• 8.224.705 stemmen

Geregisseerd door: Cedric Nicolas-Troyan

Met onder meer: Mary Elizabeth Winstead, Woody Harrelson en Michiel Huisman

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Kate

"There's no time for mercy."

Kate is een vrouwelijke huurmoordenaar die vergiftigd wordt, waardoor ze nog maar kort te leven heeft. Met nog 24 uur leven op de teller heeft ze slechts een doel voor ogen. Ze wil wraak nemen op de diegene die dit op zijn geweten heeft en begint een klopjacht door de straten van Tokio.

imageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

kappeuter (crew films)

Klinkt wel erg als Crank met een vrouw in de hoofdrol.

In 2021 te zien op Netflix.

avatar van John Milton

John Milton

kappeuter schreef:

Klinkt wel erg als Crank met een vrouw in de hoofdrol.

In 2021 te zien op Netflix.

ook erg als 24 Hours to Live (2017), kijk maar eens

kappeuter (crew films)

Ja inderdaad.

avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

Het plot is natuurlijk zo uitgekauwd als het maar zijn kan en we hebben het allemaal al vaker gezien, maar toch heb ik hier veel zin in, want de film heeft het volgende te bieden:

- Winstead ✔

- Harrelson ✔

- Tokyo ✔

- Yakuza ✔

- Actie ✔

Dus laat maar komen. De trailer is in ieder geval cool!

scorsese

Goeie film waarin een professionele huurmoordenaar nog maar 24 uur te leven heeft. Een nogal standaard en wat voorspelbaar plot. Tokyo en de yakuza vormen een stijlvolle setting. Mary Elizabeth Winstead staat haar mannetje hier en de vele vecht- en schietscenes zien er prima uit en zijn bruut genoeg. Een kleine 3.5 sterren voor deze actie-film die doet wat hij moet doen.

avatar van umbra

umbra

Lekker actiefilmpje met een zalige Mary Elizabeth Winstead als Kate Goed zo Netflix

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Slappe hap! Winstead werkt niet als stoer wijf, de rest van de acteurs op automatische piloot, de keuze voor Japan is te makkelijk, zeker gezien de clichés, matige regie, nergens het juiste ritme te pakken, hoop kutmuziek, zeer matige SFX, typische actiescènes voor duidelijk ongetrainde acteurs, etc. Bagger.

avatar van jippie2010

jippie2010

Leeg vermaak.

Een simpel en niet al te origineel verhaallijn en boordevol cliche's en stereotypen.

Maar toch helpt het om een bepaald sfeertje neer te zetten die bij de actie past.

Het kijkt lekker weg, altijd leuk om een Nederlander in een bijrol te zien, en Martineau

zet voor haar leeftijd een hele knappe rol neer. Al met al prima vermaakt. *3.0

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Best wel een leuke actiefilm, aardig verhaal en mooie actie scenes maar wel jammer dat er geen meer vrouwelijke assassins inzatten. Dat had het geheel wat sterker kunnen maken, ik vond de setting van Japan en de sfeer van het neonlicht erin wel mooi gedaan. De film is gemaakt onder dezelfde studio die ons al Atomic Blonde, Nobody en natuurlijk de John Wick reeks brachten, ik zeg check deze maar eens uit.

avatar van bjerik76

bjerik76

Ben benieuwd of Kate t gaat lukken in 24 uur...

Hoeveel van dit soort films zijn er wel niet ?

avatar van blurp194

blurp194

Misschien niet origineel of hoogdravend.

Maar verder wel prima vermaak, en met de grappen en grollen die er af en toe tussendoor gegooid worden vind ik het wel een erg leuk filmpje. Met als extra voordeel dat je niet zo heel goed hoeft op te letten, want de plotverwikkelingen kan je best overslaan en het verhaal nog steeds wel zo'n beetje begrijpen. Fijn is ook wel de blauw-paars-zwarte kleurzetting, mooi plaatjeskijken.

Winstead doet het best aardig als actieheldin, al valt er wel eens een steekje bij de kloppartijen. Harrelson is er vind ik dan wel wat met de erg korte haren bijgesleept, en speelt een volstrekt inwisselbare en nikserige rol. Oh, er doet zelfs een Nederlander mee zie ik. Was me niet opgevallen, en tien minuten nadat de film afgelopen is herinner ik me zijn rol ook al niet eens meer. Not everyone gets to be an astronaut, schiet me dan weer te binnen.

