• 8.227.926 stemmen

The Lords of Flatbush (1974)

Komedie / Drama | 86 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Martin Davidson en Stephen Verona

Met onder meer: Perry King, Sylvester Stallone en Henry Winkler

Over The Lords of Flatbush

"When was the last time someone gave you a hickey?"

Vier schoolvrienden uit de wijk Flatbush in Brooklyn vormen een bende. Ze vullen hun vrije tijd met het rondrijden op hun motoren, het versieren van meisjes en het uithalen van rottigheid. Stanley Rosiello (Sylvester Stallone) komt in de problemen, als zijn vriendin zwanger blijkt te zijn.

image

Mike Mambo

Arnie Levine

avatar van neo

neo (crew films)

de fons en stallone samen in een film is wel enorm grappig natuurlijk om te zien, maar het maakt de film nog niet goed. 2 sterren

avatar van Floris22

Floris22

Er is geen echte omschrijving te vinden voor deze film, gewoon omdat er praktisch niks gebeurd. Tis niet schrikbarend slecht of zo, maar er gebeurd gewoon te weinig. Er had naar mijn mening meer ingezeten als er mooiere vrouwen in hadden gezeten, meer vechtpartijen en natuurlijk betere muziek. Het klonk wel 50's achtig maar daar is ook alles mee gezegd.

Henry Winkler is daarintegen wel weer goed, maar hij lijkt wel geschapen om zo'n rol te spelen, zo cool.

avatar van Dragon

Dragon

Er wordt wel een aardig 50's-sfeertje gecreëerd in dit ondermaats tienerdrama, maar daarmee is dan ook alles gezegd.

We volgen de dagelijkse bezigheden van een bende “greasers” tijdens hun high school-periode, maar het verhaal gaat werkelijk nergens heen.

Er wordt als het ware gewoon wat geobserveerd.

Enkele willekeurige gebeurtenissen worden in beeld gebracht en de film eindigt vrij abrupt zonder het verhaal ook maar enigszins af te maken.

De acteerprestaties kunnen er nog net mee door, alhoewel de hoofdrolspelers er 10 jaar te oud uit zien.

*1/2-*****

avatar van niethie

niethie

Zoals mijn voorgangers al zeiden een beetje een tegenvaller. Kwa verhaaltje stelt het in ieder geval niet veel voor, het is gewoon een onsamenhangend zooitje aan weinig zeggende scenes en de personages kwamen eigenlijk geen van alle echt sympathiek op me over. Af en toe was het nog best interessant (kwa sfeer en tijdsbeeld) en natuurlijk was het best leuk om Stallone en de Fonz samen in een film te zien maar er had zoveel meer in gezeten.

2 sterren

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

niethie schreef:

2 sterren

Ik sluit me hier bij aan.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Ook ik sluit me aan bij de rest. Met name Dragon verwoordt het goed.

Pluspunt: de muziek is goed. Minpunt: Stallone is echt nooit knap geweest maar lijkt hier echt verdacht veel op André van Duin qua bekkentrekken.

avatar van Nick Doumen

Nick Doumen

Kijk dit soort films enorm graag maar deze is toch eentje van de mindere.

avatar van mrklm

mrklm

Perry King, Paul Mace, Henry "The Fonz" Winkler en Sylvester Stallone (in zijn eerste hoofdrol) zijn vrienden die zich hebben verenigd onder de naam "Lords of the Flatbush", een soort van bende zeg maar. Stallone is degene met de meeste praatjes, maar hij is ook degene die voor het eerst voor een volwassen dilemma komt te staan wanneer zijn vriendin Frannie [Maria Smith] zwanger wordt. Het liefst wil hij met zijn vrienden blijven dromen van een gouden toekomst, maar ondanks zijn macho houding begint toch zijn verantwoordelijkheidsgevoel aan hem te knagen.

Een simpel verhaal dat weliswaar niet zoveel verrassingen kent, maar regisseurs Martin Davidson en Stephen Verona - die samen met Gayle Gleckler het scenario schreven - weten wel een treffend beeld neer te zetten van de sfeer en de mores van jongeren in de jaren '50, daarbij geholpen door een aangename en originele soundtrack. Goed uit te zitten en een must voor fans van Stallone!

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1985 berichten

Inderdaad, een fijn jaren 50 sfeertje. Ik vond ook de acteurs te oud voor hun rol als scholieren. Acteerwerk was redelijk. Had wel wat meer ingezeten. Maar goed, dit was mijn eerste avondfilm. Straks eerst even Chantal komt werken kijken en dan de nieuwe film op Netflix "The Silence" maar eens gaan kijken. Zag er veelbelovend uit.