• 8.611.192 stemmen

The Greatest Beer Run Ever (2022)

Drama / Oorlog | 126 minuten

Genre: Drama / Oorlog

Geregisseerd door: Peter Farrelly

Met onder meer: Zac Efron, Russell Crowe en Bill Murray

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Greatest Beer Run Ever

"Friendship has no last call."

'The Greatest Beer Run Ever' volgt een jongeman, John Donohue genaamd, die in 1967 besluit New York te verlaten. Hij probeert zijn jeugdvrienden, die met hun leger aan het vechten zijn in Vietnam, op te sporen om bier te brengen. Hij gaat hiervoor tot het uiterste.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Captain Pervert schreef:

Zac Efron met pornosnor.

Pervert

scorsese

Goeie film over een man die vanuit New York naar Vietnam reist om zijn vrienden in de oorlog bier te bezorgen. Een bijzonder waargebeurd verhaal dat zich afspeelt tijdens de Vietnam-oorlog. De afwisseling tussen komedie en drama werkt wellicht niet overal even goed hier, maar de film kijkt gemakkelijk weg en er gebeurd genoeg (vooral leuk om te zien hoe het hoofdpersonage zich overal doorheen weet te bluffen). Zac Efron weet een vermakelijke rol neer te zetten.

avatar van zoutzak

zoutzak

Haalt het niet niveau van Farrely's laatste film, Green Book, maar de toon is beduidend luchtiger, ondanks opnieuw een gevoelig Amerikaans onderwerp. Het bijzondere verhaal wordt jammer genoeg wat gemakzuchtig verteld. Leuke bijrollen van Murray en Crowe en een toffe soundtrack verdienen vermelding. Efron gaat geen prijzen in de wacht slepen met deze rol maar houdt de film wel overeind.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Zac Efron brengt John "Chickie" Donohue goed in beeld en zijn reis die het bier levert aan verschillende dienstplichtigen uit zijn buurt die in Vietnam waren ingezet. Het idee om zoiets te doen en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, bracht ons ertoe de film te gaan kijken. We moeten zeggen dat het een goede balans bood tussen de ernst van oorlog en de sombere aspecten ervan, tot de komische waanzin van het riskeren van je leven door over een slagveld te rennen om blikjes bier uit te delen.

Over het algemeen hebben we genoten van de film en willen hem aanraden omdat we hem gemakkelijk nog een keer zouden willen zien. Onze score is ongeveer 7+/10 met redenen om het niet hoger te waarderen, omdat de introductie een beetje traag aanvoelt en personages die iets meer diepte zouden kunnen gebruiken, maar dit verbetert verder in het verhaal. De oorlogsfotograaf Coates, gespeeld door Russell Crowe en zijn observaties en opmerkingen tijdens de dialogen met Chickie, waren voor ons de betere scènes/momenten van de film.

En alles komt gelukkig voorbij; bravoure, humor en spannende scènes.

Mooie film met een tijdsduur van ongeveer 2 uur die goed is benut en door ons wordt beloont met een ruime 7 als waardering!

avatar van Waku

Waku

Kon eerst nauwelijks geloven dat dit gebaseerd was op een waar gebeurt verhaal.

Maar tijdens aftiteling werd dit bevestigd.

Goede combinatie van humor, oorlog en drama.

Aantal zeer bekende namen komen voorbij.

God, ouwe "Gladiator" Russell Crowe kan nog nauwelijks lopen laat staan rennen op zijn varkenspootjes.

Bij tijd en wijle mooie filmopnames geschoten en een bijpassende soundtrack.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Wel aardig filmpje over een bizarre trip van Chickie. Efron speelt zijn rol goed en de film kijkt makkelijk weg. Kan niet zeggen dat ie ergens ging vervelen. Maffe cameo van Crowe, had niet gehoeven.

avatar van Petina

Petina

• 2005 stemmen

Geweldige film maar wel raar dat er opeens een komodovaraan door de straten loopt.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Wat een positieve reacties hier. Vond het een vervelende film. Ging allemaal wel heel makkelijk.. het eerste half uur tenminste want daarna uitgezet. Smaken verschillen dus.

BBarbie

Film over de oorlog in Vietnam met een idioot verhaal, dat achteraf nog waargebeurd blijkt te zijn ook. Ik kan er niet veel mee, zij het dat de scherpe tegenstellingen in de publieke opinie over de oorlog voor het voorlicht worden gebracht. Bill Murray en Russell Crowe geven in bescheiden bijrollen de film nog een beetje cachet, maar de rest is niet veel soeps. De soundtrack is eigenlijk nog het beste deel van de film.