• 8.613.323 stemmen

Alice in Wonderland (1903)

Familie / Fantasy | 8 minuten / 10 minuten (gerestaureerde versie)

Genre: Familie / Fantasy

Speelduur: 8 minuten / 10 minuten (gerestaureerde versie)

Alternatieve titel: Alice's Adventures in Wonderland

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Cecil M. Hepworth en Percy Stow

Met onder meer: May Clark, Mrs. Hepworth en Norman Whitten

• YouTube Bekijk via YouTube
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Alice in Wonderland

Alice valt in slaap in een tuin. Ze wordt gewekt door een trillend wit konijn in een vest met een zakhorloge. Ze volgt hem door een gat en komt terecht in een gang met meerdere deuren. Maar haar grootte zorgt voor de nodige problemen.

avatar van John Milton

John Milton

Misschien is het de Merlot of het tijdstip, maar is het heel gek dat ik bij deze still/poster hieraan moet denken?

En het is geeneens een konijn... Misschien is het dat in de camera kijken van een antropomorf dier.

P.s. voor wie het zich afvraagt, dit is inderdaad de eerste verfilming van het bekende verhaal. Voor 1903 zeker niet slecht, maar aangezien we zo bekend zijn met wat het kan zijn, schiet het misschien iets sneller tekort.