• 8.224.708 stemmen

Prisoners of the Ghostland (2021)

Actie / Thriller | 100 minuten

Genre: Actie / Thriller

Geregisseerd door: Sion Sono

Met onder meer: Nicolas Cage, Sofia Boutella en Bill Moseley

Releasedatum: 2 september 2021

Over Prisoners of the Ghostland

De dochter van een gouverneur verdwijnt spoorloos. Een beruchte crimineel moet noodgedwongen naar haar op zoek en haar veilig thuisbrengen. Hij moet hiervoor de vloek doorbreken die op het geestenrijk rust, de plek die hij dient te betreden. Als hij er niet in slaagt zijn opdracht uit te voeren wordt hij door de granaten die hij met zich meedraagt opgeblazen.

imageimageimageimageimageimage

avatar van McSavah

McSavah

Niet meer dan logisch dat Cage in Sono's eerste Engelstalige film speelt.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

Sofia Boutella moest ik even opzoeken maar ohja tuurlijk, Noé's Climax. Kijk hier wel naar uit (!) alhoewel ik de laatste 10? Sono's gemist heb... Was ooit wel goed op de hoogte van zn werk.

edit: Poster is er inmiddels, zo te zien.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Nicolas Cage en Sion Sono. Zalige combinatie!

avatar van Seam

Seam

Cage past wel perfect bij Sono's gestoorde personages. Hopelijk wordt het een positieve uitschieter voor Cage, gezien zijn rommel van de laatste jaren.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Seam schreef:

Cage is meer en meer een cultacteur aan het worden. Mocht Cage echt heel kieskeurig zijn aan welke projecten hij wou meedoen, en meer bezig zou zijn rond status, had hij neen gezegd tegen dit, Color out of Space en Mandy. De meesten voelen zich daarvoor te pretentieus en preuts om in zo een rollen gecast te worden, en spelen meer op safe tenzij het om een bekendere naam gaat in de filmwereld van de critici. Cage trekt zich daar echt geen zak van aan, en doet gewoon waar hij zin in heeft.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Ik heb ook begrepen dat hij gewoon het geld nodig heeft.

Het narratief van Cage als cultacteur wordt me een beetje te hard gepusht. Bij mij roept z'n bordkartonnen kop vooral irritatie op.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Wow!

Ik zit nog te speuren naar Tokyo Vampire Hotel (2017) & Escher Dori no Akai Posuto (2020)......

Maar gelukkig gaat deze dus snel in de bioscoop draaien.

avatar van John Milton

John Milton

Seam schreef:

Had je op de voorpagina toevallig de recensies van Pig langs zien komen? Lijkt de goed kant op te gaan weer.

Hij had laatst ook verkondigd alleen nog maar in dit soort kleinere films te willen spelen, omdat hij klaar is met Hollywood rommel. Pakt voor nu goed uit met o.a. Mandy, Pig en deze nieuwe Sono, nog met Boutella ook. Hopelijk komt er dus meer van zulks!

Ik heb er wel zin in

avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

avatar van Basto

Basto

Wat wil ik dit graag zien zeg. Die trailer: WOW!

avatar van Fortune

Fortune

Ik heb ook begrepen dat hij gewoon het geld nodig heeft.

Het zijn wel interessante rollen die hij uitkiest. Het zijn als het ware goeie b films. Bijvoorbeeld Bruce Willis kiest echt hele slechte films uit en raakt snel irrelevant. Best apart om dat verschil te zien. Geld of niet, Cage blijft relevant.

Onderhond

eRCee schreef:

Het narratief van Cage als cultacteur wordt me een beetje te hard gepusht.

Hij doet het toch vooral zélf, door eigenzinnige projecten uit te kiezen.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Mja, de laatste jaren is hij weer een beetje relevant geworden. Daarvoor was het gewoon 10-15 jaar baggerfilms en baggeracteerwerk.

avatar van Hansiro

Hansiro

Poah, Cage in een Sono film. Mooi jaar zo!

Onderhond

eRCee schreef:

Toen kon je inderdaad over een gepushete narratief spreken, zeker omdat de Cage memes van een 10 jaar geleden voornamelijk over z'n 80s/90s werk gingen.

Maar de laatste vijf jaar doet hij z'n eigen imago meer dan alle eer aan.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

"The wildest movie I've ever made" aldus Nicolas Cage.

