The Wrong Missy (2020)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tyler Spindel
met Lauren Lapkus, David Spade en Sarah Chalke

Wanneer Tim Morris zijn droommeisje ontmoet en hun relatie snel via sms-berichten in een stroomversnelling komt, nodigt hij haar uit voor de retraite van zijn bedrijf op een eilandresort. Wanneer echter een blind date uit het verleden opduikt op de luchthaven, komt hij er al snel achter dat hij de uitnodiging naar de verkeerde "Missy" heeft gestuurd.

Best leuk.

Heb er al vaker over geklaagd, maar tegenwoordig zijn er nog amper echte comedies te zien. Wel in combinatie met een hoop andere genre, vaak met drama waarbij de humor vooral menselijk en pijnlijk moet zijn, maar het type "luchtige onnozelheid" zie je niet vaak meer terug.

Aan Happy Madison om de oude formule nog eens van onder het stof te halen. Uiteraard ook een klein streepje drama & romantiek, maar de humor blijft eigenlijk altijd wel centraal staan. HM had in de 00s erg veel succes met deze formule (bekende cast, vaak vaste namen, tropische locatie, veel luchtigheid, nooit te zwaar).

Deze film past perfect in die template. Spade en Lapkus doen het leuk, geinige bijrollen van oa Schneider en Swardson, een hoop onzinnigheid die best geinig is en een speelduur waarmee de film niet gaat vervelen. Echt grootse cinema is het niet, wel vermakelijk en puur vermaak. Af en toe is dat welgekomen.

Wat een vreselijke jeukfilm met irritante karakters. Ik vond er echt niets aan.

en dat hij zijn droomvrouw afwees voor missie, vond ik echt zo'n cliché en onvoorstelbaar, want ze was niet leuker geworden, alleen maar irritanter

avatar van rep_robert
Ik beken eerlijk, ik kan deze bijzonder over de top meuk met bizarre personages stiekem best waarderen. Dit soort type komedies zie je niet meer vaak en Happy Madison is er natuurlijk groot mee geworden vanaf de eind jaren 90 tot de begin jaren 10.

In het begin van de film is het even wennen aan de behoorlijk over de top personages, maar op een gegeven moment wordt de toon van de film wat stabieler (Missy wordt minder irritant) en kan je lekker van de domme humor genieten.
Het is wel weer zo'n typisch Sandler flickje (dit keer zonder hem), maar het plot of type film kennen we al van eerdere films. Niks bijzonders verder, maar toch blijft de zomerse locatie aanstekelijk om naar te kijken.
Verwacht geen realisme, want dan kan je je ergeren van begin tot eind. Je moet er in ieder geval wel van houden en ik heb het donkerbruine vermoeden dat de film niet hoog zal gaan scoren.

avatar van schumacher
Wat een geschifte film , toch nen hoek af en zeker niet serieus nemen haha, dat doet de film zelf ook niet. Toch wel een aantal keer even moeten lachen ook.
Ik heb me best vermaakt ondanks het hysterich gedoe vd dame haha.

Ik herhaal wel nogmaals: de film zelf neemt zich niet serieus, verwacht dus geen realisme, verstand op nul zetten anders moede er gewoon niet aan beginnen.

Vanilla Ice deed er ook 1 min in mee, echt wel tof om die te zien, het blijft toch een icoon met die plaat van hem vroeger ice ice baby, topschijf is het. Altijd leuk om die kerel even te zien verschijnen.

avatar van Vaniliagirl
Lekker skippen, zelfs als je je erg verveeld!

Super irritante vrouw, erg cliché maar niet op een leuke of romantische manier. Puur afgekeken om hem een kans en cijfer te kunnen geven.

Grassprietjes tellen is nog boeiender.

avatar van Chelsea94
Vond het niet geweldig. Oke om eens te bekijken maar ook eentje die je zo weer bent vergeten. Als je echt niets anders kan vinden op netflix, dan kan je deze kijken.

avatar van NikDutch
Wat moet ik hier van zeggen!?
Vreselijk, verder geen woorden voor.

avatar van CoveX
Heerlijke luchtige film. Als je geen zin hebt in zware kost én je wilt nog wat lachen kun je m prima kijken. Al is humor wel iets persoonlijks. De cast levert precies wat er van deze acteurs verwacht wordt. Ja, je weet vanaf minuut 1 hoe het verhaal gaat verlopen. Het feit dat de film blijft boeien zijn de verdiensten van de acteurs en goed geplaatste (gedetailleerde) humor.

avatar van grovonion
Had er helemaal niks van verwacht en heb toch een paar keer hard moeten lachen, wat in dit soort films niet vaak gebeurd. Ik vind Lauren Lapkus en James Spade wel ok, en als je die twee kunt luchten is het kijken van deze film zeker geen foltering.

avatar van grovonion
Vaniliagirl schreef:
Puur afgekeken om hem een kans en cijfer te kunnen geven.
De psychologie van iemand die zoeits doet! Waarom 1.5 uur van je leven verkwisten enkel en alleen om ergens een aantal sterren aan te clicken en je stemmenteller omhoog zien gaan?

avatar van Elchapo
Leuke film,die vrouw naast spade is knettergek en ze acteerd dat met verve.....3.5 stars.

