• 8.294.841 stemmen

Real Women Have Curves (2002)

Komedie / Drama | 90 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Patricia Cardoso

Met onder meer: America Ferrera, Lupe Ontiveros en Ingrid Oliu

• Ziggo On Demand Bekijk via Ziggo

Plot Real Women Have Curves

"Real women take chances, have flaws, embrace life..."

De Mexicaans-Amerikaanse tiener Ana leeft in de Latijns-Amerikaanse gemeenschap van Los Angeles. Ze ontvangt, na haar middelbare school afgerond te hebben, een beurs voor de Universiteit van Columbia. Haar ouderwetse ouders vinden echter dat het tijd is geworden voor Ana om haar familie te steunen, en niet om te studeren.

imageimageimageimageimageimage

Wouter

Goeie titel.

avatar van sakkelien

sakkelien

Is deze film ooit wel in de bioscoop geweest in NL? Komt ie nog? Verschijnt hij op video? Ik kan hier geen info over vinden op het net en ik wil deze film toch wel zien. Hij is niet eens te dl-en bij Kazaa;-)

Groetjes,

sakkelien

avatar van ehuurman

ehuurman

Aardige film, niet veel meer dan dat.

stinissen (crew films & series)

Mooie film over 'mooie mensen" dikke acht dus 4*

avatar van clairest

clairest

Eenvoudige film, wel leuk. 3 sterren.

avatar van Asmahan

Asmahan

• 2075 stemmen

Prachtige meid, die Ana! En ook nog eens een ontzettend sympathiek personage.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Deze film komt NIET vanavond op TV, maar morgenavond (zaterdag) om 00.10 uur. Althans, volgens mijn gids.

avatar van ILDIB

ILDIB

Gewoon een prettige feelgood movie. Lekker simpel, en vooral eerlijk.

Overigens niet te geloven dat zij betty van ugly betty is. Lijkt in deze film er in de verste verte niet op (veel leuker hierin)

scorsese

Uitstekende film over een tienermeisje die een beurs voor een universiteit krijgt, maar haar familie wil niet dat ze vertrekt. Deels sociaal drama (de Spaanstalige samenleving in Los Angelos), en deels een coming of age verhaal. Niet te zwaar en niet te luchtig van toon. Mooie personages en America Ferrera komt oprecht over in haar debuutrol.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Best een leuke film. Het maakte niet heel veel indruk op mij, ik vond het allemaal niet heel bijzonder, maar het was goed genoeg om eens naar te kijken. Prima acteerwerk, een vermakelijk verhaal (geen komedie, vind ik) en een film met sfeer. Ik had geen idee dat America Ferrera ook Ugly Betty is. Een groot verschil, vind ik. Een kleine voldoende. 3*