• 8.518.134 stemmen

Geregisseerd door: Emmanuel Osei-Kuffour

Met onder meer: Mamoudou Athie, Phylicia Rashād en Amanda Christine

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Black Box

"There is no escape from who you really are."

Een man worstelt om zijn geheugen terug te krijgen nadat hij een tragisch auto-ongeluk heeft overleefd. Wanhopig om terug te keren naar zijn vroegere zelf probeert hij zijn dochter groot te brengen. Ondertussen ondergaat hij een experimentele behandeling die hem helpt een verleden te onderzoeken dat plotseling te duister aanvoelt om van hem te zijn.

imageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Hansiro

Hansiro

Prima vermaakt met deze film, leuk idee en ook goed uitgevoerd. Zag de titel al op de poster staan maar hij doet inderdaad wat denken aan Get Out. Hoogtepunten zijn vooral de hypnose scenes en de best aardige mindfuck.

Als dit het niveau is van de 8 Blumhouse films die komen op Amazone dan kom maar door!

avatar van maurice32

maurice32

Black box ala Black Mirror, maar dan minder.

avatar van schumacher

schumacher

Niet mijn ding, kon me niet mee slepen.

Gewoon echt mijn ding niet.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Meh. Een mysterieuze scifi met een klein vleugje horror. Op zich is het verhaal leuk bedacht maar het was me allemaal nét iets te ongeloofwaardig. Ik vond het geen leuke cast, deze presteert dan ook matig. Het is allemaal net niet goed genoeg, daarom ook geen voldoende.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Afraden doe ik zeker niet . De twee twists zijn verassend genoeg om je aandacht er bij te houden .

En ik juich blumhouse toe om lekker veel horror materiaal te blijven uit brengen.

Eerlijk is eerlijk : een dikke voldoende is dit niet . Maar er is veel ergers te bedenken dan dit .

Het spel van het de dochter is indrukwekkend .

2,5 *

avatar van El ralpho

El ralpho

Take control

Black Box is gelukkig net wat beter dan The Lie, maar goed zou ik deze scifi thriller, die niet zou hebben misstaan in een seizoen van Black Mirror, ook zeker niet willen noemen. Black Box vergelijken met Black Mirror kan als een compliment gezien worden, maar ook deze serie heeft zonder meer zwakkere afleveringen er tussen zitten, waar Black Box er dan een van geweest zou zijn.

Een bezwaar vind ik dat naast The Lie, dit ook weer aangekondigd wordt als een horror terwijl het sciencefiction element hier sterk overheerst. Sterker nog, er zit naar mijn mening slechts één horror element in, en zodra deze verklaard is, verdwijnt de "horror" volledig naar de achtergrond. De opzet greep mij aanvankelijk meteen beet, maar verloor mijn interesse zodra uit de doeken gedaan werd hoe de vork in de steel zat en deze twist perse verder uitgebouwd diende te worden en toe te bouwen naar een overwegend happy end.

Tot nu toe heeft Amazon mij met zijn Welcome to Blumhouse films blij gemaakt met een dode mus. Mijn enthousiasme voor de laatste twee films zijn dan ook tot een minimum gedaald. Ik had liever kwaliteit in de vorm van één goede Amazon Original Horror gehad, dan een heleboel kwantiteit aan middelmatige titels. Ik hoop oprecht dat mijn voorgevoel met betrekking tot de laatste twee films er alsnog naast zit.

avatar van umbra

umbra

Pover scifi-drama en die geblurde faces, zo slecht Tegenvaller van Blumhouse.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Niet onaardige thriller, maar het ging mij net allemaal een tikje te ver. Nu ben ik geen fan van science fiction, dus misschien ligt het daaraan. Toch is de film onderhoudend genoeg om te blijven boeien. Drie sterren.

avatar van Shinobi

Shinobi

"I run my mind. It doesn't run me."

Als dit het niveau moet zijn van de samenwerking tussen Amazon en Blumhouse, dan haak ik na deze film gelijk af.

'Black Box' kun je zien als een mindere aflevering van 'Black Mirror'. Hierin probeert een man met geheugenverlies zijn leven op te pakken, met name om weer voor zijn dochter te kunnen zorgen. Een experimentele behandeling lijkt uitkomst te bieden, maar dit pakt zoals verwacht anders uit.

