• 8.303.567 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Andrew Baird

Met onder meer: Guy Pearce, Matilda Anna Ingrid Lutz en Jonathan Aris

Plot Zone 414

"What hides in the city of robots?"

In de nabije toekomst is een kolonie van ultramoderne humanoïde robots gemaakt door Marlon Veidt, een obsessieve zakenmagnaat. Als zijn opstandige dochter vermist wordt, huurt hij de ruige privédetective David Carmichael in om haar te vinden. David werkt samen met Jane, een zeer geavanceerde en zelfbewuste A.I., om de vermiste dochter op te sporen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van FlorisV

FlorisV

Matig werkje dat enkel door een aantal excentrieke personages nog enigszins opvalt in de toenemende stroom van A.I. films. Nu ik hier namelijk redelijk veel van gezien heb (A.I., Ex Machina, Uncanny, Blade Runner om er een paar te noemen) is dit duidelijk 1 van de mindere. Visueel is het heel af en toe een goedkope Blade Runner kloon maar de meeste sets zijn niet boeiende huiskamers. Het verhaaltje is mager. Hierdoor is het ook een slome bedoening. Ik vermoed dat Guy Pearce wat hogere verwachtingen moet hebben gehad om hierin verdwaald te raken en op zich weten de acteurs hier nog wel iets van te maken maar in essentie had het allemaal in 1 aflevering van een deprimerende sf serie als Altered Carbon gekund. Waar ik ook al niet zo kapot van was.