Save Yourselves! (2020)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Alex Huston Fischer en Eleanor Wilson
met Sunita Mani, John Reynolds en Ben Sinclair

Jack is in een relatie met Su waarin veel tijd doorgebracht wordt op de smartphone. Uit angst voor het contact met elkaar te verliezen beslissen ze een weekje naar een afgelegen blokhut te trekken zonder afleiding van buitenaf. Hierdoor zijn ze niet op de hoogte dat de planeet nu overvallen wordt door aliens.

Een film waarin een held nodig is. Een nerdy stelletje met wel een relatie die hun in een mooie vakantiewoning in de bossen laat wonen voor een week. De wereld wordt overvallen door pluizige bollen en hoewel je denkt dat ze op een veilige plek zitten vluchten ze toch. De humor in de film is vooral te vinden in de nerdy manier hoe het stel met elkaar praat maar na verloop van tijd krijg je wel genoeg van de schreeuwerige stem van John Reynolds. Uiteindelijk ontbreekt wel een held die de pluizenbollen aan de kant kan schoppen en dan is de film zomaar voorbij.

avatar van Rickyman
Een komedie met nerdy millennials, maar blijkbaar mijn humor niet, vond er niets aan.
Laat de titel een waarschuwing zijn. (: