• 8.612.004 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Pinocchio

"The timeless classic."

Pinocchio is een houten marionet die ervan droomt een echte jongen te worden. Door de oude Geppetto wordt hij tot leven gewekt en wordt hij opgevoed als zijn eigen zoon. Pinocchio is echter niet vies van wat kattenkwaad.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Pinocchio (stemrol)

Geppetto

Jiminy Cricket (stemrol)

The Coachman

'Honest' John (stemrol)

Sofia the Seagull (stemrol)

Signore Rizzi

Alle Media

avatar van wess16

wess16

Hm, deze zag ik niet aankomen. Hoeveelste versie is dit nu? Wel een goed teken dat Hanks meedoet, maar ik zie Zemeckis toch liever iets ‘nieuws’ maken.

avatar van maurice32

maurice32

Meh , de trailer vond ik zelfs wat saai , maar goed, misschien wordt het iets .

avatar van peter74

peter74

8 september op Disney+

avatar van mrklm

mrklm

Eerste indruk: vrijwel frame voor frame een kopie van het origineel en afgezien van Tom Hanks (ideaal als Ghepetto) inferieure stemvertolkingen. Ik ben een enorme fan van het origineel, daar valt mijn inziens sowieso niet aan te tippen, maar ik zal toch niet de enige zijn die deze remake kansloos en (dus) overbodig vindt?

scorsese

Aardige film over een houten pop die ervan droomt ooit een echte jongen te worden. Niet bepaald de eerste verfilming van dit bekende verhaal van Carlo Collodi. Deze versie met hier en daar een liedje ziet er zeker mooi uit met een prachtige aankleding en de computeranimatie is, zeker tijdens de eerste helft, naadloos. Een avontuurlijk verloop, maar iets te braaf en iets te veel Disney naar mijn smaak.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

film die met liefde is gemaakt, de setting / sfeer is schitterend.

Het is en blijft een kinderfilm met een duidelijk thema , maar toch is het aangenaam om naar te blijven kijken.

Al is het naar de klokken van o.a. Doornroosje en Sneeuwwitje die erin verwerkt zijn

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Behoorlijk zielloos gemaakt, en dat terwijl de tekenfilm uit 1940 voor mij de beste uit de Disney catalogus is.

Het is wel vaker geroepen en tot nu ging ik er niet in mee, maar nu is dit toch ook voor mij wel echt een teken van de huidige Disney armoede.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Beschamend.

Totaal overbodige remake van de veel betere animatiefilm. Alle ouderwetse charme is ingeruild voor een plastic wereld van doodse CGI, waarin elke (stem)acteur door de mand mag vallen. Deze nieuwe versie is behalve de CGI ook op andere vlakken in een modern jasje gestoken, maar men had dit beter gewoon niet gemaakt. Het is haast niet te geloven dat dit van de hand van Robert Zemeckis is, ooit toch goed voor degelijke cinema.

avatar van John Milton

John Milton

Oef. Ik zie de liefde er ook niet zo in. Ik vraag me af wat Zemeckis’ visie was voor deze film? Wat wilde hij bereiken? Ik ben niet perse een groot fan van de originele Disney animatie (ik heb het verhaal altijd wat braaf gevonden, met minder aansprekende karakters), maar daarom had een nieuwe adaptatie wellicht een eigen visie op dit verhaal kunnen bieden, in plaats van alleen opgepoetste techniek en hier en daar een flardje modernisering.

