Onegin (1999)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Afghanistan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Martha Fiennes
met Ralph Fiennes, Toby Stephens en Liv Tyler

Eugene Onegin is een aristocraat die lijdt aan slapeloosheid. Als zijn vriend Lenksy de mooie Tatiana aan hem voorstelt, wordt ze hopeloos verliefd op hem. Hij wijst haar af, wat het begin is van veel tragedie.

avatar van Odie
Die gaan we morgen eens bekijken, lijkt me leuke film

neo (crew)
Het spel van Fiennes is goed, ook Liv Tyler is te pruimen. Sommige scenes zijn ook werkelijk in St. Peterberg opgenomen voor zogenaamde authenciteit. Gelukkig wordt er vloeiend Brits gesproken, altijd nog beter dan met een vreselijk accent. Dit grote familie project van maar liefst 4 Fiennes is echter soms een tikkeltje traag. 3 sterren

avatar van donkied
Deze film gaat wel maar het verhaal is een beetje traag. Soms werd ik een beetje negatief verrast door bepaalde omslagen in het verhaal of de opbouw van de film. De hele film wordt eigenlijk getrokken door het goede acteerwerk van Fiennes en Taylor. Fiennes heeft echt geweldige gezichtsuitdrukkingen die vaak al genoeg zeggen. Verder wordt in deze film een goed beeld gegeven van het tijdperk waarin het zich afspeelt. Het geheel had echter wel beter gekunt.
2,5 sterren

ik viel bijna in slaap van die film. Het was gwn zo saai, lange verhaal. maar de personages, kleding, alles in die tijdperk is wel goed nagemaakt. dat is enige positieve aan dit film. de verhaal wat minder, zeg maar saai.... alleen de paar stukjes zijn wel mooi....

Weinig waardering hier voor deze Fiennes familie productie. Waar toch kosten noch moeite aan is gespaard. Oogstrelend zijn de settings, de decors, natuuropnamen, kostuums en het spel niet te vergeten. Fiennes en Tyler maken er een fraai liefdesdrama van. Tragisch. Maar mooi in al die sneeuw. Met ook nog een vleugje Russische zomer. En dan ook nog de beelden van St. Petersburg. Wat wil je nog meer.

Ja, goede vraag. Ik miste iets. Misschien was het enige dynamiek. Het drama blijft misschien wat te onderkoeld. Alhoewel, ik ben dol op dit soort verhalen. Heb aan het scherm gekluisterd gezeten. Zakdoek bij de hand. Maar toch....