Blues Brothers 2000 (1998)

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Landis
met Dan Aykroyd, John Goodman en Joe Morton

Achttien jaar na de eerste missie van God van de Blues Brothers komt Elwood Blues (Dan Aykroyd) vrij en ontdekt dat er al die jaren veel is veranderd. Zijn maatje Jack is dood, zijn band is uit elkaar en het weeshuis waar hij is opgegroeid, is gesloopt. Elwood ontdekt al snel dat hij een nieuwe missie te volbrengen heeft: hij moet de band opnieuw bij elkaar halen, ditmaal met de hulp van een barman vol soul, (John Goodman), hij moet meedoen aan de Battle of the Bands bij Queen Moussette (Erykah Badu) en hij moet een nogal eigenwijs weeskind genaamd Buster op het juiste pad brengen. Temidden van alle chaos moet hij de politie bewijzen dat er magie in zijn muziek zit... en dat er achter de Blues Brothers-gekte een mysterieus en uniek recept schuilt.

Wat een spijtig vervolg op deel 1. Een afknapper van jewelste!
Geen leuke grappen, een verhaal van niks met een sausje van niks. Ik verdenk Dan Akroyd er van dat het hem meer om de pingels te doen was. John Belushi moet zich in zijn graf omgedraaid hebben bij deze release. Zonde van de moeite. En de muziek? Die kan ik wel van CD beluisteren.

wat een slechte flim zeg. dan akroyd is hier de meest vervelendste acteur die ik ooit heb gezien. hij is gewoon dom en lijkt totaal niet op de dan akroyd uit deel 1. zonder john belushi is er gewoon geen blues brothers en inderdaad yeppie, hij zou zich omdraaien in zijn graf bij deze release.
de rest van de film is ook gewoon dom, de manier van acteren en de setup lijken kinderen als doelgroep te hebben maar ondertussen wordt dat jochie wel in een stripclub gezet, gaat nergens over
zal niet stemmen aangezien ik hem stop heb gezet. de muziek was trouwns ook bagger

avatar van otherfool
Herhalingsoefening begint nog wel aardig, maar duurt veel en veel te lang en de liedjes beginnen op den duur te irriteren (maar dat had ik bij het origineel ook al). De scene met de politie-auto's was wel top.

avatar van anne J
Ik heb blijkbaar een andere mening dan de meesten hier.

Ik vind het juist een leuke film, wel 0.5* lager dan Blues Brothers 1, die nét wat meer heeft.

Mr_White
Meer een herhaling van het eerste deel dan een echt vervolg en dat doet de film geen goed. Bovendien is de film meer een parodie van The Blues Brothers want alles wat de originele film zo leuk maakte, wordt hier veel te veel aangedikt. De muziek is natuurlijk wel weer top.

avatar van tommykonijn
Mr_White schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens want de Muziek was inderdaad weer klasse maar de Film ? .

avatar van Travolta_Jackson
Deze film was soms ietswat over de top vooral met dat concert, voor de rest een geweldige film die ik al vaak gezien heb.

avatar van Martijnnn
Het enige wat deze film de moeite waard maakt is de muziek en de geinige autocrash. Kan absoluut niet eens een klein beetje tippen aan het origineel.

avatar van lucdecoster
Geen slechte komische musical, ik heb er toch van genoten. Ik dacht dit wordt een slechte film, gezien de gemiddelde score maar blijkbaar ben ik 1 van de weinigen die deze film apprecieert. Mooie bijrol van James Brown en de muziek was goed en de danspasjes waren ook leuk. Het komische gedeelte was niet slecht. Oh ja, die gasten in het zwarte pak deden me ook denken aan die film The Matrix, daar waren er ook zo'n paar met hetzelfde pak en een zonnebril, geloof ik. Twijfel tussen 3,5* en 4*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze hehalingsoefening is enorm matig en wordt enigzins gered door de sterke liedjes. Hoe Landis dit gedrocht zo heeft kunnen maken blijft een raadsel. Mist alles wat het origineel wel heeft. Gemiste kans.

Jack_Frost
in 1 woord: SLECHT. 0,5*

avatar van Drezic
Wat een slechte film, echt ongelooflijk. Deel 1 was lekker over the top en dat paste bij die film, maar deze is zooo slecht. De dialogen en scenes gaan veel te snel, zijn verschrikkelijk slecht geregiseerd en geedit (hoe krijg je het voor elkaar?) en het plot is amateuristisch in elkaar geflanst. Daar boven op is het acteerwerk van sommige kleine rollen zo hemeltergend je dat het je pijn aan de ogen doet.
De muziek is echter fantastisch, en daardoor is deze film nog enigszins te kijken.

Als je nieuwsgierig bent is het uiteindelijk verstandiger alleen de soundtrack te luisteren.

avatar van TerryA
stuck in the 80s!!! ik vermoed dat deze film in NL best populair is?

TerryA schreef:
stuck in the 80s!!! ik vermoed dat deze film in NL best populair is?

haha

avatar van gukker
Erg jammer dat een vervolg op zo'n goede film zo slecht uitpakt. Vooral het einde was slecht (Magie in de Blues Brothers? WTF!!!)

avatar van Henk¥
Heb net beide BB films achter elkaar gezien en moet toch zeggen dat dit een heel leuk vervolg is. Het is waar dat het op één grote herhalingsoefening lijkt (dezelfde film in een ander jasje. Sterker nog; hetzelfde jasje in een andere kleur) , maar dat mag de pret absoluut niet drukken.