De soundtrack valt bij mij ook wel goed. Past goed bij de setting, en behalve dat al, alles beter dan die eeuwige jaren-80 bagger en zo. Te vaak geprobeerd, nog nooit goed gewerkt. Af en toe leuke beelden, maar ook wel soms wat al te krampachtig proberen arty farty shots te maken - vooral in het begin irriteerde me dat af en toe.

Al met al een leuk filmpje - waar ik al mee begon, misschien niet hoogdravend maar wel prettig.

avatar van DragQueen

DragQueen

Van begin tot het eind een lekkere actierit. Qua plot is het allemaal niet bijster origineel, maar de film doet wat hij moet doen. Verder worden de personages prima neergezet door de goede cast. 3 Sterren.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ook al was John Wick niet de grootste revelatie in de filmgeschiedenis, zette het toch maar een nieuwe reeks films in gang. En op zich is dat niet slecht. Wat luchtige dingen waar we al sinds de jaren '80 van genieten in wat we 'expendables'-films kunnen noemen. Toen waren dat de spierballen met de droge oneliners, nu zijn dat de gespecialiseerde solitaire killers die leven volgens de regels tot je ze kwaad maakt.

Het recente Gunpowder Milkshake (2021) met Karen Gillan als de killer van dienst is alvast een pak beter. Zowel qua originaliteit als aankleding. In Kate doet Mary Elizabeth Winstead het zeker niet slecht. Maar daar is het ook mee gezegd. De vele neon-lichtjes zijn wel mooi, maar ze kunnen niet alles verdoezelen. En Woody Harrelson loopt er ook maar bij in afwachting tot hij zijn loonbriefje krijgt.

Leuke Netflix-film, maar zeker geen topper.

avatar van Uier

Uier

Begin moe te worden van die quasi stoere vrouwen die een heel leger fysiek te baas zijn. Het komt zo kunstmatig over dat het verloop totaal de impact mist. Uiteraard zijn dezelfde films met een mannelijke protagonist dikwijls ook te belachelijk voor woorden qua realisme, maar de keuze om voor een vrouw te kiezen draagt niks bij en werkt averechts.

Verder ook een 13 in een dozijn film qua verhaal, voorspelbaarheid, setting en dergelijke. Woody op de automatische piloot. Typisch Netflix voer.

avatar van Basto

Basto

Een gewelddadige actiefilm in Tokyo is een goed idee. Een radioactieve vrouwelijk hoofd persoon die constant overgeeft, uit haar neus bloed en een lelijke huid heeft is dat niet. Hoe verwachten ze dat de kijker zich hiermee associeert? De race tegen de klok interesseert me geen reet. Ik kijk ook veel liever naar mooie en vooral gezonde vrouwen. Nu is het gewoon niet aantrekkelijk om naar te kijken. Daarbij moeten dit soort films sowieso maximaal 90 minuten duren.

Totoro shirt is wel leuk.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Ik vond het prima vermaak, tuurlijk is het cliché, maar gewoon op een vrijdag avond kijkt deze heerlijk weg

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Kate, The Protégé en Gunpowder Milkshake. 3 hetzelfde soort films in korte tijd gezien. Het lijkt wel een nieuwe stroom waarbij het begon met Atomic Blonde. Het zijn allemaal de vrouwelijke variant van de John Wick franchise!

Wederom heb ik me hier toch weer vermaakt. Lekkere aktie en geen moeilijk verhaal dus lekker wegkijken op een zaterdag avond.

3* Had hoger gekund maar was gewoon "iets" te ongeloofwaardig

avatar van parcivalis

parcivalis

Bij de opening bedenk ik me meteen dat het wel heel erg onprofessioneel is om je voor een belangrijke moordklus nog even te laten versieren door een idioot met een slechte tekst en ik ben daarmee direct slimmer dan de hoofdrolspeelster. De rest van de film is dan ook weinig verrassend want het scenario is zo voorspelbaar als de Titanic en zo simpel als de Teletubbies. Kate is de zoveelste vrouwelijke huurmoordenaar die 'huishoudt' in de onderwereld. Woody H. geeft het een en ander nog wat kloten maar geen enkele acteur kan een slecht script redden. Ene oog in andere uit.

avatar van Bxian32

Bxian32

Tja, wat moet je hier nu weer mee. Winstead totaal verkeerd gecast. Harrelson past weer perfect in deze rol. Verder een niet echt interessant verhaal waar vechtscenes aan opgehangen worden. en als zoiets zo over the top wordt gebracht als in Kill Bill dan is het prachtig maar hier is het alleen maar ongeloofwaardig

avatar van Diederik58

Diederik58

Hoewel je in dit genre wraakfilms geloofwaardigheid op een laag pitje moet zetten, slaat dit alles.

