Oloture (2019)

Nigeria
Misdaad / Drama

geregisseerd door Kenneth Gyang
met Sharon Ooja, Omoni Oboli en Blossom Chukwujekwu

Oluture is een jonge journaliste in Lagos die undercover gaat in de duistere onderwereld als prostituee om mensenhandel aan de kaak te stellen. In een wrede omgeving wringt ze zich tussen meedogenloze handelaars en pooiers en sluit ze vriendschap met Blessing, Lina en Beauty, waar ze mee samenwoont. Ze beseft dat ze is beland in een wereld vol uitgebuite vrouwen en genadeloos geweld.

Een rauwe film over prostitutie en vrouwenhandel in Nigeria. De film oogt erg realistisch, al heb ik moeite met het uitgangspunt dat een krant zo’n jonge en onervaren vrouw undercover naar het hol van de leeuw zou sturen om de misdadige praktijken van binnenuit te onderzoeken. Dat wil er bij mij niet in. Maar mede daardoor van begin tot eind schokkend.

BBarbie schreef:

Inderdaad zeer schrijnend.. en de ambtenaren allemaal corupt of te dom om te poepen.

avatar van Grindhouse62
BBarbie schreef:
Helemaal mee eens. De film laat zeker indruk achter.

jpy
Wel jammer van t einde.

Sterke rauwe afrikaanse film had er in het begin geen hoge pet van. Ik heb deze film onderschat hele sterke film die spannend is vanaf het begin tot het einde!!!!