Op zich begint de film lekker mysterieus, omdat je als kijker samen met de protagonist aan het ontdekken bent hoe de vork in de steel zit. Je weet eigenlijk niet zo goed waar het naartoe zal leiden. Des te jammer dat de wendingen geen zoden aan de dijk zetten; ik was mijn interesse tegen die tijd al verloren.

Het - minieme - horrorelement maakt al gauw plaats voor een matig drama dat niet helemaal door de cast kan worden gedragen. Op deze wijze sleept de film zich voort zonder dat er enige moeite gestoken wordt in de verdere ontwikkelingen. Het is een typische Blumhouse kant-en-klaarmaaltijd geworden waar de innovatie volledig ontbreekt.

Al met al een wannabe horror die je gerust kan overslaan.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van joolstein

joolstein

Dit is een van vier films (moeten er acht worden) die het productiebedrijf Blumhouse voor Prime Video, de streamingdienst van Amazon maakte onder de noemer 'Welcome to the Blumhouse' Nu ben ik toch al niet de grootste fan van BH simpel omdat men te dicht tegen het thriller-genre aan schuren Maar als dit representatief gaat worden voor de rest van de reeks dan is het niet best gesteld! De film duurt te lang en het griezelgehalte valt enorm tegen. De film kom niet heel veel verder dan een doorsnee Tv-film. Iets wat wordt versterkt doordat je, Phylicia Rashad (Misses Huxtable uit de Cosby show) in een witte doktersjas ziet. Nee sterk kan ik deze film niet noemen, ook omdat de film nergens naargeestig wordt. Het werd nergens veel meer dan een film over ontspoorde moederliefde die verandert in een psychologisch drama. Tja en dan helpen de de eenvoudige (bijna armoedige) sets en low-tech VFX ook niet echt mee!

avatar van shugenja

shugenja

Dikke mwoh weer. Het is allemaal al eens gedaan. En dit heb ik al vaker als commentaar gehad. Dit is echt een content film voor Amazon en niet meer dan een bullet anders heb je zo weinig keus. Maar persoonlijk heb ik liever wat minder keus. Als dat betekent dat dit soort middelmatigheid niet gemaakt hoeft te worden.

avatar van james_cameron

james_cameron

Intrigerend mysterieus drama met thriller- en horrorelementen. Goed gespeeld door een mij grotendeels onbekende cast en vlot in beeld gebracht. Hier en daar ook een aantal behoorlijk creepy momenten. Op gegeven moment begrijp je hoe de vork in de steel zit en is het deels gedaan met de spanning, maar ook daarna blijft de film toch wel boeien. Het beetje flauwe open einde had van mij niet gehoeven, maar al met al een prima filmpje.

avatar van mrklm

mrklm

Nolan [Mamoudou Athie] heeft hersenletsel opgelopen en is zijn geheugen kwijtgeraakt bij een auto ongeluk dat zijn echtgenote fataal werd. Tot zijn grote frustratie is hij daardoor vrijwel volledig afhankelijk van zijn dochtertje Ava [Amanda Christine]. Hij laat zich dan ook gemakkelijk verleiden om als proefkonijn mee te werken aan de revolutionaire, experimentele behandeling van Lilian [Phylicia Rashad, hier vooral bekend als Bill Cosby's wederhelft in The Cosby Show]. Met behulp van de Black Box uit de titel zou hij zijn geheugen terug kunnen krijgen. De experimenten lijken effect te hebben en zetten Nolan aan om op eigen houtje op zoek te gaan naar tastbare herinneringen aan zijn verleden.

Hoewel het verhaal veel elementen bevat die doen denken aan Memento en Get Out, weet Osei-Kuffour daar een eigenzinnige twist aan te geven. De droomsequenties zijn intrigerend en vrij angstaanjagend. De twist op het einde is verrassend en verrassend intelligent, waardoor deze prima horrorfilm bovendien een ontroerende ontknoping heeft. Troy James is indrukwekkend als 'Backwards Man'.

avatar van Daan258

Daan258

Best geinig!

Echt horror kan ik de film niet noemen maar alsnog was dit wel een lekkere wegkijker. Het verhaal sprak me zeker wel aan en wist mij ook te boeien tot het eind.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Aardige triller-SyFy-(lichte) horror. Goed verhaal wel, aardige ontknoping. Heb me wel vermaakt.

avatar van inocente

inocente