• 11.452 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 juni 2024

• Bioscoop Vanaf donderdag 20 juni in 17 bioscopen

Plot Boy Kills World

Boy is een doofstomme jongeman met een levendige fantasie. Nadat zijn familie wordt vermoord, vlucht Boy naar de jungle. Daar ontmoet hij een mysterieuze sjamaan. Hij besluit de mentor van Boy te worden en leert hem zijn kinderlijke fantasieën te onderdrukken, zodat hij een instrument van de dood kan worden.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Q Jones

Q Jones

Klinkt interessant

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 11 juli 2024 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Lijkt me wel een aardig onzin filmpje. Ik ga er zeker naar kijken.

Jotil schreef:

Vanaf 11 juli 2024 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

EDIT: vanaf 30 mei 2024 in de bioscoop

Jotil schreef:

EDIT: vanaf 30 mei 2024 in de bioscoop

EDIT: vanaf 20 juni 2024 in de bioscoop

avatar van DreamTech

DreamTech

Hoe kunnen er nou 2 slechte stemmen al zijn film is nog niet uit ?? Nou ja ik ga nu de Cam kijken die sinds vandaag er pas is !!

Edit gewoon een lekkere actie film !!!

avatar van John Milton

John Milton

Je kijkt (of stemt op?) een paar films per maand, er is ZO VEEL te zien. Waarom zou je dan in vredesnaam een cam gaan kijken terwijl hij een maandje later in topkwaliteit te zien is...

Ik kan daar niet bij.

avatar van zoutzak

zoutzak

Lollig, jeugdig, ongefocust, hyperactief met geinige martial arts scènes in een dun verhaaltje.

Goed mee vermaakt.

avatar van John Milton

John Milton

Voor mij werkt Boy Kills World toch niet helemaal. Voor de kapstok van het dystopische verhaaltje of de plottwists hoef je het niet echt te doen, maar ook de martial arts blinken wat mij betreft niet uit. Dat de aanwezigheid van Yayan Ruhian de vergelijking met The Raid: Redemption oproept, helpt ook niet echt. Het camerwawerk is hyperkinetisch, maar versterkte voor mijn gevoel de actie niet. Skarsgard en Rothe zijn best leuk om naar te kijken, en ik moest af en toe best grinniken om hij maakt van wat de black dude zegt, die hij door zijn dikke baard niet kan liplezen. Yes, Caplinky.

Ik zag de versie met de narration van H. Jon Benjamin (Archer), en ook dat voelde wat gimmicky. We zullen vermoedelijk nooit weten of die met Skarsgard me beter zou zijn bevallen, want ik zie mezelf niet nog eens 2 uur hier naar kijken om daar achter te komen.

Geinig vermaak, maar onder de indruk was ik niet.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Leuk entertainment film maar het verhaal is toch wat minder

De twist was aardig gevonden maar: dan was Shaman toch eigenlijk de goeienrik en hebben de slechte gewonnen?

avatar van boemboem27

boemboem27

zeer rommelige film waar geen touw aan vast te knopen is,

van de hak op de tak

lekker laten liggen dit prul

heb het drie kwartier vol gehouden ,maar werd er maar niet beter op

avatar van james_cameron

james_cameron

Geinig aktiewerkje, geproduceerd door Sam Raimi, met Bill Skarsgard als doofstomme wreker in een nogal vreemde dystopische maatschappij. De cast heeft er zin in en visueel is de film dik in orde, alhoewel de bloederige aktiescenes niet echt iets toevoegen aan het genre. Het ziet er allemaal acceptabel cool uit, laten we het daar op houden. Wat de film enige meerwaarde geeft is de gimmick van de hilarisch stoere Mortal Kombat-voiceover die Skarsgard zogenaamd in zijn hoofd hoort. Daar valt veel lol mee te beleven. Fatality!

avatar van umbra

umbra

Gewoon lekker geinig entertainment filmpje, zo vd pot gerukt dat het weer leuk wordt, jua kon dit wel smaken. Ook omdat er geen seconde verveling is. Een 7/10.

avatar van mrklm

mrklm

Als kind moest Boy [Cameron/Nicholas Crovetti] lijdzaam toezien hoe zijn zusje Mina [Quinn Copley] werd geëxecuteerd door machthebber Hilda van der Koy [Famke Janssen]. Zelf wist hij te ontsnappen en onder begeleiding van martial artist en staatsvijand nummer 1 Shaman [Yayan Ruhian] bereidde hij zich jaren voor op wraak. En hij is al zijn hele leven lang doof. Nu is Boy [Bill Skarsgård] volwassen en uitgegroeid tot een haast onverslaanbare krijger. Maar voor hij kan afrekenen met Hilda, krijgt hij te maken met haar zoon [Sharlto Copley], haar dochter [Michelle Dockery], haar schoonzoon [Brett Gelman] en met een mysterieuze vrouwelijke krijger met de codenaam June27. Mohr en coscenaristen Tyler Burton Smith en Arend Remmers gaan op slimme wijze om met het feit dat de verteller doof is en met de onnavolgbare Ruhian (The Raid, John Wick 3: Parabellum) zijn de actieliefhebbers verzekerd van enkele adembenemende vechtscènes. Jammer genoeg legt Mohr onnodig veel nadruk op de komedie waardoor het geheel erg qua toon erg onevenwichtig is.

avatar van macrobody

macrobody

Best goede vechtscenes. Twist in de ontknoping is ook aardig en verder niet al te serieus nemen, dan is het best leuk vermaak.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Als je denkt een standaard wraak film voorgeschoteld te krijgen moet ik je teleurstellen. Het is een vreemde film geworden. De Voice over die de stem van Boy in zijn hoofd weergeeft is briljant gedaan. De film is compleet over de top natuurlijk, alles is uitvergroot. The Bad Guys en Girls zijn dan ook overdreven slecht en maniakaal. Regelmatig met een glimlach zitten kijken. De acties oftewel de gevechten zijn leuk gedaan. En Famke Janssen als de slechterik Hilda Van Der Koy komt er maar weinig in voor. Het verhaal is simpel maar door de manier van vertellen erg grappig neergezet. Er zit een twist in die ik zomaar niet zag aankomen. Aanrader? Absoluut, mij bijzonder goed vermaakt met deze film.

avatar van filmkul

filmkul

• 1940 berichten
  • 1914 stemmen

Redelijke actiefilm. Het verhaal is eenvoudig. De uitwerking is best origineel. De opbouw is goed en de twist weet men lang verborgen te houden. De film kijkt prima weg want de vaart zit er goed in. De film is een beetje een vreemde mix van bruut geweld en humor, waarbij het laatste best wat minder overdreven had gekund. De actiescenes zien er verder goed uit en worden vakkundig in beeld gebracht. Het acteerwerk is verder goed. Visueel valt er weinig aan te merken, kleurrijk, mooie aankleding en goede effecten. 3.5

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

Redelijk maar was op een gegeven moment mijn aandacht kwijt.