Iemand die radioactief vergiftigd is zoals Kate, met o.a. inwendige bloedingen tot gevolg, is niet in staat om de getoonde energie gevechten aan te gaan.

Het is een zeer geweldadige film. Het verhaal er om heen en de tijdsnood maken de film niet spannend.

Woody Harrelson is een prima acteur en doet zijn rolletje zoals het moet. Winstead doet haar best.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Het laatste shot zorgde ervoor dat ik van 2,5 naar 3 sterren ging.

Stiekem heeft deze overdreven film wel iets. Maar dat zullen veel mensen niet met me eens zijn.

avatar van The Brain

The Brain

Woody Harrelson kan niet verhelpen dat de rest van de cast een o inspirerend zooitje is. Mary Elizabeth Winstead, wie kent haar niet?, is ondanks haar leuke koppie ongeschikt als geloofwaardige moordmachine. De film bulkt van het grove geweld dat er wel heel nep uit ziet en net zo opwindend is als slechte porno. Voor een lekkere actie film is het plot meestal niet van belang, dit verhaal is zo verschrikkelijk dom dat je als kijker niet serieus wordt genomen.

Elk spoortje van humor ontbreekt. Een quasi grappige scene waarin Kate in een helverlichte auto rijdt raakt kant nog wal. De cgi ziet er daar ook ronduit slecht uit. Cliché op cliché alles in deze film heb je in een andere al beter gezien. Er zijn betere manieren om de tijd te doden.

avatar van Pecore

Pecore

Compleet inwisselbaar filmpje, weet zich echt nergens te onderscheiden en wordt op een gegeven moment ronduit onsmakelijk. Ik heb me ook flink gestoord aan dat Japanse meisje, een irritant karakter en slecht geacteerd bovendien.

avatar van GothamCity

GothamCity

Ik zette de film na 5minuten al uit en dat was al 5minuten te lang, wat een zooi.

avatar van filmkul

filmkul

Matige actiefilm. Het verhaal slaat nergens op en zit vol plotgaten, maar daar moet je deze film ook niet voor kijken. Het is gewoon ordinaire hersenloze actiefilm. De uitwerking is redelijk. De film kijkt vlotjes weg en bevat wat spanning en heel veel actie. De actiescenes zien er aardig uit maar zijn niet bestemd voor de tere zieltjes onder ons. Er wordt namelijk behoorlijk op los gehakt en geschoten en menig ledemaatje almede liters bloed vliegen over het scherm. Het acteerwerk is aardig, maar de kleine Martineau moet nog veel leren. Visueel is de film in orde met mooie settings en decors. Krappe voldoende. 3.0

avatar van joolstein

joolstein

De laatste tijd verschijnen er nogal wat (steeds meer) actiefilms waarin een actrices de actieheldin mag spelen. Niets mis mee! Persoonlijk vind ik ze zelfs, fijner wegkijken dan de mannelijke equivalent In deze mag Mary-Elizabeth Winstead de dankbare taak op zich nemen als sluipschutter Kate. Een hoofdpersoon die langzaamaan doodgaat door gif, de mentor op de achtergrond (Woody Harrelson) en een kind die moet overleven met hulp van de vrouw die haar vader heeft afgeknald. Doordat het gif dat gebruik wordt als katalysator voor een wraakmissie, is het als een beetje een variatie op Crank (van Jason Statham). Echter is alles wat minder idioot en hilarisch dan die eerdergenoemde! Het blijft allemaal wat op de vlakte. Woody Harrelson heeft maar erg weinig te doen dan dat het misschien zijn bankrekening aanvult. Maar als actiefilm was dit best goed! Natuurlijk soortgelijke gevechten heb je al eens eerder gezien, maar de kogelregens en gevechtschoreografieën zijn flitsend in beeld gebracht, en de achtergrond van een door neon verlichte Japanse metropool was meer dan prima! En Mary-Elizabeth Winstead doet voor geen enkele actieheld onder waar het aankomt op het uitdelen van een stevig pak slaag!