Dit was mij echt teveel voor de kinderen. Nu ga ik Garrone’s rauwere Pinocchio (2019) ook maar even kijken voor we in november/december van Del Toro’s versie kunnen genieten. Die zullen beide wat meer in mijn straatje liggen. Zemeckis heeft dankzij Back to the Future een speciaal plekje in mijn filmliefhebbershart, maar deze ga ik snel weer vergeten

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

In de lokale krant werd deze beoordeeld met 1 schamele ster. Ik vond het vooral grappig dat men Joseph Gordon-Levitt die de stem van de krekel moest verzorgen ronduit onuitstaanbaar vond door zijn piepstemmetje. Ons koninkrijk voor een bus insecticide

Nu goed Japie Krekel uit de animatiefilm vond ik ook al behoorlijk irritant (maar dat heb ik meestal met belerende of geforceerd grappige sidekicks zoals Donkey uit Shrek).

avatar van umbra

umbra

OKé, deze slaag ik voorlopig over, als ie nul meerwaarde geeft en totaal niet kan tippen aan de goeie ouwe animatiefilm van weleer. Ik keek hier eigenlijk wel naar uit, omdat eerder live action versies (gebaseerd op) van disney/sprookjes, denk aan Beauty & the Beast, Cinederella, Maleficent,...me reeds ontzettend bevielen.

avatar van teigertje

teigertje

Deze versie is helaas alleen te omschrijven als een grote domper.

Veel over deze film, is te zeggen.

En niet ten voordele.

Veel onzinnige verhaal lijnen die nagenoeg ontspoord zijn.

Pinnochio zelf is als los zand, aan elkaar,en geen hout look en de ogen zijn animatie onwaardig.

De enige die mooi gemaakt is.

Is Japie Krekel ook Tom Hanks speelt helaas om te zeggen onder zijn niveau.

In dit geval hebben de critici hellaas gelijk

Zo ontzettend jammer, maar een zeer zwakke versie.

avatar van mrklm

mrklm

Mislukte door CGI-gedomineerde remakes van de animatieklassiekers Animal Farm, Watership Down en Dumbo hadden Disney er toch van moeten weerhouden om een onbetwist meesterwerk in een modern jasje te steken? Tom Hanks is de ideale keuze voor de rol van Gepetto en gezien zijn enorme ervaring en kunde is Zemeckis de aangewezen persoon om de schade te beperken, maar Zemeckis en co-scenarist Chris Weitz maken er een puinhoop van. Pinocchio ziet er exact zo uit als in de versie uit 1940, maar de updates van huiskat Figaro en goudvis Cleo wekken al de indruk dat alle magie uit de Disneyklassieker verloren is gegaan. Het prachtige “Little Wooden Head” is vervangen door een flutliedje met beschamende teksten als “Pinocchio–Holy Smokey-o” en met de moderne techniek is er van de persoonlijkheden van de kleurrijke schurken Honest John [Keegan-Michael Key] en Gideon niets over gebleven. Een grap over Chris Pine is volstrekt misplaatst, iedere toevoeging is nutteloos en elke verandering ten opzichte van de 1940-versie is kansloos. Zemeckis besteedt veel teveel tijd op Pleasure Island en de verschijning van Monstro is een enorme anti-climax. Zemeckis laat geen spaan over van de magie van 1940, maar dat zegt wat mij betreft vooral iets over de kwaliteit van dat onvervalste juweel uit de Disney-catalogus dan over deze trieste poging tot een cash-in.

avatar van alacer9

alacer9

Opzich wel een vermakelijke film maar het had beter gekund!

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

De blauwe fee is een zwarte vrouw zonder haar!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Pinocchio, het volgende Disney-project om van de meestal toch vrij creatieve animatiefilms een zielloze live--action vol doodse CGI versie te maken. Je ziet in de ogen van de menselijke acteurs de schreeuw naar de uitgang. De film blijft vrij dicht bij het origineel, alleen wordt het een goed half uur langer gemaakt. En die extra scènes brengen niet veel meer bij. Want meestal draaien die ook niet rond Pinocchio, maar is dat om de Hollywoodsterren van dienst meer speeltijd te geven. Al moet ik zeggen dat Kyanne Lamaya als ballerina Fabiana nog één van de weinig leuke toevoegingen was. De speelse animatie op het ritme van de muziek, waar Disney toch goed in was in die tijd, maakt plaats voor flauwe cameo's naar hun eigen Disney-stal. De kat Figaro en de vis Cleo zijn ook helemaal herleid tot fantasieloze figuranten.

