• 8.557.472 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Polen

Geregisseerd door: Leszek Dawid

Met onder meer: Dawid Ogrodnik, Maja Ostaszewska en Marcin Czarnik

IMDb beoordeling: 5,9 (776)

Oorspronkelijke taal: Pools

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Broad Peak

Maciej Berbeka maakt de eerste winterbeklimming van Broad Peak in 1988 en ontsnapt op het nippertje aan de dood. Andrzej Zawada, de expeditieleider, kondigt een groot succes aan. Eenmaal terug in Polen blijkt dat Maciej "slechts" de Rocky Summit heeft bereikt, die drieëntwintig meter lager is dan de werkelijke top. Berbeka is verontwaardigd over de leugens van zijn vrienden en trekt zich terug uit de bergsport. Vierentwintig jaar later krijgt hij een telefoontje van Krzysztof Wielicki, die ook aan de eerste expeditie heeft deelgenomen. "We moeten afmaken wat we begonnen zijn," zegt Krzysztof terwijl hij Maciej overhaalt om mee te gaan met de volgende Broad Peak expeditie. Na lang aarzelen besluit Maciej het nog eens te proberen.

imageimage

Artur Malek

Alle Media

avatar van lang pee

lang pee

Dit kon mij niet zo boeien, hou niet van films of docu's van bergbeklimmers, ieder zijn plezier maar ik word er niet warm van, van deze sport....

stinissen (crew films & series)

Mooie beelden maken nog geen mooie film.