• 8.228.485 stemmen

Geregisseerd door: Anna Elizabeth James

Met onder meer: Kristin Davis, Dermot Mulroney en Greer Grammer

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Deadly Illusions

"To write the perfect novel, she needed a touch of Grace."

Een goedverkopende schrijfster, die last heeft van een writer's block, huurt een onschuldige jonge vrouw in om op haar tweeling te passen. Terwijl de romanschrijfster zich helemaal overgeeft aan haar nieuwe bestseller, vervaagt de grens tussen het leven waarover ze schrijft en het leven dat ze leidt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Dus een soort re-make van Swimming Pool?

avatar van bjerik76

bjerik76

mierzoete tv film.

Kan makkelijk naar 12jr, er zitten absoluut geen schokkende, enge of erotische scenes in.

Het kijkt wel lekker simpel weg, maar t wekt nergens echt spanning of iets onverwachts op.

Mede door de muziek die elke keer aansterkt weet je al dat er iets gaat gebeuren, maar nergens schiet het uit met bloederige of spannende details.

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Gave film en een dikke 9 !

Denk dat niet veel mensen zien wat er op het allerlaatste moment in de film gebeurt

Grace loopt uit de psychiatrische inrichting en niet Mary

avatar van umbra

umbra

Nogal lage score hier, ik vond dit uiterst boeiende thriller, die me goed vasthield, heerlijke spanning, toch subtiel. De cast stelde ook niet teleur. Dikke aanrader.

avatar van JanArends

JanArends

Best mooi gemaakt, spannend en mooi geschoten, matig einde.

avatar van MASTEROFTHEPUPPETS

MASTEROFTHEPUPPETS

Wat een pulp...slecht, slecht slecht.

Flinterdun plot, next

avatar van AniSter

AniSter

Het begon best goed. Je weet dat er iets niet klopt en met wie er iets niet klopt, maar het blijft lang onduidelijk wat er nu precies aan de hand is. Tja, en dan kom je bij de laatste 20 min. en dan slaat het verhaal om en blijft er niets meer van de film over. Erg jammer. De cast was op zich niet slecht. Het slot was voorspelbaar. Net zoals het ook duidelijk was wie er na de moord op Elaine naar buiten liep.

avatar van DoctorMovie

DoctorMovie

De beste sexfilm ooit

avatar van CocoNutz_IV

CocoNutz_IV

Het verhaal en het begin van de film hadden al snel mijn aandacht. Een schrijfster die het druk met het gezinsleven heeft en weinig tijd en inspiratie voor schrijven vindt, neemt een oppas in huis. Maar naarmate de film vordert, wordt het nergens spannend of interessant. Je verwacht meer, maar wordt daar niet mee beloond en zo kabbelt het maar voort waarbij het pas in het laatste kwartier spannend en interessant wordt. Overigens moet je daar ook niet heel veel van verwachten.

De film laat je met wat vragen zitten en eindigt dan. Een film waar meer in had gezeten en onderdelen beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Met de erotische scenes was overigens niks mis mee.

avatar van schumacher

schumacher

Zwakke film.

Ga meteen tot de laatste 30 min want al de rest is zzzzzzzz.

En het einde was ook wtf gedoe.

Geen goeie film.

avatar van princesspeach

princesspeach

Standaard filmpje, veelste zoet maar ik bleef wel door kijken dus dat zegt ook wel wat. Totaal onlogisch, maar verstand op 0 en kijken maar.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Ik zie in de comments dat paar mensen deze film een zeer hoog cijfer hebben gegevens (4.5* en 5.0*), maar ik zie het het niet terug in het tabel.

Deze film staat in de top10 op plaats 10 in de dagelijkse Netflix top10. Dit moet wel goed zijn.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Amateuristische meuk.

In de openingsscène betreden we een boekenzaak waar de camera inzoomt op een uitstaltafel vol boeken en juist op dat moment loopt er een klant voorbij die een boek van de stapel grist.

