• 8.614.132 stemmen

banner

Kærlighed for Voksne (2022)

Misdaad / Thriller | 104 minuten

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kærlighed for Voksne

Het lijkt erop dat Christian en Leonora het allemaal hebben. Ze leiden het perfecte leven met hun zoon, die net gezond is verklaard na een ernstige en langdurige ziekte. Hun toekomst oogt rooskleurig, maar op een feestje van Christians bedrijf ziet Leonora haar man met een jongere vrouw, architecte Xenia. Leonora realiseert zich dat Christian haar wel eens zou kunnen verlaten. Hoe zou hij dat kunnen? Hoe kan hij de vrouw verlaten die haar carrière heeft opgeofferd? De vrouw die alles heeft opgeofferd om voor hun zoon en hun gezin te zorgen? Ter plekke neemt Leonora een besluit: ze weigert de vrouw te zijn die wordt achtergelaten - en zal dit met alle mogelijke middelen voorkomen.

imageimageimageimageimageimage

avatar van charmie

charmie

Ja, dit is aardig tijdverdrijf. Niet al te ingewikkeld , en waarschijnlijk voor de echte liefhebber zelfs wat simpeltjes, maar het kijkt in ieder geval lekker weg. Alleen het eind......wordt de zaak dus niet opgelost en hebben we hier naar een perfecte misdaad zitten kijken, of heb ik iets essentieels gemist?

avatar van lang pee

lang pee

Dit hebben we al dikwijls gezien, en in zijn genre is het zeker geen topper. Het acteren is zeker ok, maar het verhaaltje is te simpel, en eerlijk gezegd het mag ontspannend zijn, maar ik hou toch ook van een beetje geloofwaardigheid en dit is hier meestal ver te zoeken. Het is nog niet zo erg als in series als Midsomer murders, maar toch.....

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Midsomer vind ik nog leuker, daar blijft spannend wie de dader is.

Vraag is of de inspecteur dit heeft verzonnen, of dat het echt is gebeurt. Neem aan dat politie onderzoekt bij wasserijen of er busjes zijn geweest.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Blijft nog lang nazinderen in je hoofd deze thriller, want ik vraag me nu nog af hoe ik dit in hemelsnaam heb weten uit te zitten.
Domme Deense film. Ik had beter iets anders kunnen doen, anderhalf uur naar buiten zitten staren ofzo, had ik nog meer aan gehad dan deze ongeloofwaardige flauwekul. Het meest ongeloofwaardige is misschien nog wel dat zij in het pikkedonker gaat joggen in het bos in een rood trainingsjasje met capuchon en dat net op dat moment een andere vrouw door dat bos rent in precies dezelfde kledij, tuurlijk joh.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Zo één van die (Netflix)thrillers zoals er wel meer gemaakt worden tegenwoordig. Zeker niet slecht, best vermakelijk, maar niet uitzonderlijk en vaak met min of meer hetzelfde concept. Een rechttoe rechtaan film zit er niet meer in. Het moet steeds met een twist en nog een twist zijn waarbij de (psychologische) rollen omgedraaid worden.

Maar zoals ik al dus zei: best vermakelijk. En al die toevalligheden, Ebenezer haalt het hierboven ook al aan, moet je er jammer genoeg bijnemen. Ik blijf ook met dezelfde vraag zitten als iedereen hier. Was dit een fantasie van de politie-inspecteur of kan hij het gewoon niet bewijzen (hoewel?) ... Beetje vreemde aanpak om het plot zo uit de doeken te doen.

Sommige scènes werden iets te aangedikt gebracht, zoals de uitdagende blik van Xenia naar Leonora toen ze werd genomen, de dood van Xenia en het verleden van Leonora. Soms allemaal iets te makkelijk allemaal, maar zoals gezegd, best vermakelijk en OK voor een keertje. De sfeer zit zeker goed. Dertien in dozijn en daarmee is ook veel gezegd.

avatar van princesspeach

princesspeach

Prima filmpje een keer niet Engels einde was top. Misschien wel wat ver gezocht en ik neem aan dat je camerabeelden uit je buurt toch wel ff checkt acteerprestaties ook OK

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Hele trage en saaie film. Niks speciaals, nergens spannend. Zonde van de tijd.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Tot en met de aanrijding vond ik het een prima film. Maar na het voorstel om die vriendin om te leggen was het realisme niveau tot het nulpunt gedaald. Zonde.

