• 8.224.705 stemmen

Met onder meer: David Kross, Hanno Koffler en Maria Ehrich

Oorspronkelijke taal: Duits

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Prey

Tijdens een vrijgezellenweekend gaan Roman, zijn broer Albert en hun vrienden op trektocht door de wildernis. Als de groep dichtbij geweerschoten hoort, schrijven ze die toe aan jagers in het bos. Ze bevinden zich echter al snel in een wanhopige poging om te overleven wanneer ze zich realiseren dat ze ten prooi zijn gevallen aan een mysterieuze schutter.

imageimageimageimageimage

avatar van bjerik76

bjerik76

lange zit voor die ( maar) 87 minuten.

Film begon wel oke / spannend, maar zodra een beetje het plot bekend word...

mevrouwtje kan wel erg goed schieten, en het is ook wel toevallig dat die vrienden weer juist haar na al die tijd weer tegenkomen in het grote bos.

Bovendien weet mevrouwtje ook precies langs welke boom ze lopen om daar nog een knuffeltje of ketting neer te leggen, en welk huisje ze kiezen binnen te gaan.

Waarom waren ze eigenlijk allemaal de dupe van haar ? .. ..

bovendien was het allemaal wat vaag, al die onderlinge relaties en verhoudingen van t groepje.

dat ging wel beetje irriteren en maakte de film / het script een stuk minder.

avatar van kinkymen

kinkymen

Best een aardige film. Ga regelmatig een weekendje na de wildernis in duitsland om urenlang te wandelen zonder dat je iemand tegenkomt, dus de natuurbeelden kon ik al erg waarderen. Natuurlijk geen topfilm, maar keek gewoon lekker weg.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Nee ik vond dit toch net niet waar ik op gehoopt had. Dit hebben we al zo vaak gezien maar dan beter. Echt spannend werd het nooit, tenminste dat is mijn mening. Of zijn er hier ook nog mensen die het helemaal te gek vonden? Ik kan het me haast niet voor stellen, maar je weet het tegenwoordig niet wat ze er van vinden. Voor mij was het gewoon net niet.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

zeker geen duitse versie van Deliverance. Acteren was bar slecht, plot bakte er ook niet veel van. Natuuropnames maakte het nog enigszins draaglijk

avatar van Dropout

Dropout

Het zij plot in deze film slaat echt nergens op, is onnodig en levert ook nog een mega plothole op de ene broer text en ontvangt berichten op z'n telefoon van de vriendin van de andere broer. 5 minuten later als ze belaagd worden op dezelfde locatie, oh ik heb geen bereik op m'n telefoon

Whyyyyyyyyyyyyyyyyy

avatar van Elchapo

Elchapo

Het hoe en waarom is wel duidelijk,maar waarom op 5 onschuldige mannen jagen.......3.5 stars.

avatar van jippie2010

jippie2010

Erg wisselvallig.

De film voelt lang aan, dat is toch knap te noemen met 83 minuten zuivere speeltijd.

Het is een simplistisch plot met geforceerde extra verhaallijntjes om de boel wat op te vullen.

Het casten van een excuusaziaat om de snowflake-generatie te pleasen vond ik ook erg storend.

Gaandeweg komt de spanning er wel iets in, maar lang niet genoeg om echt te boeien. *2,5

avatar van Ralf81

Ralf81

Ik vond hem prima. Heb toch de hele film op het puntje van mijn stoel gezeten wachtende op het volgende schot waarvan je wist dat het ging komen, maar niet wanneer. Wel enigszins voorspelbaar allemaal en het verhaaltje flinterdun, maar dat maakt de spanning meer dan goed.

avatar van italklaas

italklaas

Ben blij dat ik van de natuur hou, maar deze film is echt heel goedkoop, slecht script en slechte acteurs. Als ik het had geweten, had ik niet gekeken.

avatar van AC1

AC1

Ik hou van dit thema, en desondanks onze mannen niet erg inventief waren (hulpeloos, zeg maar) en de heel voorspelbare beweegredenen van de schutter, heb ik 'm toch makkelijk kunnen uitkijken. Je ziet, films hoeven niet altijd goed te zijn. 4/10

avatar van horizons

horizons

• 2010 stemmen

Oké, genoeg. Korte speelduur. Niet veel fratsen.

avatar van Doom4

Doom4

tja.... op zich.... wel mooie locatie. Beetje domme personages, film had al snel afgelopen kunnen zijn. Het was ook allemaal een beetje te toevallig.

avatar van umbra

umbra

Vrij gewoontjes en matig allemaal. Die David Kross, kwam me bekend voor en jup, van Betonrausch (2020), die ik pak leuker en boeiender vond. Deze 'Prey' is gewoon nergens echt spannend en über voorspelbaar, zo'n film die niet archislecht is, maar ook op geen enkel moment iets met je doet en zo ook niet zal blijven hangen. Een 4/10 lijkt me billijk.