• 8.518.229 stemmen

Met onder meer: Jason Momoa, Isabela Merced en Marisa Tomei

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Sweet Girl

"Family fights as one."

Cooper is radeloos wanneer zijn vrouw gedood wordt. Hij wil gerechtigheid voor de personen die verantwoordelijk zijn voor de dood van zijn vrouw. Ondertussen probeert hij het enige gezinslid dat hij nog heeft te beschermen, zijn dochter Rachel.

imageimageimageimageimageimageimageimage

FBI Agent John Rothman

Alle Media

avatar van cor1946

cor1946

Wat een slechte film is dit. De vechtscenes waren oke maar het verhaal was verschrikkelijk. Ineens was Momoa weg en moest dat rotjong het doen. Sloeg nergens op.

avatar van Collins

Collins

Weer zo’n actiethriller die goed past in het rijtje van wegwerpartikelen dat (naast het rijtje redelijke en goede producties) ook onophoudelijk door Netflix wordt uitgebracht. De film speelt zich af in de thematische wereld van de farmaceutica en meer precies in de wereld van de farmaceutische wanpraktijken. Een intrigerend thema. Maar goed, daarmee bemoeit de film zich inhoudelijk nauwelijks. Het is voor de kijker voldoende om te weten dat de farmaceutische industrie wordt vertegenwoordigd door glibberige en ijzige mensen die het verdienen om stevig te worden aangepakt door Jason Momoa. Meer nuance heeft deze thriller niet te bieden.

De boosaardige personages zijn grof uitgetekend en niet meer dan een middel om amusement mee te genereren. Het motief van hoofdpersoon Momoa is wraak en zijn wraakgevoelens kunnen dan ook zeer grof worden uitgeleefd op een keur aan boosaardige individuen. En ach, daar kun je je nog best mee vermaken, ware het niet dat de meeste actiescènes nogal futloos en fantasieloos in elkaar steken.

Momoa, die ik verder niet ken maar die mij hier opviel als een matige acteur, handelt zijn wraakacties veelvuldig in het donker af en heeft voor zijn acties onnoemelijk veel tijd nodig. Niet flitsend. Niet spannend. Dat doet Isabela Merced, die in de film zijn dochter speelt, veel beter. Haar optreden is één van de weinige lichtpuntjes.

Het verhaal stelt ook al niets voor. Dat draait om corruptie en omkoping en hangt van samenzweringsclichés aaneen. Erg vermoeiend. En zo dobbert het allemaal maar wat rond en neemt de vermoeidheid toe. Dan is er opeens nog een late plotwending die zorgt voor wat ophef en die behalve heel verrassend vooral heel belachelijk is. De wijdopengesperde oogjes kunnen weer dicht. De lachwekkende twist zorgt er uiteindelijk voor dat de film nog dieper in het ondermaatse verzinkt.

Slechte film.

avatar van Waku

Waku

Wat mij betreft was dit een lekker filmpje.

Alle ingredienten zijn aanwezig.

Payback, actie en drama.

Bovendien deelt " Sweet Girl" een sneer uit naar de corrupte medicijnen industrie.

Jason Momoa is imposant zoals altijd in zijn rollen, Mede vooral door zijn robuuste voorkomen.

Isabela Merced is een talentje. Gaan we zeker meer van horen.

Er zit een twist richting het slot die ik toch als verrassend ervaarde.

De recensies varieren flink over deze "Sweet Girl" maar ik heb mij hier prima mee vermaakt.

avatar van Mercurio

Mercurio

Middelmatige melodramatische actiefilm. De twist haalt het niveau nog verder omlaag.

avatar van shawna

shawna

Echte B film.