avatar van Capablanca

Capablanca

Ik had om een lid van de special forces gevraagd, niet om een Terminator!

avatar van moshimoshi

moshimoshi

Flauw, maar vermakelijk

avatar van james_cameron

james_cameron

De zoveelste John Wick-kloon, maar gezegd moet worden dat dit sporadisch wel een erg lekker en vooral bot aktiefilmpje is. Hier en daar zakt de boel helaas wel flink in en wanneer zullen we ooit verlost worden van cgi-autoachtervolgingen? Mary Elizabeth Winstead oogt hier als een jonge Sigourney Weaver en ramt zich dapper een weg door het voorspelbare en clichématige script, dat je bij aanvang reeds volledig kunt uittekenen. Not great, not terrible.

avatar van John Milton

John Milton

John Milton schreef:

ook erg als 24 Hours to Live (2017), kijk maar eens
Dat blijkt inderdaad het geval, al twijfelde ik daar na synopsis en trailer niet erg aan.

We waren moe en wilden een simpel popcornfilmpje voor de vrijdagavond, en daar voldoet Kate misschien wel aan. Winstead doet het best leuk, en naarmate de film vorderde kreeg het aanvankelijk irritante karakter van Miku Martineau ook wel een paar aardige momentjes. Realisme en echte creativiteit hoef je hier dus niet te zoeken, en vooral dat eerste is niet het einde van de wereld. Maar dat tweede komt niet alleen, want op een paar snazzy camerabewegingen na, vond ik de actie choreografie niet heel ambitieus, en na films als The Raid en Atomic Blonde word ik niet meer warm van een gevecht met 40 cuts erin. Niet dat alles perse een single take hoeft te zijn, maar het werd nergens heel dynamisch voor mijn gevoel.

avatar van Lebarron

Lebarron

Kate gaat over een ijskoude en goed getrainde huurmoordenares genaamd Kate(Mary Elizabeth Winstead). Ze is grootgebracht en getraind door haar mentor Varrick(Woody Harrelson) na de dood van haar ouders. Kate hunkert naar een normaal leven en dat verlangen wordt groter wanneer ze bij haar laatste klus een man dood in het bijzijn van zijn dochtertje. Wanneer Kate ineens wakker wordt in het ziekenhuis blijkt dat ze vergiftigd is met een radioactief isotoop, oftewel een Litvinenko-special. Ze heeft nog 24 uur om er achter te komen wie haar vergiftigd heeft en om wraak op diegene te nemen. Met niets te verliezen gaan dus alle remmen los bij Kate!

Bij deze film weet je vanaf minuut 1dat dit gewoon een lekkere rollercoasterride vol actie zal worden en dat maakt hij ook volledig waar want het tempo blijft hoog en zakt niergens in. Is het geloofwaardig? Niet echt. Is het vernieuwend? Ook niet want het verhaal is een mix tussen Leon, Crank en Beyond Hypothermia. Geeft dat? Nee, natuurlijk niet. Dit is gewoon een lekkere actiefilm die je opzet om even te ontstressen na een pittige dag. Winstead speelt prima. Woody Harrelson met zijn typische Inbred Jed kop speelt op zich ook prima maar helaas kon je al vanaf minuur 1 al aanzien komen dat hij een doublecrosser was. Miku Martineau speelt verrassend goed in haar debuutrol. En er is ook een klein rolletje voor de Nederlander Michiel Huisman. Waar ik hem in Game of Thrones niet best gecast vond als de geharde huurling Daario Naharis omdat hij mijn inziens te veel een gladde, prettyboy is, was hij dat hier wel goed gecast als schijnhelige womanizer met zijn gladde prettyboy voorkomen.

Kate biedt de kijker gewoon wat het plot beloofd een stevige actiefilm met veel vaart en een hoop gevechten. Hij scoort daarom ook een dikke voldoende! 3,5*

avatar van schumacher

schumacher

Nog een leuke hersenloze aktie film.

En die Woody H is me toch een schitterende acteur.