All of Me (1984)

Alternatieve titel: Solo voor Twee

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Carl Reiner
met Steve Martin, Lily Tomlin en Victoria Tennant

Edwina Cutwater is rijk en ligt op sterven. Omdat ze niet wil sterven en vooral jong wil blijven heeft ze geregeld dat haar ziel in het lichaam van een jonge vrouw terecht komt na haar dood. Als ze op haar sterfbed een woordenwisseling krijgt met haar advocaat Roger Cubb, gaat er iets mis en komt haar ziel terecht in de linkerhelft van Rogers lichaam.

avatar van geronimo
Dit heb ik altijd de beste film met Martin gevonden. Fantastisch hoe ie die twee personen in een lichaam speelt.

Dit vind ik denk ik ook de beste Martin film. Echt hilarisch.

yep, grappig voor een martin film.

neo (crew)
Idd best grappig. 2.5, nee 3, nee 2.5, 3, 2,5, 3 sterren

avatar van Mug
Mug
Vervelende komedie. Martin zet wonder boven wonder een goede rol neer en weet me veelal te overtuigen. Lily Tomlin is reuze irritant. En dat hele gedoe met die goeroe was ontzettend vervelend en flauw.
Een film met aardige momenten, maar overwegend emotie-loos (lees: geen glimlach op Mugs gezicht).

Dick2008
Inhoudelijke leuke film, maar meer door het verhaal dan acteurs.

Blijft een leuke komedie

avatar van matthijs_013
Een van de weinige komedies waarbij ik echt bij lach. Steve Martin op zijn best en Lily Tomlin bewijst dat ze best in staat is om hoofdrollen te spelen.

avatar van JerryL
Een woord: Vermakelijk

Dick2008 schreef:
Inhoudelijke leuke film, maar meer door het verhaal dan acteurs.

Deze film is al vaak op tv geweest. Eerlijk gezegd had ik nooit veel zin om zo'n film te herkijken. Komt vooral door Lily Tomlin, wat ik geen leuke actrice vind. Van Steve Martin ben ik trouwens ook niet zo weg. Afijn je ruilt dvd's. Zo kwam ik in bezit van The Lonely Guy, die me bij herkijken bijzonder goed beviel, alleen zijn de grappen daarin niet allemaal even geslaagd. Ook al via ruil All of me. Staat leuk in de kast maar wel draaien die handel. Vandaag gedaan en is me nog veel meer bevallen.

Niet dat mijn mening veranderd is maar zowel Tomlin als Martin zijn nog heel acceptabel in hun vroege films. Ik vind Steve Martin in deze film wel erg leuk spelen met zijn linker- en rechterhelft, doet hij gewoon goed. Verder kent de film een korte speelduur, anderhalf uur vind ik meer dan genoeg voor een komedie. Ook zit de film gemoedelijk en relaxt in elkaar, niet van dat drukke gedoe wat je al gauw krijgt met dit soort films. Begint al grappig met de manier hoe Martin en de hond Bix het kantoor binnen wandelen. Af en toe ook kundig gemaakt met Tomlin in de spiegel bijvoorbeeld. Inhoudelijk beetje raar verhaal maar toch erg veel kunnen lachen bij deze film. Nu ik dit heb geschreven kan ik deze film gerust nog wat vaker bekijken, gewoon een bijzonder grappige film. 5.0.

avatar van alexspyforever
Ik ben echt blij dat ik deze op DVD gevonden heb. Het is echt een film waar ik hartelijk mee kan lachen. De scènes waarin Steve Martin de controle over zijn eigen lichaam verliest zijn zo hilarisch, man man Comedies zoals deze maken ze nog maar zelden. En blijkbaar is deze ook niet meer zo bekend bij het jongere en grotere publiek als ik zie hoe weinig reacties erop komen. Voor mij krijgt deze een dikke score.

Dick2008 schreef:

Ik dacht hij zou wel tegenvallen, vooral vanwege Tomlin, irritante actrice. Toch valt ze in deze film mee. In het eerste gedeelte, dat ze de zieke vrouw speelt doet ze best goed. Martin is naast komiek ook muzikant. In een aflevering van de Muppetshow is dit te zien, hij speelt dan banjo. Dat hij in deze film gitarist naast advocaat speelt is dus niet vreemd. Aanvankelijk begint de film erg relaxt, zodra Martin zijn lichaam met twee mensen moet delen, draaft hij soms erg door. Ik kan er erg om lachen maar wordt soms ook wat vermoeiend, dat is het nadeel met komieken. Al vind ik nog steeds dat hij het vaak erg goed doet. En hilarisch zoals op het toilet en in de rechtzaal. Daarna wordt het rustiger en keren we terug naar het niveau waarop de film begint.

De film duurt iets te lang, waardoor die (halverwege) bij de begrafenis achteruit gaat. Maar wordt later toch weer beter. Wel wat onzin met die kom. Toch zit het verhaal leuk in elkaar, waardoor er nog een mooi slot aan vast zit. Ik vind bij herkijken The Lonely Guy (1984) nu eigenlijk leuker, waarschijnlijk omdat Martin zich dan meer in houdt. Maar deze film mag er ook wezen. De bijrollen zijn ook goed. En ook al is het niet overal even geweldig heb ik er toch weer mee weten te vermaken, met deze grappige film die ook goed in elkaar zit. 5.0