Water & Power: A California Heist (2017)

Documentaire

geregisseerd door Marina Zenovich

De documentaire verkent een verhaal van water en stroom in de staat Californië. Door middel van meerdere onderzoeken ontdekt men hoe een handjevol waterbaronnen manipuleert en gebruik maakt van de toestand van de meest waardevolle hulpbron, terwijl de droogte- en grondwatercrisis maken dat Amerikanen wanhopig op zoek gaan naar betere oplossingen voor dagelijks gebruik. Zoals Californië ervaringen heeft met meer en meer waterellende, wordt de toekomst van de landbouw, dat bijna de helft van het land de vruchten, noten en groenten biedt, minder zeker.