Prachtige vrouw trouwens Sonja Richter.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Moest er even inkomen , maar uiteindelijk toch wel een interessante film . De film laat een giftige relatie zien en de ultieme uitkomsten hiervan . Oké acteer werk en je ziet het psychische gedeelte van een giftige relatie . Een beetje over de top misschien , maar verder wel een goede film vond ik zelf . Uiteindelijk blijkt toch alles anders te zijn zoals je verwachtte .

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Een hele goede film,spannend en het plot zie je eindelijk eens niet mijlenver van tevoren aankomen.Geweldig acteerwerk dat zeer natuurlijk overkomt.4 stars.

avatar van EmanuelScheper

EmanuelScheper

avatar van Pip2020

Pip2020

EmanuelScheper schreef:

Pffffff open einde......zo een hekel aan

open einde? Waar ongeveer?

avatar van Pip2020

Pip2020

Vermakelijke over the top film noir!

avatar van EmanuelScheper

EmanuelScheper

Pip2020 schreef:

open einde? Waar ongeveer?
Hahaha jij bent nu al creatiever dan de hele film is

avatar van umbra

umbra

Toch mooi, de liefde

Meer dan geslaagde Deense thriller, met best wat originaliteit erin en vette knipogen. Sonja Richter als Leonora is zeer overtuigend, als psycho. 8/10.

avatar van Rodger

Rodger

Mooie onderhoudende thriller ..

Spanning en diverse switchen..

3.5 ***

avatar van umbra

umbra

EmanuelScheper schreef:

Pffffff open einde......zo een hekel aan

Open einde? Totaal niet Je hebt de film misschien te vroeg afgezet Een onwaarheid als argument, tja dan zullen we je 1* maar niet te serieus nemen zeker

kappeuter (crew films)

Gewoon een goede en zeer vermakelijke Deense suspense thriller met goede acteurs.
De Denen zijn gewoon goed in misdaadfilms en -series.
Ja er zitten wat rare wendingen in, maar die vallen wat mij betreft nog steeds wel onder suspense of disbelief.
De locatiekeus is sterk. Het is bijna een identiek huis als in Borgman.
Het feit dat de rechercheur deze zaak vertelt aan een ander buiten werktijd is een interessante constructie.
Christian heeft de botten van zijn minnares dus gedumpt in het meer. Je ziet een onderwater camera. Of dit betekent dat een duiker dit nu heeft ontdekt, of dat het simpelweg aangeeft dat de kans aanwezig is dat ze ooit gevonden zullen worden, blijft in het midden. Dan nog is misschien moeilijk te bewijzen dat Christian en zijn vrouw de daders zijn.

avatar van AniSter

AniSter

Welke idioot is op het idee gekomen om hier een Engels gesproken versie van te maken; walgelijk (terwijl de twee liedjes in de film in het Deens worden gezongen...).

Afgezien van dat, een prima film met een goede cast. Zelfs de schlemiel uit Speak No Evil (2022) had een rolletje in de vorm van Peter. Goed plot en de spanning hoe dit af ging lopen werd goed opgebouwd. Scandinavische kwaliteit.

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

wat een verhaal weer

BBarbie

Dit had dankzij de talrijke wendingen een prima thriller kunnen zijn, ware het niet dat er slordigheden in het verhaal geslopen zijn. Die tasten de geloofwaardigheid van de film aan. De raamvertelling waarbij een rechercheur aan zijn dochter nota bene op haar trouwdag uitlegt hoe de vork in de steel zit, doet de film ook geen goed. Wat resteert is een degelijke Deense thriller, maar niet meer dan dat.

avatar van No Nonsense

No Nonsense

Gemakzuchtig ongeloofwaardig en zonde van de tijd.