ad

Oorsprong: Verenigde Staten / Tsjechië / Roemenië / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Neil Burger

Met onder meer: Tye Sheridan, Lily-Rose Depp en Fionn Whitehead

Over Voyagers

"What does it feel like?"

Een groep jongeren wordt naar een pas ontdekte planeet gestuurd als onderdeel van een missie om deze te bevolken. De missie gaat volkomen mis wanneer de kapitein van de missie onder verdachte omstandigheden overlijdt. De jongeren beginnen vervolgens een primitieve beschaving gedreven door hun instincten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Leuk concept, deze film. Mooie poster. Ik hoop echt dat dit iets wordt.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Trailer ziet er ook heel goed uit. Als dit een meer stijlvolle Limitless wordt (wat ik een zeer vermakelijke film vond) gaat dit absoluut wat worden. Trailer doet me ook wat denken aan Nerve.

avatar van Seam

Seam

Ik vind de neonkleuren wel mooi, hoewel ik denk dat het voornamelijk alleen in de trailer is. Verder oogt het inspiratieloos en gekopieerd van andere (betere) films. Daarnaast heeft de filmt een PG13 rating, dus zo heel instinctief en primitief gaat in ieder geval niet worden...

De cast is daarentegen wel sterk, dus wie weet.

avatar van zoutzak

zoutzak

Met een sterke cast en een vertrouwd plot weet de film weinig nieuws te bieden maar evenmin te vervelen. 3.25*

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit lijkt me wel een aardige sf film te zijn. Deze ga ik zeker kijken. Prima cast overigens. Collin Farrell en Tye Sheridan en Lily-Rose Depp, inderdaad de dochter van Johhny Depp

avatar van Collins

Collins

Ach ja. De mensheid is zich in het jaar 2063 bewust geworden van de slechter wordende leefomstandigheden op de planeet aarde. Binnen afzienbare tijd is het gedaan met de mensheid. Een select en jeugdig gezelschap is uitverkoren om per ruimteschip op zoek te gaan naar een geschikte planeet alwaar hun nakomelingen het menselijke ras voor uitsterven zullen behoeden.

Een vliegend laboratorium met daarin tieners die met chemische middeltjes braaf en gehoorzaam worden gehouden. Onderweg loopt het natuurlijk niet zoals het zou moeten lopen als iemand één of ander prikkelbestendig drugje niet meer inneemt. Hormonale driften worden niet meer onderdrukt. Een opstandig woordje hier. Een vechtpartijtje daar. Een vrijpartijtje zelfs. Gereguleerde fatsoensnormen vallen weg. Dat loopt vast niet goed af.

Genoeg voer voor een sociologische studie over menselijk gedrag opgeleukt met wat actie. Wat moet je immers anders met dertig mensen in een soort lock down situatie met weinig bewegingsvrijheid. Wat moet je anders met dertig mensen die in een steriele laboratoriumomgeving met elkaar moeten samenleven, maar door onvoorziene omstandigheden plotseling menselijk gedrag gaan vertonen.

Het conflict dat een interessante vraagstelling over biologische en opvoedkundige aspecten herbergt, wordt echter heel exemplarisch en plastisch behandeld. Regisseur Neill Burger kiest vooral voor actie en spektakel. In het ene kamp staan twee deugdzame personages centraal. Aan de andere kant een egocentrische machtswellusteling. Heel overzichtelijk en niet te ingewikkeld. Tevens niet spannend.

De overige 27 personages spelen amper een actieve rol. Zij vertegenwoordigen de meelopers. De ene keer deugdzaam. De andere keer hartstochtelijk en redeloos opstandig. Ze dienen en passant nog als slachtvee voor de stuntelig geënsceneerde actiescènes.

In het begin van het conflict schieten de gedachten nog heel even in de richting van een scenario als in Lord of the Flies. Maar dat is echt een zeer kort moment. In deze film gebeurt eigenlijk helemaal niets dat diepzinnig is of dat verrast.

avatar van Warp

Warp

Een tienervariant van het superieure Aniara (2018)

avatar van james_cameron

james_cameron

Deze science fiction-film begint redelijk intrigerend, maar al snel loopt de plot vast in voorspelbare en vooral vervelende toestanden. Mooi production design en eersteklas special effects, maar de personages zijn erg vlak uitgewerkt en het script mist interessante invalshoeken. Lord Of The Flies... in space.

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatige film vond ik.

Hier en daar een opstootje en een mega softe vrijpartij en voor de rest was het allemaal maar zozo, nergens hoogstaand.

Normaal zet ik zo'n film vroeger stop maar deze kon me al bij al toch nog blijven boeien dus een saaie film was het nu ook niet.

De acteurs die deden het wel goed, gelukkig maar, anders zou je de film niet uitkijken. Dus een pluim voor de acteurs.

Gemengde gevoelens dus bij deze film.

Niet slecht maar echt goed ook niet.

avatar van macrobody

macrobody

Een film die zich meer focust op het psychologische en sociologische aspect van de mens. Hoe ontstaan groepen en waarom is iedereen anders qua karakter ook al groeien ze op in dezelfde omgeving.

Wat dat betreft vond ik de film zeer interessant. Hoe duidelijk zien we dit gedrag vandaag de dag om ons heen? Mensen zijn nou eenmaal kudde dieren. Een enkeling hunkert naar macht terwijl een ander zich meer richt op het welzijn van de groep. Toch krijgt zo'n machtswellusteling makkelijk een schare achter zich door angst in te boezemen en te doen of hij/zij het allemaal wel weet. Degene die zegt laat mij met rust wordt gezien als de buitenstaander en moet zich aansluiten of anders wordt je verstoten of erger.

Dit alles in een space setting maakt de film een leuk experiment om naar te kijken.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vond dit een hele aardige sciencefictionfilm. Er zitten natuurlijk wel dingen in die never nooit zouden kunnen, maar ach, dat hoeft voor mij ook niet altijd. Ik heb me heel goed vermaakt bij deze Voyagers. Er zat een beetje actie in en het verhaal vond ik ook nog wel kunnen, zeker voor een sciencefiction. Er zaten wel enkele irritante figuren in, maar die moeten er natuurlijk ook in zitten om de bad guys te vertolken. Leuk filmpje om gezien te hebben.