Zo jammer at er weinig goede films op netflix staan.

avatar van filmkul

filmkul

Matig thriller drama. Het verhaal is aardig maar ondanks het serieuze thema toch wat ongeloofwaardig. De uitwerking is niet best. Het eerste deel gaat nog wel, daar heeft het drama de overhand en is op zich best te doen. Helaas verzandt de film al snel in een herhaling van zetten met zwakke actiescenes. De plottwist op het einde haalt de film nog verder onderuit. Die slaat kant nog wal, zeker als je terugblikt wat er vooraf ging en maakt het verhaal nog ongeloofwaardiger. Het acteerwerk gaat nog net. Momoa houdt zich net staande met dit wat serieuzere werkje. Visueel kan de film er mee door. Niet best. 2.0

avatar van macrobody

macrobody

* insert meme van persoon die net een slokje wil nemen maar net op dat moment in lachen uitbarst *

De twist maakt het nog net een voldoende. Het verklaarde ook waarom een tig meter lange boom van een bokser geen korte metten kon maken met zijn tegenstanders. Dat een piepklein meisje dat dan wel kan met meer moeite weliswaar is een andere zaak.

BBarbie

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de filmmakers zich weinig gelegen hebben laten liggen aan de logica en/of geloofwaardigheid van het verhaal. Enig pluspunt: Isabela Merced (voorheen Isabela Moner).

avatar van gijssie

gijssie

Voor de plotwending een goede film die mij erg wist te boeien met een interessant verhaal (4*). Na de plotwending kon ik er niets meer mee en was het totaal ongeloofwaardig (1*)

Zo zonde dit!

avatar van mjk87

mjk87

De film ziet er wel aardig uit, maar weet nergens te boeien. Uiteindelijk was dit vooral een saaie film. De actiescènes zijn alle ook erg duf in beeld gezet en Momoa weet het ook niet te redden. Alleen Merced weet nog wat ervan te maken en zij is zo ongeveer de enige reden nog deze film te kijken. 1,5*.

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

filmkul schreef:

Beter had ik t niet kunnen verwoorden

avatar van Erwin68

Erwin68

Dramatisch slechte film, hoofdrolspeler Momoa blinkt uitsluitend uit in het geven van oneliners en nors kijken. Het meisje is aardig om te zien en daar is alles mee gezegd. Het flinterdunne verhaaltje wordt op het eind een bizar, ongeloofwaardig zooitje. Verspil hier geen tijd aan.

avatar van Drifter

Drifter

Rare verandering die niet goed te volgen is. Daarna is het afkijken en afvragen.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

De truc van een goede twist is dat 't je de illusie geeft dat jij het had kúnnen ontrafelen, maar dat het uiteindelijk toch ingewikkelder in elkaar steekt dan je dacht. Een slechte twist gooit gewoon al het voorgaande overboord om je lukraak te confronteren met iets totaal nieuws. Ik zal niet verraden welke wending 'Sweet Girl' (2021) precies neemt, maar het is voor mij nu al de stompzinnigste anticlimax van het jaar. Compleet onverdiend en onlogisch. Tot het punt van 'de grote verrassing' is het een degelijk actievehikel met Jason Momoa en Isabela Merced. Een beetje lachwekkend hoe 'Sweet Girl' (2021) een over-the-top knokfestijn neerzet rond boosaardige industriëlen uit de farmaceutische industrie. Als Trumpiaans complotdenken voer wordt voor een actiefilm. Maar de aandoenlijke vader-dochterrelatie tussen Momoa en Merced geeft genoeg aanleiding om samen slechteriken neer te hoeken. Des te vreemder dat zo'n rechtlijnig wraakfilmpje überhaupt opeens een grote wending nodig heeft.

avatar van Jheroen

Jheroen

Beuh.....erger dan slaapverwekkend, wat een shitfilm

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Snap al die negatieve reacties niet. Film was veel beter dan ik verwachtte. Genoeg actie, duidelijke boodschap aan de pharmacie en toffe twist.

Ik heb in ieder geval met plezier gekeken.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Eerst dacht ik dat het een mooie film was, maar na een halfuur stak het me toch tegen ...