• 8.351.692 stemmen

Met onder meer: Jake Gyllenhaal, Ethan Hawke en Riley Keough

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Guilty

"Listen carefully."

De gedegradeerde politieagent Joe werkt momenteel bij de alarmcentrale. Hij ontvangt een noodtelefoontje van een vrouw die ontvoerd wordt. Tijdens de oproep ontdekt Joe dat niets is wat het lijkt en dat hij de waarheid onder ogen moet zien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sgt. Bill Miller (stemrol)

Emily Lighton (stemrol)

CHP Dispatcher (stemrol)

Alle Media

avatar van Crook

Crook

4 Sterren voor Jake! Blijft een top acteur. Bijzonder verrast door dit filmpje.

avatar van Jynxter

Jynxter

Indrukwekkend. Met niet veel meer dan dialogen en een minimale setting ontvouwt zich een spannend en grimmig verhaal met nog verassend veel lagen. Gyllenhaal schaar ik al jaren tussen de betere acteurs en ook in The Guilty stelt hij niet teleur. Als de emoties bij zijn karakter oplopen, lijkt dat wellicht wat overdreven. Maar aangezien hij al ruime tijd amper meer slaapt, zijn relatie stuk is en er ook nog een bijzonder heftig onheil boven zijn hoofd hangt, lijkt een zenuwinzinking me niet bepaald ver gezocht.

Ik heb het Deense origineel nooit gezien. En als die veel sterker is dan deze The Guilty, was deze remake wellicht wat onnodig. Maar op zichzelf is dit een sterke en knappe thriller. Al is hij vast niet voor iedereen weggelegd.

avatar van movies4

movies4

wantrouwendburger schreef:

Op een gegeven moment serieus het geluid uitgezet omdat ik er niet meer tegen kon. Iedereen loopt onophoudelijk te jammeren en te janken. Emily, Henry, het is onophoudelijk gesnik aan die telefoon. Bah wat irritant.

De film begint interessant door het mysterieuze. De twist is leuk bedacht en Gyllenhaal acteert goed. Maar het feit dat de film zich op 1 locatie afspeelt maakt het saai, het leek net een luisterboek. Daarom kakt de film halverwege aardig in. Joe is steeds aan het schelden en Emily en Abby kunnen niets anders dan jammeren, wat inderdaad irritant werd.

2,5 ster

avatar van LeBlanc

LeBlanc

Onnodig opgeleukt met visuele elementen.. Het origineel had dat niet nodig nodig en is een veel betere film.

In deze versie op grote schermen bosbranden want: KlImAaTvErAnDeRiNg!.. Dat wil Netflix er even inpeperen..

avatar van Poppe

Poppe

Prima film die de spanning er goed inhield. Duurt ook niet te lang.

avatar van Mark30

Mark30

Wat een tenenkrommend lange saaie film.

Kan er helaas niks anders van maken, zelfs niet met deze topper van een acteur.

avatar van cales77

cales77

• 2027 stemmen

Ik grove lijnen een goed bedacht script. Alleen in de uitwerking wel ver gezocht. Bij een film als deze wel jammer voor mij.

Wel mee vermaakt verder...

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Ikzelf vond dit een bijzonder aangename verassing.

Ik ging de film met weinig verwachtingen in , maar vond hem naarmate de film echt spannend worden . Het verhaal gaat over een agent op non actief die in afwachting is van een proces en zijn tijd uit zit bij de 911 centrale .

Ik vond het enorm sterk hoe Jake dit in de vrijwel gehele film alleen doet en het verhaal toch erg spannend en naar mijn mening ook boeiend hield . Je hebt de hele tijd een idee van hoe de vork in de steel zit , maar uiteindelijk veranderd de plot van het verhaal toch. Verder vond ik de acteer prestaties van de mensen aan de telefoon ook geloofwaardig over komen.

Ook vond ik het indrukwekkend om te zien en pakte Jake mij ook echt met de acteer prestaties , over hoe een agent die goed wilt doen zelf psychisch in de war is geraakt van alle oneerlijkheid en shit in de wereld .

Vond de film persoonlijk net aan boven gemiddeld . Dit door de acteer prestaties en de setting van de film. Als een film het spannend en boeiend weet te houden terwijl de hoofd persoon de gehele film op een stoel zit vind ik dit erg knap.

(Daarbij heb ik de originele film the call nog niet gezien , dus voor mij was deze film iets nieuws .. ik ga zeker de the call ook binnenkort kijken , omdat ik veel lees dat die nog sterker is !)

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Wat een prestatie van Gyllenhaal, door zo goed als alleen en uitsluitend met dialogen de kijker een behoorlijk spannende film te brengen!

Een setting van niet veel groter dan een desk met een computer en het alleen maar houden van een telefoongesprekken, maakt het dat je in de film gezogen wordt.

Door zijn geweldige acteerwerk zie je ook daadwerkelijk de gebeurtenissen voor je, die op het beeld ontbreken.

Je zou het kunnen vergelijken met een boek, waarin je zelf je fantasie de vrije loop geeft.

Het zorgt er voor dat je als kijker het verloop van het verhaal helemaal voor je ziet, ook al voel je dat er iets niet klopt. Als er dan ook daadwerkelijk een plottwist komt, brengt dit de film ook echt naar een hoogtepunt wat je gehoopt had.

Voor mij een dikke voldoende, net een halve * meer voor de prestatie van Gyllenhaal!

Ja, goede film.

Alleen een top acteur als Jake kan een film gespeeld vanuit één set zo sterk neerzetten.

De film wist mij gedurende de gehele looptijd te boeien. Plot vond ik net wat minder bedacht, maar niet persé storend.

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

Eigenlijk niet mijn type film, maar blij dat ik 'm tegenkwam; ongelooflijk goed acteerwerk!

avatar van Sanartacus

Sanartacus

Weggeblazen! De manier waarop Jake zich kan inleven in zijn personage is een kunst op zich. De manier waarop het verhaal wordt verteld is ook apart. Je leeft doorheen de telefoontjes die constant worden gemaakt, het geeft ook inzicht hoe uitputtend die job is... Bovenal is het alles behalve een verhaal die je zou kunnen voorspellen! Enorm veel van genoten

avatar van pvl63

pvl63

Indringende film met uitstekend spel van Jake Gyllenhaal.

avatar van Ste*

Ste*

Vond hem eigenlijk beter dan het gemiddelde doet vermoeden. Vooral door de acteerprestaties van Jake Gyllenhaal. Dit zal er wel een te onbeduidend filmpje voor zijn, maar eigenlijk verdient hij hiervoor op zijn minst een nominatie voor iets. Hij weet, ook als het plot van de film wellicht niet altijd meewerkt, toch wel heel de tijd in zijn eentje de aandacht vast te houden en zijn state of mind en uitbarstingen vond ik allemaal erg geloofwaardig overkomen.
Verder is het erg veel heen en weer bellen, veel telefoontjes en geregel. Dat kan spannend zijn, in deze film vond ik het soms wat hectisch en frustrerend worden, bijna alsof je zelf aan het werk bent.

De twist, als je het zo kan noemen, was op zich wel oke, het zorgt toch nog voor een iets interessantere film dan waar je aanvankelijk naar denkt te zitten kijken. De laatste 10 minuten, en daarmee zijn eigen backstory, hadden voor mij eigenlijk niet zo gehoeven. Toen zat ik wel echt te wachten tot de film afgelopen was.

Maar alles bij elkaar genomen helemaal niet zo slecht. Ik zie dat het een (waarschijnlijke kwalitatief mindere) remake is van een andere film, dus ik rond naar beneden af.