Het enige wat mij een beetje tegenviel was het slordige einde, waardoor ik de film 3,5* wilde geven. Maar het kleine jochie zorgt ervoor dat het toch 4* wordt. Hij is zo schattig!

avatar van Drs. DAJA
Een nogal povere rip-off van The Blues Brothers die mij verhaaltechnisch totaal niet wist te boeien. De aanwezigheid van vier "Brothers" in plaats van twee voelde nogal geforceerd aan en ik had het idee dat enkel John Goodman nog redelijk uit de verf kwam. Muzikaal ook niet geweldig alhoewel ik het nummer "Ghost Riders" wel kon waarderen. Blues Brothers 2000 is een behoorlijk matige film.

avatar van movie acteurs
Slecht vervolg. Had niet gehoeven van mij.. Deel I vond ik wel goed maar voor de rest is het ook niet meer leuk en het is jammer dat John Belushi er niet meer was. Overbodig dit. 1,0 voor Dan Aykroyd.

avatar van AGE-411
za 27 maart om 23.35 op 2BE

Ik ben er volledig mee akkoord dat de eerste film stukken beter was dan deze film.
Maar dat hij daarom zulke slechte kritieken krijgt vind ik onterecht,dit is een leuke film met sublieme muziek, en alleen al om dat laatste verdiend de film 5 sterren.
Maar omdat het scenario toch niet veel voorstelt geef ik deze film niet alle sterren.
Voor de liefhebbers van de Blues is dit een film om van te smullen... enkele legendarische bluesmuzikanten zie je in deze film, B.B. King, Dr. John, Koko Taylor, Eric Clapton, en ga zo maar door.. prachtig !!

otherfool schreef:

2*.

Helemaal mee eens! Zeker na de politie scene begint het echt te irriteren.

avatar van Zonnedaeler
Door deze film kreeg ik de neiging om met mn vingers in mn ogen te peuteren, er doorheen, in mijn hersenen te roeren,,,,, dus de film maar afgezet nadat "Cab" ineens bekeerd werd door God.
Waardeloos en Genant slecht dit

avatar van Travolta_Jackson
Mijn reactie van 3 jaar geleden is wat gedateerd. Na herziening trek ik er 1,5 punt vanaf en dan ben ik mild.

avatar van Waackx
Aardig vervolg die absoluut niet kan tippen aan het eerste deel maar toch vermakelijk is.

Ondanks dat Goodman het aardig doet, blijft het jammer dat men niet voor Jim Belushi heeft gekozen om de rol van John Belushi over te nemen.

SlasherMovieMan
Is Blues Brothers 2000 een flop van een sequel?

Damn zeg. Ik zal bijna denken hoe het mogelijk is om zo'n waardeloze sequel te maken op een heerlijke muziek klassieker. Gewoon absoluut slecht. Punt uit. Echt!! damn, dat valt me van je tegen landis!!!

avatar van DragQueen
Naar mijn mening een geslaagde sequel, die bijna net zo vermakelijk is als zijn voorganger. Het verhaal is weer leuk bedacht, en de muziek is heerlijk. Verder wordt John Belushi gemist, maar dat vangt deze cast, met o.a Aykroyd en Goodman, goed op. 3,5 Ster.

avatar van K. V.
Tja, super origineel kan je deze film zeker niet noemen en volgt dus grotendeels dezelfde lijnen als z'n voorganger. Wel leuk dat grotendeels de cast terugkeert in dit deel.
De liedjes waren leuk en passen wel bij de stijl van de voorganger.
De humor in deze film vond 'k zeker niet slecht en 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.
Zeker geen slecht vervolg en ligt dus in de lijn van z'n voorganger, alleen is die wel iets beter.

Het origineel vind ik een van de beste klassiekers ooit.
Echter deze seque is in en in diep triest.

1 ster voor de moeite.

avatar van MDRAIJER
Leuk voor een keertje maar niet vaker, mijn voorkeur gaat (net zoals 99% van de stemmers) uit naar de originele Blues Brothers.
Hoe kan ik deze film het best omschrijven?
Nou gewoon zoals Blues Brothers: band bij elkaar rapen, veel muziek en veel, heel veel kapotte politie auto's.
Dit keer vind ik de muziek een stuk minder en het heeft natuurlijk niet zo'n origineel verhaal.
Zoals ik al zei, leuk voor één keer.
2*.

Ik vond stiekem The Louisiana Gator Boys beter .

avatar van 606
Ik vond die kleine echt zo komisch Maar was echt verbaast toen hij ook nog eens een stuk ging zingen Top film die swingt van het begin tot het eind

Volstrekt overbodig vervolg. De carriëre van Goodman is al niet megafantastisch, maar dit hielp hem echt niet verder.

Total waste of time.

avatar van eRCee
De eerste vijf kwartier zijn best goed eigenlijk, en doen volgens mij niet zoveel onder voor deel één als sommige reacties hier doen vermoeden. De muziek geeft een enorme schwung aan het geheel, maar ook de geinige dingetjes met de kostuums en de auto's en enkele leuke grappen maken dit deel prima vermaak, waarbij het eerlijk gezegd soms lastig is om stil te blijven zitten op de bank. Daarna verzandt het geheel wel in meligheid, met uitzondering nog van het optreden als 'The bluegrass brothers', bwaha. Maar goed, misschien heb ik het eerste deel gewoon wat te laag gewaardeerd, dat zou ook kunnen.

avatar van S. Russell
Tsja, leuk om het BB-gevoel nog eens een beetje te beleven, maar verder is het veel van hetzelfde. Maar deze niet zo beste film heeft tenminste één mega groot pré: de muziek!