• 8.254.917 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / China / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Paul Schrader

Met onder meer: Oscar Isaac, Tiffany Haddish en Tye Sheridan

Releasedatum: 16 december 2021

• Bioscoop Vrijdag 5 november in één bioscoop (Alkmaar)

Plot The Card Counter

"Reap what you sow."

In 'The Card Counter' volgen we gokker en voormalig soldaat William Tell. Zijn glorietijd in de casino's komt tot een einde wanneer hij wordt benaderd door Cirk, een kwetsbare maar boze jongeman die wraak wil nemen op een militaire kolonel. Dit is tevens een oude vijand van William, die z'n verstandhouding met Cirk als een kans op verlossing ziet. Samen met z'n mysterieuze financierder La Linda neemt William Cirk mee op reis, van casino naar casino, totdat ze hun zinnen zetten op het winnen van een groot pokertoernooi in Las Vegas. William begint op den duur echter in te zien dat het een onmogelijke taak is om Cirk op het rechte pad te houden, zeker aangezien hij zelf ook terug wordt gezogen in de duisternis van z'n verleden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Aangekocht door Independent Films. Releasedatum nog onbekend.

kappeuter (crew films)

De NRC is lyrisch:

NRC schreef:

The Card Counter is zijn beste film in jaren. De film kan zich meten met zijn beste werk. Schrader leverde met The Card Counter een onversneden film noir af. Het neonlicht geeft aan de sobere vertelling een onwerkelijke sfeer; de casinowereld is mooi van lelijkheid. Isaac doet in de verte denken aan Richard Gere in American Gigolo.

Paul Schrader (Taxi Driver) is terug, maar houdt nu wijselijk zijn mond - NRC

avatar van dje-em

dje-em

Film van het jaar voor mij voorlopig.

avatar van apolicum

apolicum

dje-em schreef:

Film van het jaar voor mij voorlopig.

Terwijl je "Judas and the Black Messiah" wel een 5* geeft?

avatar van dje-em

dje-em

apolicum schreef:

Terwijl je "Judas and the Black Messiah" wel een 5* geeft?

Dat was vorig jaar toch? Maar het commentaar op Amerikaanse politiek hier is goed. Judas was de meest radicale film ooit uit Hollywood.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Jotil schreef:

Aangekocht door Independent Films. Releasedatum nog onbekend.

Vanaf 16 december 2021 in de bioscoop.

avatar van Solipsis

Solipsis

Teleurstellend...

Juist eigenlijk wel mooi aangepakt qua achtergrond verhaal (het gegeven) en cinematografie maar ik vond t tegen t einde aan lopend toch wat lafjes / eenvoudig.

Het had tegen t einde op verschillende manieren kunnen lopen maar welke weg ook gekozen werd, het deed me niet zoveel omdat ik de opbouw wat 2-dimensionaal vond.

Alles mooi rustig neergezet ja maar daardoor minder de karakters ontplooid dan dat ik graag had gezien.

Ik mag de acteurs verder wel, moet ik zeggen en op zich is het best een "mooie film" met interessante onderwerpen - dus toch maar naar boven afgerond dan maar... 3 min

(Geen straf om te kijken en het is ook vooral wat teleurstellend omdat het bij t kijken mijn verwachtingen opbouwde dat t niet zo mediocre ging worden als ratings de indruk wekten)

avatar van macrobody

macrobody

Ik vond het geen slechte film, maar om nou te zeggen dat ik 'm aan iedereen zal aanraden dat dan ook weer niet. Wel goed geacteerd en ik heb ook nog eens aan zo'n pokertafel gezeten dus dat was allemaal erg herkenbaar.