Blues Brothers 2000 (1998)

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Landis
met Dan Aykroyd, John Goodman en Joe Morton

Achttien jaar na de eerste missie van God van de Blues Brothers komt Elwood Blues (Dan Aykroyd) vrij en ontdekt dat er al die jaren veel is veranderd. Zijn maatje Jack is dood, zijn band is uit elkaar en het weeshuis waar hij is opgegroeid, is gesloopt. Elwood ontdekt al snel dat hij een nieuwe missie te volbrengen heeft: hij moet de band opnieuw bij elkaar halen, ditmaal met de hulp van een barman vol soul, (John Goodman), hij moet meedoen aan de Battle of the Bands bij Queen Moussette (Erykah Badu) en hij moet een nogal eigenwijs weeskind genaamd Buster op het juiste pad brengen. Temidden van alle chaos moet hij de politie bewijzen dat er magie in zijn muziek zit... en dat er achter de Blues Brothers-gekte een mysterieus en uniek recept schuilt.

Volstrekt overbodig vervolg. De carriëre van Goodman is al niet megafantastisch, maar dit hielp hem echt niet verder.

Total waste of time.

avatar van eRCee
De eerste vijf kwartier zijn best goed eigenlijk, en doen volgens mij niet zoveel onder voor deel één als sommige reacties hier doen vermoeden. De muziek geeft een enorme schwung aan het geheel, maar ook de geinige dingetjes met de kostuums en de auto's en enkele leuke grappen maken dit deel prima vermaak, waarbij het eerlijk gezegd soms lastig is om stil te blijven zitten op de bank. Daarna verzandt het geheel wel in meligheid, met uitzondering nog van het optreden als 'The bluegrass brothers', bwaha. Maar goed, misschien heb ik het eerste deel gewoon wat te laag gewaardeerd, dat zou ook kunnen.

avatar van S. Russell
Tsja, leuk om het BB-gevoel nog eens een beetje te beleven, maar verder is het veel van hetzelfde. Maar deze niet zo beste film heeft tenminste één mega groot pré: de muziek!

avatar van HK Senator
Zeer matig vervolg. Maar die muziek, dat maakt een hoop goed!

avatar van MovieHolic
Zonder twijfel een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Echt te belachelijk voor woorden.

avatar van Sylvia@vliss
oke het is geen deel 2, tenslotte is John er niet bij. Maar toch wederom genoten van de muziek, sfeer en herinneringen aan de tijd voor volwassenheid.

Voegt eigenlijk weinig toe aan deel 1, maar BB King en Eric Clapton aan eind leveren toch nog net 3 sterren op. Heb je niets met de optredende artiesten, dan hoef je ook niet daar deze film te kijken.

avatar van Peter Huizenaar
Blues Brothers is Akroyd + Belushi. Goodman doet goed zn best maar deze film haalt het niet bij het orgineel. Dat zeggende geen vervelende film maar ook niet echt nodig.