Zij is zo'n typische huisvrouw (schrijfster, maar toch) die voor haar man nog een ontbijt klaarmaakt en een tik op haar billen krijgt voor hij de deur uitgaat, alsof het 1974 is. Bedroevend slechte erotische scènes, met de deken d'r overheen, geen naakt te zien.

Voer je een sollicitatiegesprek in je huis, ga je koffiezetten, gaat je sollicitant intussen, alsof dat niet hartstikke vreemd is, een zelf meegenomen boek zitten lezen. Die sollicitaties zijn overigens ongegeneerd gejat van Single White Female.

De nietszeggende bijrolletjes zijn natuurlijk weer eens aan zwarte acteurs weggegeven, als een soort diner en wat er dan van overblijft is voor de hond.

Beroerd acteerwerk, dat 'Oh my God! What happened?' als ze haar man op de badkamervloer ziet liggen die daar ligt dood te bloeden. 'What happened?' Ja, ik ben uitgegleden over een zeepje en ben daarbij vijf keer op een vleesmes gestuiterd, nou goed.. Maar vooral de intonatie, die totaal niet past bij wat ze ziet, alsof ze iemand heeft zien vallen maar eigenlijk wel weet dat er niet veel aan de hand is.

avatar van kinkymen

kinkymen

Ik vond het wel een spannende film en heb me er zeer mee vermaakt. Daarnaast verblind door de schoonheid van de au-pair bleef ik maar smullen als zij in beeld was. Helemaal mijn type vrouw.

avatar van Luudje10

Luudje10

Wederom matige film van Netflix. Series zijn goed maar films op een uitzondering na blijven beneden peil. De film begint erg traag. De ouders van de tweeling, die denk ik een jaar of 10 zijn, worden gespeeld door acteurs die respectievelijk 56 en 57 zijn. Hier gaat het al mis. Je weet dat het mis gaat met de nanny en dat gebeurt dan ook.

Op het laatst een klein beetje spanning en een open eind. Moer er niet aan denken. dat er een vervolg opkomt (lol).

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Donnie Vallermee schreef:

Gave film en een dikke 9 !

Grace loopt uit de psychiatrische inrichting en niet Mary

Ik dacht ook aan die mogelijkheid op dat moment, maar hoe weet je het zo zeker?

Verder was dit gewoon echt een slechte film, acteerwerk wat me aan soaps deed denken van vroeger. Echter zoals een bepaalde reviewer op YouTube zei, zo slecht dat het eigenlijk goed wordt. Ik heb me dan ook wel vermaakt ermee, ondanks dat dit natuurlijk niet van een erg hoog niveau is.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film haalt de mosterd bij andere gelijkaardige thrillers, maar weet niet altijd goed hoe alles in een eigen geheel te gieten. Het evenwicht is soms wat zoek, al zit er wel voldoende potentie in. Het blijft allemaal vrij voorspelbaar en braaf helaas, al had hier meer ingezeten. Er zit weinig animo in.

avatar van Noodless

Noodless

Toch wel een heel andere mening over deze film. Het verhaal neemt de tijd voor de nodige opbouw, onderlinge relaties, werk waarbij realiteit en fantasie elkaar voortdurend mengen. Als schrijfster weet Kristin Davis ( Sex and the City ) de kijker voldoende op een dwaalspoor te brengen wat nu wel of niet echt is. Speelt alles af in haar fantasie voor het nieuwe boek of wordt het ook uitgevoerd door haar of iemand anders ? Natuurlijk zijn er weinig verdachten en is de mooie naturel oppas Greer Grammer één van de hoofdverdachten , maar is dat ook zo? De film laat je lang in het ongewisse en laat dan pas voor mij de steekjes vallen. De schizofrenie van de oppas zag ik niet aankomen en is een leuk gegeven, maar de uitwerking daarvan laat de wensen over. De vervorming van haar stem, hoe de schrijfster op zoek gaat naar haar verleden en de tante ontmoet. De chaotische wendingen op het einde kwamen ook niet bevredigend over. Het slot is dan wel weer leuk en kan je zelf je einde fantaseren. 6,5/10