Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Serial Mom (1994)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door John Waters (I)
met Kathleen Turner, Sam Waterston en Ricki Lake

Mevrouw Wilson is een voorbeeldig huisvrouw en moeder. Als haar gezin beschuldigd wordt van pesterijen, is ze bereid wel erg ver te gaan om haar gezin te beschermen. Als er steeds meer slachtoffers vallen en de politie dichter bij de waarheid komt, is het gedaan met het perfecte leven van dit huisgezin.

geronimo
Turner is echt zo goed in deze film. En dan die masturbatiescene!

avatar van Jordy
De erg komische rol van Turner maakt deze film de moeite waard. Leuke zwarte humor, 3 sterren.

Ik vond deze film dus echt ongelofelijk slecht. Bleh.

Heerlijke foute film.
Alles over de top, en haalt heel wat films onderuit. Politiefilms en advocatenseries worden onderuit gehaald (de tijden die willekeurig op je scherm verschijnen). Kathleen Turner speelt met verve. Geweldig hoe ze tussen de 2 personages weet te schakelen.
Zeker een favoriet van mij.

neo (crew)
leuke zwarte humor en turner speelt fantastisch.ook erg leuke dialogen als deze:Be on the lookout for Beverly Sutphin. She is considered armed and fuckin' nuts!

tom
geweldig gelachen

avatar van U-96
Vroeger heb ik deze film vaak gekeken, en vond hem toen altijd wel aardig. Maar toen ik hem vandaag (omdat ik toch niets te doen had) hem nog eens ging kijken, toen vond ik hem héél zwaar tegenvallen. De akteerprestaties van velen (vooral die moeder) zijn gewoon bar bar barslecht, en vooral het verhaal is om te lachen. Wat ik vooral zo irritant van dit soort films vind is toch wel van die toevalligheden die vaak niet kunnen. Bijvoorbeeld: Die moeder die tegen haar zoon zegt dat ze o zo graag nog even die scene wil zien waarin iemand hart eruit gerukt word. Ze pakt de afstandsbediening, en KLIK, hij staat meteen op die scene...
Wat ik vooral superslecht vond waren die scenes in de rechtbank. Zo zijn juryleden en rechters helemaal niet. Jeetje, wat was dat nep en slecht zeg!!
En daarbij ook nog ongelooflijk dat deze film *** kreeg van de Veronica-gids, die ik in het algemeen best goed vind als het gaat om beoordelingen.

Maar het grote pluspunt... Het is toch wel redelijk vermakelijk...

1 sneeuwvlokje.

Is dit een grap of niet? Indien niet: jij hebt de film duidelijk niet begrepen

Diesel
De Veronica-gids lult vaak maar wat U-96.

kos schreef:

Is dit een grap of niet? Indien niet: jij hebt de film duidelijk niet begrepen

Het is geen grap. Ik heb deze film anders opgevat dan de meeste mensen. Vroeger vond ik hem igg prachtig (toen ik nog veel jonger was), maar na vandaag te hebben gezien denk ik er anders over. Maar waarom zeg je zo dat ik de film niet begrepen heb ?

Omdat het juist expres zwaar overdreven is. Het gaat er niet om dat ze een realistisch beeld willen geven of zo...

avatar van U-96
Dat weet ik. Dat valt meteen op. Dat maakte de film voor mij ook minder...

avatar van SSeagal
Geweldige film met geweldige humor. Had hem 1x gehuurd en later nog op tv gezien, bleef goed. Prachtig hoe dingen op de hak worden genomen, heb me hier echt mee vermaakt en vaak gelachen. ***1/2

Patat
Eén van mijn favoriete komedies allertijden. Vanaf de eerste tot de laatste scene weet de film te boeien met spitsvondige, soms subtiele humor. Kathleen Turner zet hier een prachtig personage neer als Serial Mom. Vooral hoe ze ogenschijnlijk erg onschuldig lijkt en iedereen weet in te pakken is gewoon zalig om te zien!

Superfilm, zelfs na meerdere kijkbeurten blijft het een film om van te genieten!

Mijn oordeel: een excellente 5/5.

