• 8.300.789 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / China / Maleisië

Geregisseerd door: Michael Haussman

Met onder meer: Dominic Monaghan, Josie Ho en Jonathan Rhys Meyers

Plot Edge of the World

"The true story that inspired 'The Man Who Would Be King'"

De negentiende eeuw. Nadat hij ernstig gewond raakt tijdens zijn dienstplicht wordt James Brooke naar Engeland teruggebracht. Hij besluit een boot te kopen en in het jaar 1838 naar het eiland Borneo te varen. De ontdekkingsreiziger wordt verliefd op de paradijselijke plek en helpt de inheemse bevolking in hun strijd tegen piraten en andere vijanden. Uiteindelijk wordt hij tot koning van Sarawak gekroond.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van macrobody

macrobody

Het verhaal is interessant maar nogal saai gebracht. En als je dan zo nodig woke wil zijn dan is deze film 'not done'. Het is een verhaal van overheersing van een gebied dat niet de zijne was. Dan kan de film het wel zodanig brengen dat het allemaal uit de goedheid van zijn hart was, maar uiteindelijk kwam hij niet in die positie terecht door volkomen passief te zijn.

Wat ook mist is de voorgeschiedenis. Gemiste kans om er een mooie film van te maken.

avatar van Alathir

Alathir

Qua achtergrond is het verhaal tamelijk uniek in zijn genre. Helaas komt het er niet echt uit. Het doet bij vlagen een beetje denken aan een Apocalypto of Last of the Mohicans maar haalt het daar natuurlijk bijlange niet van. Qua acteurs zijn er wel een aantal vrij bekende zoals Jonathan Rhys Meyers en Dominic Monaghan. Ook Hannah New ken ik van Black Sails, ik had haar wel eerst niet echt goed herkend. Precies toch wat veranderd in haar gezicht ofwel ligt het aan mij.

Ja er mist inderdaad voorgeschiedenis en een beter script. Ook de acting van Johathan Rhys Meyers deed het toch niet echt voor mij. Jammer want dit soort genre wordt weinig bewandeld en dan zou het toch beter moeten zijn dan dit.

avatar van schumacher

schumacher

Meeste is hier al gezegd geweest.

Een slappe hap, ik had er veel van verwacht maar kwam bedrogen uit.

Veel dode momenten en teveel saai gedoe.

Een film moet je mee slepen en dat deed het helemaal niet.

Idd, een saai verhaal is het.