Boku no Hîrô Akademia The Movie ~ 2-ri no Eiyû ~ (2018)

Alternatieve titels: My Hero Academia: Two Heroes | 僕のヒーローアカデミア THE MOVIE ~2人の英雄~

Japan
Animatie

geregisseerd door Kenji Nagasaki
met de stemmen van Daiki Yamashita, Kenta Miyake en Mirai Shida

De jonge helden-in-opleiding van My Hero Academia beleven een wilde rit wanneer schurken de stad I-Island bedreigen. Deku en All Might ontvangen een uitnodiging voor I-Expo, 's werelds toonaangevende tentoonstelling van unieke skills en de nieuwste hero-items. Te midden van het spektaket, sponsors en professionals van over de hele wereld ontmoet Deku Melissa, een meisje dat net zo eigenzinnig is zoals hij ooit was. Totdat ineens het geavanceerde beveiligingssysteem van I-Expo gehackt wordt door schurken en een sinister plan in gang wordt gezet. Het is een serieuze bedreiging voor de heldenmaatschappij, en één man heeft de sleutel tot alles.

• Vanaf donderdag 11 juni in de bioscoop

Vanaf 11 juni in de bioscoop (Periscoop Film)

De film speelt zich af tussen het tweede en derde seizoen van de serie maar staat qua verhaal op zichzelf. My Hero Academia: Two Heroes is geregisseerd door Kenji Nagasaki en verscheen in de zomer van 2018 in Japan in de bioscopen. Periscoop Anime brengt deze film uit in aanloop van de release van het tweede, nieuwe deel – My Hero Academia: Heroes Rising die aankomende zomer verwacht wordt.