De CEO's van de grote filmstudio's denken tegenwoordig enkel nog in sequels, franchise, prequels, spinoffs en reboots. Pinocchio zal dus niet de laatste remake zijn van een klassieker. En als dat dan nog goed gedaan is, mag dat van mij gerust. Maar dit is gewoon de film hermaken met een computer en overbetaalde acteurs zonder enige vorm van fantasie of creativiteit.

avatar van Esteban

Esteban

Ook onder mijn filmvrienden, zoals ik het noem, zijn de reacties uitgesproken negatief. Zelfs bij degenen waarvan ik het helemaal niet had verwacht. Het vertrouwen is nu wel zoek van mijn kant. Zeker na het zien van twee clips, die scenes leken op een vreemde manier leeg en levenloos. Nochtans gaf de trailer best een goede indruk. Enfin, wachten op de veelbelovende versie van del Toro dan maar.

avatar van Jokkie

Jokkie

Pinocchio 1940 is mijn favoriete disney film. Deze film slaat nergens op, totaal zielloos en sfeerloos. Cgi om te huilen, acteerwerk om te janken. Onnodige scenes toegevoegd, belangrijke scenes weggelaten. Karakters die er niet uitzien, karakters toegevoegd waar je meteen een genant gevoel van krijgt. En dan heb ik het nog geen eens over he woke sausje wat erover heen gegoten is. Geen toegevoegde waarde zoals bijna alle remakes live action van disney.

avatar van Bibi88

Bibi88

Niets aan toe te voegen. Smaak en sfeerloos. Veel te braaf en het magische van de animatiefilm is ver te zoeken. Een mooie kans voor Disney om weer even politiek correct te zijn. Geen magische mooie fee maar een zwarte kale vrouw omdat het moet....

avatar van mjk87

mjk87

Pinocchio, maar dan met Tom Hanks en zonder ziel. Is de animatiefilm van Disney één van de beste ooit, dan is deze nieuwe versie toch wel een onding. Ondanks dat het redelijk een remake is, soms zelfs shot voor shot, maar als je een ziel mist dan houdt alles op. Er zitten enkele extra scènes in t.o.v. de originele animatie, maar die voegen weinig toe. Vooral dat stukje met die danseres en de muziek die totaal niet past bij de rest van de film. En juist die episodische structuur met nauwelijks opvulling werkte in het origineel zo goed. Niet dat deze 2022-versie echt gat slepen, uiteindelijk is dit een film van Zemeckis en hij weet op zijn minst meestal wel een onderhoudende goed lopende film te maken. Visueel ook weinig bijzonder, Hanks begint me steeds meer te irriteren (ondanks zijn drie woordjes Italiaans - hij heeft er hard voor gestudeerd vermoed ik) en vooral de cgi was erg matig. Opvallend, want juist de producten van Disney vind ik de laatste jaren echt uitzonderlijk goed op dat vlak. 1,5*.

avatar van Jo1990

Jo1990

Poeh, dit viel inderdaad niet mee. Film boeit over het algemeen niet en is veels te braaf. Ook een totale mismatch van Tom Hanks als Gepetto. Jammer, want het origineel vond ik altijd erg goed, maar deze remake voegt niets toe.

avatar van floor87

floor87

Ik heb nog geen recensies gelezen ( wat is moviemeter.nl er op achteruit gegaan met al die reclame) over deze film.

We hebben hem gisteren bekeken.

Veel scènes voelde voor ons aan als een toneelstuk. Met name de 1e scène in het huisje van Gepetto. Hij blijft maar hardop in zichzelf praten met gekke grote grimassen. Zet een groot raam open maar slaapt dan wel met een muts op?

En dan die fee die zwart is en bijna dragqueen aan doet. Nouja, zal wel helemaal van nu zijn. Maar vond het niet zo sfeervol. De teksten die ze uitkraamt over hoe Pinokkio zich behoort te gedragen, te moeilijk voor een kind. Eervol, deugdzaam, et cetera.

