Over the Moon (2020)

Verenigde Staten / China
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Glen Keane
met de stemmen van Cathy Ang, Phillipa Soo en Robert G. Chiu

Met vastberadenheid en een grote passie voor de wetenschap bouwt het pientere meisje Fei Fei een raket om naar de maan te reizen. Dit doet ze om zo het bestaan van een legendarische maangodin te bewijzen. Eenmaal op de maan start een groots avontuur en ontdekt ze een wonderlijk land met fascinerende wezens.

avatar van mcdaktari
Ik dacht, oke een nieuwe animatie, dat lijkt me wel wat voor in de ochtend. Ik zet hem aan en het eerste wat ik zie is dat er weer meteen begonnen word met zingen, zucht. Het zal best wel een mooi gemaakte animatie zijn, maar ik ga niet anderhalf uur naar iedere 10 minuten een liedje luisteren. Als ik dat graag zou zien dan keek ik wel een musical.

Zelf mijn kinderen irriteerde zich aan het feit dat er elke 10 minuten gezongen werd. Hoog Disney gehalte. Jammer.

avatar van huiguh
Songfestival is er niks bij....

avatar van tattoobob
Toch wel een sterke animatie vind ik....mooi verhaal,iets te veel muziek.
Tweede helft van de film vind ik wat minder maar dat mocht de pret niet drukken.
Voor netflix is dit toch wel een sterke animatie film.

Samen met mijn 6 jarig dochter en 4 jarig zoontje gezien naar deze film gezien en we hebben er echt van genoten. Veel gezang maar het stoorde ons niet. Het is een leuke film. Heel kleurrijk en vermakelijk. Ideaal om te zien als je kleine kinderen hebt

avatar van Smugmarty
Een kleuren spektakel over de Chinese mythische wezens.
Als je het zingen en melo-drama voor lief neemt zie je wel een heel mooie animatiefilm, waarin de realistische omgevingsbeelden een lust voor het ook zijn.

avatar van Captain Pervert
Als je dit kijkt met net even de verkeerde combinatie van verdovende middelen in je bloedsomloop, kom je in een bad trip waar je nooit meer uit geraakt.

Meisje bouwt raket, vliegt naar de maan en vanaf daar wordt alles één waas van kleurtjes, rare wezens en uptempo liedjes die klinken als een inzending van Moldavië op het Songfestival.

Vreselijk. 0.5 ster

avatar van Ajax&Filmfreak
Gelukkig was ik nuchter toen dit een aantal keer heeft opgestaan voor mijn dochter.
Ik vind het mooi gemaakt, lekker vrolijk en kleurrijk.
Leuk voor meisjes van 4 a 5 jaar oud.