Purgatorio: Viaje al Corazón de la Frontera (2013)

Alternatieve titel: Purgatorio: A Journey into the Heart of the Border

1 stem

Mexico / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Rodrigo Reyes

Het grensgebied tussen de Verenigde Staten en Mexico is waar mensen ronddwalen en nooit meer worden gezien of gehoord. Ze laten een voetafdruk achter, een stukje kleding op een tak of struik of een fles met water op de grond. Sommigen zijn migranten die proberen het vagevuur te ontvluchten door over een van de hoge muren te klimmen, in de hoop aan de andere kant een beter leven te vinden. Anderen zitten vast in dit vagevuur omdat ze hopeloze slachtoffers zijn geworden van de oorlog tegen drugs.