De scène met de op hol geslagen kinderen in het pretpark ritje deed bijna duivels aan..klokken die kapot worden geslagen, kinderen aan het bier, een vloekhoek.

Japie krekel vonden wij wel leuk. De klokken met Disney taferelen in Gepettos huidsje waren zeer leuk en creatief bedacht.

Maar wat echt het allerminst is aan de film, is dat Pinnokio helemaal niet houterig over komt. Zijn gezicht is gaaf, geen nerf te zien. Hij beweegt te soepel, lijkt gewoon een animatiefiguurtje. De walvis in de laatste scènes en de grote open zee is erg onheilspellend en voor kinderen te eng. Zag later dat hij voor 9+ is. Maar dan had de rest wat meer grappen kunnen bevatten of dubbelzinnigheden zodat er voor ieder wat wils is.

avatar van ROX

ROX

Hele brave mooie uitvoering die dicht tegen het origineel aanzit en hier en daar de film bijstelt naar de huidige maatschappelijke maatstaven. Ik vond hem prima wegkijken totdat Pinocchio pleziereiland verlaat om vervolgens weer de zee op te moeten. Voelde als volstrekt onlogisch, zelfs voor mijn dochters van 4 en 6. Monstro had ook gewoon een grote walvis mogen blijven. Maar ja alles moet wijken om nog een vervolg te kunnen maken...

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Vond het allemaal toch wel weer leuk in elkaar gezet ! Verhaal is exact hetzelfde , maar toch knap hoe ze het aandoenlijke sfeertje er in weten te brengen. Tom Hanks is de perfecte acteur voor gheppeto , vond ik zelf . Alles zag er leuk uit en de originele liedjes in de film konden natuurlijk niet ontbreken . Een remake is altijd moeilijk te maken vanuit een ouderwetse Disney tekenfilm tot een real life film . Ik vond het leuk gelukt !

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke remake. Het verhaal is bekend maar is wel her en der aangepast. De uitwerking kan er net mee door. De film verloopt vlotjes en kijkt aardig weg. Alleen op een of andere manier weet de film je niet te raken. Het is allemaal wat makkelijk gemaakt zonder enige emotie aan te brengen. Verder ziet de film er mooi en gedetailleerd uit, hoewel de hoofdpersoon alles behalve een houten klaas is / lijkt. Buiten dat wordt je als kijker gewoon lekker vermaakt, ook de volwassenen. Voor de allerkleinsten is de film niet helemaal geschikt. 3.0

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Ik lieg niet als ik zeg dat ik dit een hartverwarmende toffe film vind. Fraaie CGI, al zijn de kleuren net als in eerdere live-action remakes als The Lion King en Jungle Book weer vrij eentonig en vlak en saaiïg grijs/groenachtig. Maar niet de personages zelf, daarin zie ik wel veel mooie kleuren terugkomen, de blauwe mantel van de vos bijvoorbeeld, héél mooi. Het huppeltje van Pinokkio op weg naar school is ook hier weer superschattig!

Scènes duren aardig lang, wat in het origineel uit '40 ook al zo was. De openingsscène in het huisje van Gepetto neemt net als in de oude tekenfilm een groot deel in beslag. Deze film duurt dan ook nog eens zo'n twintig minuten langer. Verder vind ik het jammer dat er allerlei spectaculaire extra's aan het verhaal worden toegevoegd, zoals de walvis met de alien-tentakels. Een walvis is een walvis, wat mij betreft. Zag er wel indrukwekkend uit verder, maar had dus ook zonder die tentakels gekund.

Het verhaal is van zichzelf al tamelijk moralistisch, Disney doet er nog een schep bovenop door Pinokkio, wanneer Japie zegt dat het een afgelopen zaak is of iets van die strekking, te laten antwoorden met 'Positive thinking!' Jak-kes.

En ik had gehoopt dat die arme Cleo aan het einde zou worden vrijgelaten en teruggegooid in de zee, maar die gaat gewoon weer mee in die benauwende vissenkom. Als je dan toch woke bezig bent..

avatar van Shadowed

Shadowed

Half.

