ad

Met onder meer: Kelly Hu en Marc Evan Jackson

Releasedatum: 29 januari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Finding ‘Ohana

"Home is where 'Ohana is."

Het is zomer op het platteland van Oahu, een eiland op Hawaï. Deze zomer krijgt een opwindende wending voor broer en zus Alex en Kea als ze een dagboek in handen krijgen dat wijst op een vervlogen schat. Samen met nieuwe vrienden besluiten ze een groot avontuur aan te gaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit ziet er weer uit als zo'n film die ruim 40 jaar te laat komt. Dit kennen we inmiddels wel, dat hebben we in tig films meer al gezien. Voor de jongere kijkers zal het misschien nog wel in de smaak vallen, maar voor mij hoeven ze dergelijke films echt niet meer te maken, hoe goed bedoeld dan ook.

avatar van dogo50

dogo50

En dat zonder dat je de film gezien hebt? Wonderlijk!

avatar van Drifter

Drifter

Wel aardige film. Misschien meer gericht op kinderen maar ik vond het prima. Mooie omgeving, leuke achtergrond wat betreft gebruiken en geloof. Beetje Indiana Jones stijl erbij. Verhaal is redelijk doorsnee maar er wordt best goed geacteerd. Heb me er prima mee vermaakt.

avatar van Macady

Macady

Ik Felice van 10, dochter van macady, vindt de film heel leuk

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Het verhaal is zelfs voor een kinderfilm matig, flauw en soms bedenkelijk. Daarbij komt dat de film in ieder geval wel 30 minuten korter gekund. De film eerste 45 mminuten gebeurt er weinig boeiends. In deze film komen de avonturen van Indiana Jones en The Goonies flink naar voren. Ke Huy Quan speelde destijds als 14 jarige in beide films een rol. Qua Indiana Jones betrof het The tempel of Doom waarin Quan de rol vertolkte van Short Round. Quan heeft in Finding Obama een kleine rol. De locaties, decors en camerawerk zijn uitstekend en de vertolkingen van de acteurs aardig. Het is jammer van het verhaal en de lengte. Anders had ik wel voldoende gestemd. Nu een 2.5

avatar van AniSter

AniSter

Prachtige omgeving met mooi geschoten plaatjes en enkele aardige decors en effecten. Wat het verhaal betreft vrij matig, waarbij bepaalde dingen letterlijk 'gejat' zijn van The Goonies (1985). (die trouwens véél beter was) o.a. de openingsscene, het kijken door de munt en de kreet van Pili in de grot: 'hey you guys!'. Qua acteren allemaal een beetje overdreven, niet natuurlijk gespeeld. Het zoetsappige geneuzel tussendoor hadden ze ook weg mogen laten, zeker als dit door moet gaan voor een kinderfilm. Dan was de film ook wat korter geweest en hadden ze de vaart er beter in kunnen houden. Kinderen zullen deze film verder geweldig vinden en dat is prima zo.

En t.a.v. Moviemeter, voor de omschrijving: het is niet broer en zus Alex en Kea maar broer en zus Ioane en Pili. Een omschrijving moet de rollen beschrijven, niet de acteurs....

scorsese

Aardige film waarin een meisje een dagboek bij haar opa vindt die naar een schat leidt. Alhoewel een ander verhaal, is een vergelijking met The Goonies snel gemaakt. Avontuurlijk gebracht met ook de juiste toon, maar het mist toch de charme van de jaren '80. Het ziet er verder allemaal prima uit waarbij vooral Hawaï genoeg mooie beelden oplevert.

avatar van schumacher

schumacher

Jeugdig filmpke.

Wel mooie beelden in deze film, hard genieten op m'n Oled tv.

Ik kan het iedereen aanraden wie een nieuwe tv wil kopen .

Film zelf was nog leuk maar meer voor de jongere garde gericht.

avatar van rep_robert

rep_robert

AniSter schreef:

scorsese schreef:

Buiten alles om lijkt dit me allemaal ook bewust. Is Data jullie niet eens opgevallen in deze film?

Ke Huy Quan - IMDb

Ik zag het gelijk. Verder een erg leuke en onschuldige film die prima binnen dit avontuurlijke genre past. Het mist wat mij betreft alleen een echte spanningsboog, maar de vrolijke vibe en de jongeren zijn aanstekelijk genoeg om het makkelijk uit te zitten. Het is moeilijk voor mij om op de film te haten als het gewoon pure fun pretendeert te zijn en meer ook niet.

scorsese

rep_robert schreef:

Ke Huy Quan - IMDb

Tuurlijk wel gezien. Hij heeft een bijzondere filmcarriere gehad.

avatar van luijkx20

luijkx20

Leuke film voor met de kinderen te kijken

avatar van macrobody

macrobody

Best leuk gedaan.

avatar van Wouter

Wouter

scorsese schreef:

Is Data jullie niet eens opgevallen in deze film?

Ja natuurlijk. Direct.

Saaie film. Typische Netflix filler met de typische moderne televisie-look die de meeste Netflixfilms hebben. Voorspelbaar, politiek correct en een exotisch spiritueel sausje.

avatar van Antonev

Antonev

Leuk tussendoortje voor een regenachtige zondag. Niet alleen leuk voor de jongeren onder ons, maar ook goed mee te kijken voor volwassen. Ik heb me er in ieder geval wel mee vermaakt.

Soms is het gewoon fijn om eens wat licht verteerbaar vermaak tot je te nemen. Dit avonturen filmpje voldoet daar aan en is vooral heel erg feel good. De speelduur vond ik relatief lang, maar de karakters en het verhaal worden wel redelijk uitgediept. Dat geeft de film uiteindelijk ook wel wat meer inhoud. De grote hoeveelheid vrolijke nonsens zorgen er ook voor dat dit geen film van 90 minuten geworden is.

De prachtige landschappen zijn overigens ook wel het vermelden waard. Wat een prachtige natuur. Wij hadden Hawaï een aantal jaren geleden ook op de planning staan. De absurde prijzen voor tickets en verblijf heeft ons toen uiteindelijk voor Ecuador doen kiezen. Wellicht dat het er ooit nog van komt.

avatar van Antonev

Antonev

Wouter schreef:

Ja natuurlijk. Direct.

Het is dan ook een film die zich hoofdzakelijk richt op een jonger publiek. Dus dat politiek correcte en voorspelbare is dan ook niet heel vreemd. Het lijkt me niet handig voor kinderen als het te ingewikkeld wordt, dan weet je in ieder geval zeker dat de aandacht er niet bij blijft.

Over dat politiek correcte viel me overigens nog wel wat op. In een bepaalde scène zijn ze een eitje aan het bakken en het meisje heeft daar geen trek in vanwege de manier waarop het is bereid. Ze zegt dan iets van: we are not white. Vond ik enigszins opvallend. Als dat door een blank persoon uitgesproken was over een iemand met een kleurtje, dan waren daar zeker opmerkingen over geweest.

avatar van jippie2010

jippie2010

Al je je bedenkt dat dit echt een familiefilm moest voorstellen dan is geheel prima te pruimen!

We hebben er als gezin van genoten en de boys van 12 en 13 vonden het hier en daar toch behoorlijk spannend.

Sommige elementen in de film zijn een beetje simpel en doen afbreuk aan de film,

maar in totaliteit kijkt het heerlijk weg. Het verhaal is goed te volgen, je krijgt een mooi inkijkje in de spirituele tradities, en de locaties zijn adembenemend. Het oogt in ieder geval als een A-film. Daarom drie welverdiende sterren. *3.0