar gewelddadig is dit.

De toon wordt al gezet met die hilarische intro in de kroeg, inclusief een lading kots vanuit de lucht. Het is jammer dat de aanloop naar een killer Santa was te lang duurt, daar hadden ze wel wat scènes in mogen korten, maar zodra het zover is heb je echt wel een uurtje fantastisch vermaak. Schijnbaar was Santa heel vroeger een bloeddorstige Viking en die kwaliteiten helpen hem als hij een groep overvallers en een eliteteam af moet maken om een kind te bevrijden in de villa van haar onuitstaanbare en steenrijke familie. Zeker de minuten dat hij met zijn hamer het hele eliteteam aan pulp mept op kerstmuziek heb ik met een grote lach bekeken, maar daarna zit er nog genoeg leuks in.

Wat de film heel leuk doet is spelen met het thema kerst, zowel qua sfeer, muziek als kills. Het is niet uniek, maar het is wel heel geestig gedaan. Santa die in het eindgevecht zijn tegenstander door de schoonsteen trekt en er in stukken uit haalt, dan scoor je dikke bonuspunten bij me. David Harbour is werkelijk fenomenaal als verzuurde, cynische, half dronken, nukkige Kerstman die schijtziek van computergames cadeau geven is en zelf klaar met zijn feest is. Dat de rest van de cast buiten het kleine meisje ook gevuld is met onuitstaanbare mensen maakt het alleen maar leuker. Je voelt geen empathie en hoopt gewoon op meer en meer geweld tijdens deze violent night.

Beetje twijfels of ik 3,5 of 4 sterren wil geven, maar ach, het is bijna kerst. Laten we eens gul afronden.