• 8.489.145 stemmen

Genre: Biografie / Drama

Geregisseerd door: Andrew Erwin en Jon Erwin

Met onder meer: Zachary Levi, Anna Paquin en Dennis Quaid

Plot American Underdog

"Some dreams become destiny."

Kurt Warner is een stockboy bij een kruidenierswinkel, maar heeft ambities om een NFL-speler te worden. Deze uitdagende doelstelling zit echter niet zonder zijn versperringen. Voor Warner lijkt de droom ook onbereikbaar te zijn. Zijn vrouw Brenda en zijn familie blijven hem daarentegen steunen, waardoor Warner inspiratie verkrijgt om de wereld de kampioen te laten zien die hij altijd is geweest.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jim Foster

Sue Warner

avatar van Uier

Uier

Typisch Amerikaanse sportfilm, vol dromen en ambities, sentiment en met een scala aan hobbels op de weg. Niks nieuws onder de zon en Levi is echt een ontzettende miscast. Ridicuul om iemand van 41 jaar in een rol van een vakkenvullende jock te plaatsen.

Helaas ook weinig sport. Veel drama. Meh.

avatar van mrklm

mrklm

De titel zegt alles: Kurt Warner [Zachary Levi] leek voorbestemd om één van de vele getalenteerde American Footballspelers te worden die de stap naar het hoogste niveau net niet weten te maken, maar het lot – en God, niet te vergeten – bleken andere plannen te hebben. Dit clichématige biografische sportdrama is veel te voorspelbaar en alleen dankzij de sympathieke vertolking van Warner met moeite uit te zitten. Paquin speelt love interest Brenda Meoni, een gescheiden moeder van (je raadt het nooit) een blinde zoon.

BBarbie

Biografie over een levende American Football-legende. Op en top Amerikaans, maar ik heb te weinig binding met deze sport om deze film echt interessant te vinden. Gemiddeld.

avatar van tommy_boy

tommy_boy

mrklm schreef:

Hey, het klopt dat eigenlijk alles chliché is aan dit verhaal, maar misschien is het soms gewoon waar? Ik vind het een deftig mooie film

During college, Warner met his future wife, Brenda Carney Meoni; they married on October 11, 1997. Brenda is a former United States Marine Corps corporal. She was divorced with two children, one of whom was left brain damaged and blind after being accidentally dropped by Brenda's ex-husband, leading to her hardship discharge from the Marines in 1990.

Je moet eens Kurt Warner opzoeken via Wikipedia, heb niet alles gelezen maar de film blijkt toch enorm trouw aan wat er allemaal gebeurd is. Maakt het eigenlijk nog straffer om daadwerkelijk te geloven dat doorzetten en dromen ... soms uitkomen.

avatar van schumacher

schumacher

Bwa, viel best mee en een waargebeurde film kan je ze moeilijk doen verliezen als ze in real life toen gewonnen hebben toen die naar de rams ging enz...

Zeker niet de beste sportfilm die ik al gezien heb maar toch goed genoeg om eens gezien te hebben, er zijn veel mindere films als deze.

PS: ik ken nog steeds geen reet van die regels in die sport haha. Niet mijn ding maar tis vooral de sfeer die ik de max vindt.