• 8.603.075 stemmen

Good Luck to You, Leo Grande (2022)

Komedie / Drama | 97 minuten

• Bioscoop Te zien in 77 bioscopen
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Good Luck to You, Leo Grande

"It’s never too late to try something new."

De weduwe Nancy Stokes is een gepensioneerde schooljuf en verlangt naar avontuur in haar leven. Maar meer nog heeft ze zin in seks en contact met iemand. Om zich van echt goede seks te verzekeren neemt ze contact op met de escort Leo Grande. Ze spreken af, slapen met elkaar en voeren conversaties. De twee blijken goed overeen te komen en Nancy krijgt weer meer zelfvertrouwen. Ze besluiten elkaar vaker te zien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 13 oktober 2022 in de bioscoop (WW Entertainment)

avatar van Neder0001

Neder0001

De film moet het voornamelijk hebben van de goede acteerprestaties van met name Daryl McCormack. Film kon mij verder weinig boeien. Beetje ongeloofwaardig ook op veel momenten.

avatar van mrklm

mrklm

Een 55-jarige vrouw [Emma Thompson] neemt drie jaar na de dood van haar man het besluit om een escort te huren omdat ze zich weer jong wil voelen en haar seksleven op gang te brengen. Daarom huurt ze een motelkamer en een jonge escort [Daryl McCormack]. In drie afspraken ontwikkelt de onderlinge verstandhouding tussen escort en cliënt zich in een film die sterk doet denken aan Theo van Goghs 06 (1994), maar dan zonder de scherpe (en werkelijk diepgaande) kantjes. Geschreven door komiek Katy Brand die tevens optrad als uitvoerend producent. Begint goed, eindigt teleurstellend oppervlakkig.

avatar van blurp194

blurp194

Best een lief en schattig filmpje over een oudere mevrouw die de professionele diensten van een jongeman gebruikt om haar gemis weg te werken. Van Emma Thompson verwacht je dan wel een sterke rol, vanzelf, en dat komt er ook wel een beetje uit al maakt de film daar nog niet direct indruk mee. Misschien wel doordat Daryl McCormack niet voor haar onderdoet, en dat is toch wel een behoorlijke prestatie.

Behalve dat is het wel een beetje een statisch gebeuren, met erg veel gepraat en net wat weinig inhoud. De scene met de koffie en Becky is een voorbeeld van wat de film net iets teveel mist - interactie buiten het strikte onderwerp. Het had wellicht een veel leukere film opgeleverd als er wat meer van dat soort afleiding was geweest, net een beetje meer, en dan even elegant verweven in het onderwerp. En bij voorkeur ook op een andere locatie, om het geheel ook wat minder toneelscholig te laten aanvoelen.

avatar van Martin Minderaa

Martin Minderaa

Geweldige en overtuigende rollen van Thompson en McCormack. Intrigerend verhaal. Aardig ook dat de vrouw een escort bestelt.

avatar van LauraCharlotte

LauraCharlotte

Ontzettend leuke film. Heb veel gelachen. Ik vond de film ook wel een goede boodschap hebben. Hele menselijke film en goed geacteerd!

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Goed spel van Thompson en McCormack is het enige dat dit verder visueel saaie werkje redt. Het verhaaltje trekt op niks en wordt nodeloos moralistisch, met een beetje nodeloos drama erbij.

Had beter een jaren '70 Tirolerwerkje kunnen gaan kijken. Net zo onlollig, maar niet met dat geneuzel erbij.

avatar van stormfox

stormfox

Een hele trage en saaie film over een vrouw die niet weet wat je met een gigolo kan doen.

avatar van merijn82

merijn82

Ondanks dat de film zich grotendeels in dezelfde ruimte afspeelt en met dezelfde twee gezichten, wordt het nooit saai. Wel voelt het voor mij allemaal een tikkeltje 'geromantiseerd' / ongeloofwaardig aan op de een of andere manier. Verder wel goed geacteerd.

3*.