Tsja, als iemand dat kan flikken... dan is Sono dat wel.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Haha, fantastisch. Geweldige zet Cage en Sono samen. Die trailer ziet er geweldig uit!

avatar van Shadowed

Shadowed

Misser van Sono. Absolute teleurstelling. Prisoners of the Ghostland had eigenlijk de CrazeCage-film moeten zijn van 2021, aangezien 2018, 2019 en 2020 er ook al eentje hadden. Deze film is het nauwelijks, en Sono does Cage dirty. Opgeblazen, lelijk gefilmde en behoorlijk slecht geacteerde film met mooie decors. Wat een knotsgek geheel had kunnen zijn is een lomp resultaat geworden.

Cage in gekke horror gaat bergaf. Recensie volgt snel.

avatar van schumacher

schumacher

Ik zie Cage graag spelen maar deze film vond ik echt niet goed.

Kijk gewoon zelf.

Ik vond het saai en vervelend om naar te kijken, niet spannend, verhaal boeide niet , weinig aktie ook en het acteren tja...

Ik dacht ook we gaan hier ne zotte Cage zien, niets van.

Ik heb ook begrepen dat hij gewoon het geld nodig heeft.

Goed opgemerkt. Woorden als cult of baanbrekend passen niet bij Cage. De man die ooit miljoenen verdiende met spektakels en plotseling denkt de avantgarde te ontdekken. Cage blijft Cage. Voorspelbaar, vaak over de top en permanent in geldnood

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Best wel sick dat je veel films al op internet kunt zien voordat ze in de bioscoop draaien.

Daar zullen ze echt niet blij mee zijn, wat ik ook wel kan begrijpen.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Tja, noch vlees noch vis voor Left4Dead. Het mag allemaal met een behoorlijke knipoog zijn, maar het was me toch een partij worstelen om dit te doorstaan zeg. Bill Moseley mag weer eens een leuke rol spelen al zie ik hem liever met Zombie werken. Daarnaast is het natuurlijk de gevallen ster Cage in de hoofdrol. De man heeft volgens eigen zeggen Hollywood de rug toegedraaid. Nou volgens mij is het een feit dat de man gewoon niet meer aan de bak kwam daar, want als ik eerlijk moet zijn heb ik nooit een echte superrol gezien van de beste kerel. Daarnaast zou ik ook geen traan laten dat je geen Hollywood-prent meer doet, Hollywood heeft haar kwaliteit al jaren geleden in de uitverkoop gedaan.

Voor de rest een niet boeiende cast, nog dat ik iets heb met de regisseur. Het verhaal is simpel en de film is eigenlijk samengeraapte beelden op verschillende locaties met weirde gasten in een apocalyptische omgeving. It's done before and certainly better. Een combi van verschillende stylen maakt het een aardig ondoorzichtig werkje van, en voor mij was het maar niets. De aankleding is dan wel leuk, en gelukkig heeft Cage maar weinig tekst, iets wat hem staat.

De humor moet je liggen, zo niet dan heb je ook niets aan de prent. Sterker nog, ik begon me al heel snel te ergeren aan het gebrek van goede humor. Maar humor is relatief, dat laat de prent zeker zien. Veel stylen in de mix, maar een perfecte blend is het niet geworden. Zonde van mijn tijd. Ik wens Cage veel succes na al die klungelige prenten van de afgelopen jaren.

Prima bagger.

avatar van Robson1968

Robson1968

Deze film moet je echt alleen kijken als je in een flinke trip zit. Clean en nuchter is dit een drama van jewelste....pfff... Alsof de hele film een psychedelische nachtmerrie is. Ik kan werkelijk niets noemen dat me geboeid of verrast heeft. Het verhaal an sich is natuurlijk al dunnetjes: crimineel moet van nog grotere crimineel dochter gaan redden, om zijn vrijheid terug te krijgen. Maar wat je ervoor krijgt slaat nergens op. Ver buiten alle realiteit en ver buiten het genre van fantasy of actie. Ja, fantasie is het wel, maar behoorlijk warrig. 3 dagen de tijd om te zoeken en het is praktisch om de hoek, waar Bernice zich bevindt. Dit is echt de laatste film die ik kijk met Cage. Wat een gedrocht van een film, voor mij dan....