Klaarblijkelijk online compleet vernietigd en voor een deel valt dit ook wel te begrijpen. De tijd waarin oudere Disney-klassiekers met een moderne techniek worden herhaald is eigenlijk al voorbij. Dit soort films kennen gewoon te weinig creativiteit, buiten settings die het beeld van de animatie qua schaal vooral vergroten.

Zag overigens het origineel uit 1940 als kind, dus deze film moest een soort opfrisser van mijn herinneringen voorstellen. De grote lijnen kende ik nog wel, maar het is niet zo dat deze film mijn kindertijd weer deed laten opleven. Wel zag het er behoorlijk spectaculair uit en Hanks past opmerkelijk goed in de rol van Geppetto. Iets te dwaas, maar wel met de juiste charme.

Verder qua uitwerking veilig en voorspelbaar. Opmerkelijk voor Zemeckis eigenlijk. Hij mag dan wel een boegbeeld zijn voor Amerikaanse regisseurs, maar voorheen blonken zijn animaties juist uit met de donkerdere en duisterdere toon. Pinocchio is juist heel erg veilig en vrolijk, waardoor het alle gedurfdere elementen die het sprookje met zich meebrengt vooral negeert. Altijd een beetje jammerlijk.

Soms grootse, spectaculaire sequenties en zeker de stukken in Luilekkerland en met Monstro vond ik heerlijk. Ze hebben qua schaal met deze herbewerking behoorlijk uitgepakt, maar het popje van onze kindertijd is uitermate vervelend en al bij al is het bijzonder hoe zoveel talent achter de schermen een film als deze eigenlijk zo kan ontdoen van enige magie. Jammer, maar ach.

avatar van Davido

Davido

Onwijs mooie verfilming. Film heeft een zeer prettige sfeer. De kids vonden hem erg leuk en spannend (zo nu en dan). De film is visueel een plaatje!! Speeltijd zou 1 uur en 50 min zijn maar het vloog voorbij.

avatar van Rodger

Rodger

Voor de jongste kijkers onder ons een prima film..

Maar er zijn betere gemaakt

2.0 **

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

Je moet het maar doen. Een film van tachtig jaar oud herwerken en letterlijk alles wat je verandert maakt de film slechter. Alles wat Pinocchio overkomt is toeval, hij is gewoon een speelbal van het lot en alles overkomt hem gewoon door dingen die anderen doen. Dat zorgt dat het hele idee van een geweten hebben en goeie keuzes maken gewoon totaal niet werkt voor deze remake. De pop is aan het eind exact hetzelfde als aan het begin..

Dus of hij nou een echte jongen wordt of niet..

Wie boeit het?

avatar van mrkos

mrkos

pinocchio

Heel heel lang geleden heb ik het origineel gezien. Maar ben vrijwel alles al vergeten, want ik was nog erg jong. En toen kwam deze op mijn pad.

Na alle negatieve reviews was ik wel benieuwd naar de film. Is hij dan echt zo slecht? Nou zeker niet. Ik heb me er prima mee vermaakt. Prachtige CGI, sfeer en een hartverwarmend verhaal. Wat wil je nog meer?

Nogmaals, ik herinner me de oude films niet meer zo goed, dus daarom was dit weer vrij ''nieuw'' voor mij en daarom ben ik ook zo enthousiast. Denk dat de kinderen van nu deze film ook erg kunnen waarderen.

3,5 sterren.

avatar van Brendanh29

Brendanh29

Pinoccio

En weer hebben ze een geweldige live-actiom film afgeleverd, ga me niet eens storen aan de verandering van de blauwe fee. Mooi sfeervol en authentiek en geweldig hoe ze een tribute naar vele disney films erin hebben gemaakt. Vele dingen komen echt goed tot leven en zijn niet teveel veranderd, de kat en vos prachtige weerspiegeling onder andere. Het roep nostalgie op maar ook wel de nodige humor. k