Deze film is zeker de moeite waard om naar te kijken, Kathleen Turner speelde erg overtuigend. Ik kan het nog steeds niet geloven dat deze film waar gebeurd is. De rechtzaak op het einde vond ik wel het beste van de film.

Deze heb ik wel eens op tv gezien. best grappig.

Is deze film nou echt gebeurd of niet??
Ik wil het wel graag weten.

BlueSword
erg grappige film, heb er best wel mee gelachen.
lekker overdreven en die katleen speelt wel aardig als een moordenaar.

avatar van Tun-89
ik vind dit een erg vermakelijke en grappige film.

2.5

Omdat het zo een extreem raar verhaal is vond ik het een hele grappige film! En ik kan niet geloven dat dit echt gebeurd is!

avatar van matthijs_013
Een hele goede satire. Ronduit hilarisch. Tsja, wat kan je nou over zo'n film zeggen

*3,5

Rooz schreef:
Is deze film nou echt gebeurd of niet??
Ik wil het wel graag weten.

Ja, het is echt gebeurd!

gimli f
Wow, wat een geinig filmpje.
Dacht dat Pink Flamingos wel het meest over de top was van Waters, maar deze is eigenlijk veel grappiger. En natuurlijk veel beter geacteerd. Turner speelt zó tof.

Die quotes, die zijn echt hilarisch!

Quotes (inclusief geluidsfr...

Beverly Sutphin: Mrs. Hinkle, are you insane?
Dotty: No I'm not, you motherfucker!

Dotty: [Phone rings, she picks it up.] Hello?
Beverly Sutphin: Is this the Cocksucker Residence?!
Dotty: Goddamn you! Stop calling here!
Beverly Sutphin: Isn't this 4215 Pussy Way?!
Dotty: You bitch!
Beverly Sutphin: Now let me check the zip code, 212 fuck you?!

En de beste:
Beverly Sutphin: Life doesn't have to be ugly. See? Look at the birds out there. Listen to their call. Awhee! Awhee! ...Awhee! Awhee! Awhee!

Chip: Tell me the truth, Mom. Really, its okay with me. Are you a serial killer?
Beverly Sutphin: Chip, the only cereal I know anything about is Rice Krispees.

dafoefan schreef:

Ja, het is echt gebeurd!
Yep, het is zeker gebaseerd op een waar verhaal!!
Alleen was de serial mams in het echt nog geestelijk gestoorder, gebruikte ze geen lamspoot maar een pan kokend water (inclusief groenten!) en was Ricki Lake in het echt net zo dun als Kate Moss!

PS, check ook A Dirty Shame. Ook wel een aanrader. Cecil B. Demented lijkt me ook erg tof trouwens.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
gimli f schreef:

Geweldig.

Ik heb ook een zwak voor deze film. Binnenkort maar eens herzien en opwaarderen. Heb er zowaar ineens zin in.

Idd, deze film (en vooral Turner) is echt geweldig .

avatar van mikey
Deze 'Kitsch' film is best grappig (campy). Ik kon hard lachen om de annie scene. 3.5

Een cultfilm om nooit meer te vergeten. Het maakt moord tot amusement, en weinig films slagen daarin. Dit is in mijn ogen de beste film van John Waters, maar daar ik PINK FLAMINGOS nog niet gezien heb, kan dat altijd nog veranderen. Tomorrow! Tomorrow! I love you! Tomorrow! Hilarisch...

avatar van DeCol
Best een grappige film. Kon er altijd wel om lachen. Is inmiddels wel al lang geleden dat ik hem gezien heb. 3*

avatar van Twilight
Sifra schreef:

Haha daar geloof ik dus echt niks van, ik denk om het allemaal nog eens verder aan te dikken.
Echt alles in deze film ligt er vreselijk dik op. Niet mijn favoriete soort films, maar het feit dat alles zo over de top is maakt het allemaal erg grappig. Dat er gelijk 10 politie wagens achter hun aan gaan!
Best vermakelijk maar verder niet echt bijzonder. 2,5*

weet iemand of deze film nog ergens te koop is.

hartelijk dank alvast voor de info