avatar van joolstein
Komedie met David Spade, uit het productiebedrijf van Adam Sandler, grossiert in de gebruikelijke flauwe seksgrappen en de nodige slapstick. Doordat de film zich af speelt onder de prachtige zon van Hawaii en ook sidekicks Rob Schneider, Nick Swardson en vrouwlief Jackie Sandler hier van de partij zijn voelt het alsof we meer naar een vakantiefilm van de andere acteurs zitten te kijken. Vooral Schneider speelt weer zijn gebruikelijke (tenenkrommend) personage. Een vakantie bedoeld om tot rust te komen maar Lauren Lapkus was dat niet verteld en onderbreekt dan ook steeds de rust. Want het is zij die deze film gaande weet te houden. Ze praat openlijk over seks, doopt haar haar in haar wijn voordat ze erop zuigt en draagt ​​een mes dat ze Sheila noemt. Het is dan ook niet Missy, die in deze film, verkeerd is maar alles en iedereen om haar heen.

Ik heb me kapot gelachen.

Wel vermaakt, maar de eerste helft ergerde ik me mateloos, toch maar door gekeken. Tweede deel beter, de hoofdrolspeelster minder irritant.

avatar van john mcclane 2
Fijn om Lauren Lapkus te zien shinen in een rol die haar op het lijf is geschreven .
Stel je voor dat ze voor melissa mccarthy hadden gekozen , was de lol er toch sneller af .
Knap dat je haar sympathiek gaat vinden , en ook mega irritant . wat ook de bedoeling is .
misschien komt het omdat ik niet nuchter ben ,( en ik ook niet erg veel verwachte ) maar ik vond het een feelgood movie met een hoofdletter F
De grapdichtheid is niet erg groot , maar het keek lekker weg .
En het had ook wel grover gemogen ( maar dat mag niet meer in deze SJW tijd ) helemaal in een Happy Madison verwacht je toch een paar incorrecte grappen .
voor een saaie zondag avond ,goed te doen .
3 *

avatar van macrobody
Liever 10 van dit soort films dan 1 politiek correcte spuugfilm met de anno 2019-2020 gebruikelijke personages.
Waarschijnlijk extra leuk als je zelf wel eens een vergelijkbare ervaring hebt meegemaakt.

avatar van bjerik76
allemaal net te hysterisch en te gemaakt. film kwam ( helaas) niet spontaan over op mij.
Lauren Lapkus acteert hier veel te hyper/overdreven. ( wat erg jammer is, want ze heeft het wel in d'r)

Een van de beste comedy's voor mij die ik heb gezien afgelopen 10 jaar. Deze film heeft me erg verrast. Lauren Lapkus ken ik als bewaakster van de serie Orange Is the New Black. Daar had ze geen grote rol. Hier laat ze zien dat ze een hoofdrol goed kan dragen. Wat sommige hyper/overdreven vinden past naar mijn mening juist bij haar rol. Enig ding wat misschien nog toegevoegd had kunnen worden is aan het einde meer verklaring waarom ze zich zo hyper/overdreven gedroeg. Veel leuke onverwachte situaties en dialogen.

avatar van dirk-dv
Nee niet mijn ding ergerde me aan de acteurs kwam een beetje te gemaakt over...

avatar van mjk87
Kon erger. Het verhaal is van a tot z al uit te stippelen, dus dan moet de film het van de aankleding hebben. En die is simpelweg niet voldoende. Het sfeertje is wel oké, dat men kiest dit tijdens een werkweek met collega's te laten zijn geeft het net een wat andere dimensie en de zomerse zon in de hele film voelt prima. Maar zeker in het begin is die actrice gewoonweg vervelend. Dat ze ook zo moet overkomen mag dan wel het punt zijn, als kijker wil ik ergens die irritatie niet voelen. Een goede actrice of goed actrice kan daar iets mee - denk aan Adam Sandler in Uncut Germs, een klootzak maar toch ergens sympathiek. Daarmee wist de film me simpelweg niet te raken en in het begin zelfs wat te irriteren. Maar over het geheel keek dit wel makkelijk weg en een enkel grapje is ook geslaagd. 2,5*.

avatar van Walter S.
Overdreven en typisch Amerikaanse humor van de soort die me niet echt ligt. Amerikanen zijn vooral grappig met dingen als South Park, Bojack, Simpsons of Family Guy, maar niet met dit soort films wat mij betreft. Het is zo kinderachtig allemaal, lijkt wel alsof kinderen van 13 de grappen moesten bedenken.

avatar van Vaniliagirl
grovonion schreef:

Ooh zeker niet om mijn stemmen teller. I couldn't care less. Ik wil andere ervan behoeden deze film te kijken. En na een uur kijken zet ik een film niet meer stop.

avatar van mikey
Resort komedie over Spade die doet alsof niet hij maar alle anderen irritant zijn. Lapkus doet haar irritante best maar Spade hoeft alleen maar zijn zelfvoldane kop te tonen om alle aandacht te krijgen.

Voordat je hem opzet; wil je echt een Spade film zien met de pruik uit de spy who shagged me?

Niet zo leuk.

avatar van Katharina
Verschrikkelijk cringeworthy, maar op een bepaalde manier ook wel weer leuk. Ik heb wel een aantal keer hardop moeten lachen. Maar ook vreselijk slecht.