• 8.903.636 stemmen

Met onder meer: Jocelyn Hudon, Emma Lahana en Alisa Allapach

Gesproken taal: Engels

Plot Safer at Home

"Isolation is a killer."

In 2022 heeft het coronavirus totale chaos en een lockdown in Los Angeles veroorzaakt. Om aan de nare situatie te ontsnappen besluit een aantal vrienden een onlinefeestje te houden voor wat plezier. Om de boel nog iets leuker te maken gaan de vrienden drugs te gebruiken. Zodra deze middelen effect beginnen te krijgen, gaat het mis en verandert de gezellige bijeenkomst in een angstaanjagende situatie.

kappeuter (crew films)

Vanaf 11 maart in de bioscoop (The Searchers)

EDIT: bioscooprelease uitgesteld...

avatar van Waku

Waku

In de bioscoop????? deze trailer ziet er wel heel sneu uit....

avatar van perceived

perceived

Sneue synopsis ook.

avatar van schumacher

schumacher

Slecht.

Niet mijn ding.

Enige leuke was den Trump er in te zien.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Onderhoudend filmpje met een actueel thema.Natuurlijk zitten er een paar scènes in waarvan je denkt:nah dat kan niet,maar toch een aardig origineel verhaal. 3 stars.

avatar van filmofiel

filmofiel

Werkelijk wat een slappe hap. Het Coronavirus gebruiken in de film, dat kon natuurlijk niet uitblijven maar het is een raar en niet interessant verhaal en verveeld vooral. Het draait in feite om jongelui die zich geholpen door wat ecstasy met elkaar communiceren via een beeld-device tijdens de Lockdown en om het verhaal wat smeuiger te maken wordt daarna een gast verdacht van moord op zijn vriendin. Zij valt echter pardoes achterover en breekt haar nek. Uiteindelijk krijgt het verhaal een ongeloofwaardig einde, maar ik denk eerder dat de regisseur het genoeg vond. Nou ik had het al na een minuut of 20 al bekeken.

avatar van Draconia

Draconia

Het verhaal is geen hoogvlieger, maar wel grappig. Ik denk vooral voor later een soort van zeitgeist, om te laten zien hoe wij onze dagen nu doorbengen.

Doet me eigenlijk wel wat.

avatar van Shadowed

Shadowed

Raar.

Safer at Home laat een film zien waarin personages worden aangetast door het coronavirus, dat klaarblijkelijk in 2022 veel erger is geworden. In dit tempo wordt onze wereld die wereld in no-time en dat mensen daar niet aan herinnerd willen worden snap ik, maar dat maakt het niet minder relevant. Niettemin is dat eerder achtergrond in deze film.

Waar het namelijk om draait zijn een groep vrienden die via Zoom drugs doen en dat niet aankunnen. Met zo'n ambitieus achtergrondgegeven wordt het meest domme concept bedacht, en dat helpt de film in de tweede helft overduidelijk om zeep. Begint namelijk nog wel redelijk allemaal want de paniek en emoties voelen oprecht aan. Dat verdwijnt allemaal in de tweede helft waarin de film per minuut belachelijker wordt.

Ik snap dat dit soort films (internet) populair zijn geworden met het huidige tijdperk, maar veel van deze films hadden een verloop dat ook echt aantrekkelijk was. Safer at Home is eerder idioot. Idiote concepten kunnen best werken, maar deze film maakt het zichzelf te moeilijk. Als het dan ook nog enkele pogingen doet om slim te zijn wordt het al helemaal achterlijk en stort de film integraal in.

Verder nog wel best opgepoetst qua look (wel heel erg HD die schermen daar) en acteurs die tevergeefs proberen om iets met het verhaal te doen. Veel haalt het niet uit, maar dat betekent niet dat Safer at Home op alle fronten en elke minuut vreselijk is. Goed is het echter ook niet, maar enkele ideeën en situaties vond ik zeker te behappen. Uiteindelijk is Safer at Home alleen een film die zichzelf naar het open raam jaagt en zich er niet van kan weerhouden om er vervolgens ook uit te vallen.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

De film??? Trekt op niets!!!! online-gesprek??? Maar ze keken niet door hun laptop!!! en je kon ze overal zien. Harper, Jen, Evan, Mia... Konden die jongens in de badkamer zien. Hoe kan dat??? Als ze hun laptop niet bij zich hadden,... Jen op de grond??? In de coronatijd hielp de honderd toch ook??? Waarom belde Evan dan de 100 niet??? Hmmm... Weet het niet. Ik vond het toch wel iets, tot ... Jen op de grond viel. Dan nog wat verder gekeken, maarja, hoe verder? Hoe minder er nog iets van aantrok,...