• 8.298.543 stemmen

Alternatieve titel: Robin de Roodborst

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Daniel Ojari en Michael Please

Met onder meer: Bronte Carmichael, Richard E. Grant en Gillian Anderson

IMDb beoordeling: 7,2 (843)

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Robin Robin

Voordat het roodborstje Robin uit het ei komt, rolt haar ei per toeval naar een vuilstort. Hierdoor wordt Robin opgevoed door een liefdevolle muizenfamilie. Wanneer ze opgroeit, wordt haar afwijkende voorkomen steeds duidelijker. Robin trekt ten strijde om haar familie te bewijzen dat ze wel degelijk een goede muis kan zijn. Ze ziet een kerstster en doet een wens. Zal Robin eindelijk ontdekken wie ze is en leren vliegen?

imageimageimage

Pip (stemrol)

Flin (stemrol)

Alle Media

kappeuter (crew films)

Nieuwe Aardman stop-motion film!

Vanaf 24 november te zien op Netflix.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Wat een aandoenlijkheid, en zo mooi geanimeerd vind ik. Jammer dat dit geen volle speelfilm was zeg. Wat zou dat een leuke kerstfilm zijn geweest voor dit jaar!

avatar van missl

missl

Lief

avatar van Fonzie1983

Fonzie1983

Wat een superleuke korte film. Zo mogen ze er meer maken. Aandoenlijk, leuke humor en liedjes. Verdient veel meer aandacht.

avatar van Fonzie1983

Fonzie1983

kleintje 2 schreef:

Zal wellicht met de kosten en arbeid van stopmotion te maken hebben? Maar zelf vind ik het een verademing, om een keer een film te zien die niet 2u gerekt wordt. Fijn om tussendoor op te zetten. De vaart blijft erin en de herkijkwaarde is voor mij door de geringe lengte ook verdubbeld