Blues Brothers 2000 (1998)

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Landis
met Dan Aykroyd, John Goodman en Joe Morton

Achttien jaar na de eerste missie van God van de Blues Brothers komt Elwood Blues (Dan Aykroyd) vrij en ontdekt dat er al die jaren veel is veranderd. Zijn maatje Jack is dood, zijn band is uit elkaar en het weeshuis waar hij is opgegroeid, is gesloopt. Elwood ontdekt al snel dat hij een nieuwe missie te volbrengen heeft: hij moet de band opnieuw bij elkaar halen, ditmaal met de hulp van een barman vol soul, (John Goodman), hij moet meedoen aan de Battle of the Bands bij Queen Moussette (Erykah Badu) en hij moet een nogal eigenwijs weeskind genaamd Buster op het juiste pad brengen. Temidden van alle chaos moet hij de politie bewijzen dat er magie in zijn muziek zit... en dat er achter de Blues Brothers-gekte een mysterieus en uniek recept schuilt.

avatar van otherfool
Herhalingsoefening begint nog wel aardig, maar duurt veel en veel te lang en de liedjes beginnen op den duur te irriteren (maar dat had ik bij het origineel ook al). De scene met de politie-auto's was wel top.

2*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze hehalingsoefening is enorm matig en wordt enigzins gered door de sterke liedjes. Hoe Landis dit gedrocht zo heeft kunnen maken blijft een raadsel. Mist alles wat het origineel wel heeft. Gemiste kans.

avatar van Drs. DAJA
Een nogal povere rip-off van The Blues Brothers die mij verhaaltechnisch totaal niet wist te boeien. De aanwezigheid van vier "Brothers" in plaats van twee voelde nogal geforceerd aan en ik had het idee dat enkel John Goodman nog redelijk uit de verf kwam. Muzikaal ook niet geweldig alhoewel ik het nummer "Ghost Riders" wel kon waarderen. Blues Brothers 2000 is een behoorlijk matige film.

avatar van movie acteurs
Slecht vervolg. Had niet gehoeven van mij.. Deel I vond ik wel goed maar voor de rest is het ook niet meer leuk en het is jammer dat John Belushi er niet meer was. Overbodig dit. 1,0 voor Dan Aykroyd.

avatar van K. V.
Tja, super origineel kan je deze film zeker niet noemen en volgt dus grotendeels dezelfde lijnen als z'n voorganger. Wel leuk dat grotendeels de cast terugkeert in dit deel.
De liedjes waren leuk en passen wel bij de stijl van de voorganger.
De humor in deze film vond 'k zeker niet slecht en 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.
Zeker geen slecht vervolg en ligt dus in de lijn van z'n voorganger, alleen is die wel iets beter.

avatar van Sylvia@vliss
oke het is geen deel 2, tenslotte is John er niet bij. Maar toch wederom genoten van de muziek, sfeer en herinneringen aan de tijd voor volwassenheid.