• 8.612.644 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot A Jazzman's Blues

"Never stop loving."

Bayou en Leanne hebben een relatie, maar deze zou door velen niet geaccepteerd worden wanneer het bekend zou worden. Hun verboden liefde komt echter aan het licht wanneer er een onderzoek plaatsvindt naar een nog onopgeloste moord. Dit onderzoek brengt nog meer zaken onder het voetlicht, namelijk veertig jaar aan geheimen en leugens.

imageimageimageimageimageimageimageimage

💛
👍
👎

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

A jazzman's blues doet denken aan een muzikale film maar is eerder een historisch drama verpakt in de nodige romantiek en tragedie. Het relaas van een zwarte man die verliefd is in een tijd en plek waar voor een zwarte man niet veel nodig was om vermoord te worden. Een verhaal dat al wel meer verfilmd is, maar dat zeker nog meer mag verteld worden. Al komt het harde drama niet helemaal naar voor. Tyler Perry kiest er voor om de romantiek en muziek meer naar voor te zetten. Ondanks de achterliggende gruwel van het verhaal, lijkt het wel dat de ruwe kantjes er zo zijn afgesleept.

Het is een wat zachte film geworden, maar de cast doet het best goed. En wie houdt van romantische tragedie komt zeker aan z'n trekken. Al vrees ik dat de film snel wat vergeten zal worden. Daarvoor springt het er nergens echt uit.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De film oogt mooi, maar is te 'braaf' met de inhoud; de focus ligt hoofdzakelijk op de romantiek en biedt geen hoogtepunten. De film duurt meer dan twee uur en blijft vooral door enkele blues-optredens overeind. Het plot is zeer voorspellend.

BBarbie

Dit is door de bank genomen spekkie voor mijn bekkie, maar ik heb wel betere films gezien over de impact van de rassensegregatie in het diepe zuiden van de Verenigde Staten op de (onmogelijke) relatie tussen geliefden. Het is een raamvertelling over een lynchpartij, die decennia eerder heeft plaatsgevonden. Tragisch en schokkend.

avatar van Black Math

Black Math

Erg interessante film vanwege de muziek en vanwege de rassenkwestie, die zich uitmondt in een gebeurtenis die niet ongewoon was, zie bijvoorbeeld Emmett Till. De film laat verder een liefdesverhaal zien wat weet te ontroeren, al zijn sommige karakters wel erg ééndimensionaal, zoals de broer. Ook is het gebruik van autotune in de zang van de hoofdpersoon erg storend (althans voor mij). Dit soort zaken scheelt toch gauw een halve ster, waardoor ik op 3* uitkom.